I ovoga puta vam donosimo dio razgovora s vrhunskim stručnjakom na području suvremenog obrazovanja, objavljenog u knjizi Petra Jandrića “Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije”. Riječ je o razgovoru s Peterom McLarenom, autorom više od pedeset knjiga i stotine znanstvenih članaka i poglavlja prevedenih na više od dvadeset jezika i čije ime polako ali sigurno postaje gotovo sinonimno sa suvremenim projektom kritičkog obrazovanja.
Mozak u akciji: Zašto koristiti metode aktivnog učenja?
Mozak je fascinantan organ koji, iako čini samo 2 % tjelesne mase, koristi čak 20 % energije tijela. Svake sekunde prolazi kroz nevjerojatne procese – obrađuje informacije, stvara misli i oblikuje sjećanja.
Postdigitalna znanost i obrazovanje
U suvremenom svijetu digitalne medije i tehnologiju nije moguće razdvojiti od čovjekova identiteta i društva. Ta činjenica inspirirala je pojavu novog koncepta – postdigitalnosti – koji se sve češće spominje u širokom spektru disciplina koji uključuje likovnu umjetnost, glazbu, humanistiku, društvene znanosti, biologiju, odgoj, obrazovanje, i brojna interdisciplinarna područja.
Istraživanje: Što učitelji misle o prilagođenim udžbenicima?
Cilj ovoga rada je bio istražiti mišljenje učitelja o prilagođenim sadržajima koji su nam posljednjih godina sve dostupniji. Izdavačke kuće su se potrudile da učenici i učitelji imaju individualizirane i prilagođene sadržaje kako bi učenici bolje razumjeli jezik, imali veću motivaciju za čitanje i višu razinu inkluzije.
Izazovi diferencirane nastave
Provođenje diferencirane nastave je veliki izazov za učitelje. Učitelji se svakodnevno suočavaju s raznim zahtjevima u učionicama, ali i pri samom pripremanju za nastavu nastojeći zadovoljiti potrebe svakog učenika i ostvariti zadane ishode.
Praćenje rada u hrvatskoj školi u sklopu Akreditacije
Pet učiteljica iz Italije, točnije iz DDS Gragnano 2 “Oreste Lizzadri”, posjetilo je Osnovnu školu Fran Koncelak Drnje u sklopu njihove Erasmus akreditacije.
Priručnik za učitelje o primjeni umjetne inteligencije u učenju i poučavanju
Obrazovanje o umjetnoj inteligenciji jedna je od tema u fokusu 7. Dana medijske pismenosti. Tim su povodom Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku objavili edukativni priručnik “Umjetna inteligencija u obrazovanju“.
Erasmusovci u Liberecu
Učenici Medicinske škole iz Osijeka su obavljali vježbe u ustanovi Dum senioru Františkov u Liberecu, u sklopu Erasmus + projekta, pod nazivom “Medskos”.
Otvorene prijave za natjecanje “Look Up-Cloud Hunters 2024”!
Natjecanje “Look Up-Cloud Hunters” predstavlja neprofitnu inicijativu međunarodnog projekta “GLOBE Program Elementary K-4”, u suradnji s inicijativom Znanstveni piknik, te se provodi kao dio “Stem Discovery Campaign” već treću godinu zaredom.
Mikroagresija među učenicima – kako je spriječiti?
Što je mikroagresija? Mikroagresija je zlostavljanje na temelju identiteta žrtve. Zlostavljanje u ovom slučaju može biti namjerno ili nenamjerno i poprima gotovo suptilne, ponekada ne tako očite znakove koji se ne mogu odmah prepoznati i svrstati pod vršnjačko nasilje. U mikroagresiji ne koristi se fizičko nasilje kako vi se nadjačala žrtva, već je ponašanje upućeno drugom učeniku ili učenici zastrašujuće, omalovažavajuće i orijentirano je na identitet žrtve.