preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Comenius projekt "Geometry in everyday life"

Autor: Jelenka Anić

31. srpnja 2014. završava dvogodišnji međunarodni Comenius projekt 'Geometry in Everyday Life' u kojem su uz XV. gimnaziju iz Zagreba sudjelovale i sljedeće škole: Āgenskalna Valsts ģimnāzija, Latvia; Liceul Mihai Viteazul, Rumunjska; Lycée Polyvalent de Cluses, Francuska; Vasilijaus Kačialovo gimnazija, Litva; Staatliche Realschule Aichach Wittelsbacher-Realschule, Njemačka; Vtoro sredno obshtoobrazovatelno uchilishte "Profesor Nikola Marinov", Bugarska; Zespół Szkół Elektronicznych i Licealnych, Poljska te Maristes Champagnat, Španjolska.


Comenius je bio  jedan od četiri potprograma  tzv. Programa za cjeloživotno učenje (Lifelong Learning Programme)  kojeg je u Hrvatskoj provodila i promovira  Agencija za mobilnost i projekte Europske unije, a financiran je iz fondova Europske unije. Aktivnosti su osmišljene kako bi učenicima omogućile savladavanje geometrijskih sadržaja na zabavan i interesantan način. Krajnji cilj bio je njegovanje pozitivnog stava prema matematici, produbljivanje učeničkog interesa i znanja na području geometrije, razvijanje svjesnosti o prisutnosti matematike u svakodnevnom životu i njezino približavanje učenicima kroz primjenu. Njihovom provedbom učenici su unaprjeđivali komunikacijske i prezentacijske vještine,  razvijali su informacijske i digitalne kompetencije.

Tijekom rada poticala se učenička kreativnost, interdisciplinarnost, istraživački i znanstveni pristup u rješavanju problema, komunikacija i razmjena iskustva na stranim jezicima i upoznavanje kulture, običaja i obrazovnog sustava ostalih zemalja sudionica. Učenici  su se bavili matematikom s naglaskom na geometriju, na za njih nov i neobičan način. Putovali su, odlazili u prirodu, istraživali, snimali filmove, fotografije, igrali se, izrađivali plakate, makete, nakit, prezentacije i web publikacije, osmišljavali igrokaze, komunicirali i razmjenjivali iskustva s profesorima i učenicima iz spomenutih europskih zemalja.

Projekt je bio podijeljen u tematske faze, kroz koje su učenici prolazili istražujući zadanu tematiku, rješavali postavljene zadatke te samostalno birali formu u kojoj će prikazati rezultate. Često su morali pomoć potražiti u nekim drugim nastavnim predmetima ili pak razviti neke dodatne kompetencije. Učeničko sudjelovanje u projektu nije bilo uvjetovano ocjenom iz matematike, a ovisno o interesu učenici su se mogli uključivati u raznim fazama projekta.

1. faza (Riga, Latvija): Upoznavanje svih sudionika u projektu i predstavljanje njihovih zemalja

Učenici XV. gimnazije napravili su kratak film i plakat o Hrvatskoj. Posebno su predstavili Zagreb kao glavni grad Hrvatske, Vukovar i njegovu važnost u Domovinskom ratu, Split i Dioklecijanovu palaču, Zadar - crkvu Sv. Donata i morske orgulje, Pulu s rimskom Arenom, otok Pag i tradicionalnu čipku i ovčji sir te Bašku na otoku Krku poznatu po Baščanskoj ploči.

Uz pomoć fleksagona – dinamičnih modela poligona predstavljeni su hrvatski znanstvenici i izumitelji: Ruđer Bošković, Nikola Tesla, Lavoslav Ružička i Slavoljub Penkala. Izrađena je i kuharica s hrvatskim tradicionalnim kolačima.

Učesnici su se u Rigi upoznali s obilježjima drugih zemalja, njihovim specifičnostima, prirodnim ljepotama i tradicijom. Svi sudionici prisustvovali su  radionici o e-twinningu.

2. faza (Bailesti, Rumunjska): Povijest geometrije

Zadatak drugog radnog susreta bio je predstaviti biografiju i rad hrvatskog matematičara koji je dao doprinos na području geometrije te osmisliti i izvesti igrokaz inspiriran životom proizvoljnog matematičara 16. stoljeća. Učenici su predstavili Ruđera Boškovića i njegov pristup krivuljama drugog reda, zatim profesora Stanka Bilinskog i njegov rad na području Arhimedovih tijela. Proveli su i anketu o tome koliko su građani Zagreba upoznati s djelom spomenutih znanstvenika a njezine su rezultate prikazali na zanimljivom  interaktivnom plakatu. 

Igrokaz koji su osmislili inspiriran je Držićevom komedijom Dundo Maroje, a glavni lik bio je Marin Getaldić. Posudili su kazališne kostime toga vremena, ali i sami izradili brojne rekvizite potrebne za predstavu. U ovoj fazi projekta učenici osim što su dobro istražili i proučili matematičke sadržaje pokazali su veliku kreativnost, maštu i snalažljivost.  

3. faza (Badalona, Španjolska):  Matematičke šale

Pred sudionike je bio postavljen zabavan zadatak: izrada geometrijskih anegdota, šala, karikatura, stripova i mini predstava uz temu šale u matematici. Zadatak je tražio dobro poznavanje geometrijskih pojmova, ali i vještinu crtanja kao i dozu duhovitosti. Domaćini su organizirali kratki tečaj španjolskog jezika, a razgledavanje Barcelone povezano je s planimetrijom i geometrijom prostora.

4. faza (Zagreb, Hrvatska): Geometrija u arhitekturi

XV. gimnazija bila je domaćin ovoga skupa. Dok su neki učenici proučavali geometriju arhitekture svijeta drugi su istraživali geometriju centra Zagreba. Neki od radova su: film koji prikazuje intervju s arhitektom Andrijom Rusanom, radovi o paviljonu jeke, paviljonu na Zrinjevcu, mostu u Sisku, geometrija moderne arhitekture Zagreba, zlatni rez u arhitekturi, geometrija arhitekture dvoraca. 

Upoznavanje s centrom Zagreba nije bilo klasično. Učenici su podijeljeni u grupe koje su po različitim rutama obilazili važne  arhitektonske znamenitosti i pritom rješavali zabavne geometrijske zadatke i zagonetke.

5. faza (Vilnius, Litva): Fraktali

Učenička istraživanja o fraktalima pokrila su brojna područja od umjetnosti, informatičke tehnologije i provođenja eksperimenata, do uočavanja fraktalnih struktura u prirodi. Učenici su izrađivali nakit s fraktalnim motivima i pokazali primjenu fraktalne teorije u izradi računalnih igara. Kreirali su fraktale pomoću računalnog programa. Proveli su i eksperiment u kojem se kao rezultat dobiva fraktal.

6. faza (Cluses, Francuska): Geometrija u prirodi

Proučavajući prirodu i elemente geometrije učenici su napravili film o geometriji pčelinjih saća. Drugi video rad prikazivao je geometrijske oblike u prirodi, simetriju, refleksiju, progresiju. Napravljena je i prezentacija o pojavi duge i razlogu njezina nastanka. Sudionici su na radnom izletu u Marillonu dobili zadatak u prirodi – Land art. Sakupljali su kamenje, granje i lišće od kojih su na obali jezera formirali geometrijske oblike.

7. faza (Aichach, Njemačka): Umjetnost i geometrija

Učenici su intervjuirali umjetnika Vlatka Čerića u čijim radovima se mogu zamijetiti različiti geometrijski oblici i uzorci. Njegov rad predstavljen je plakatom i kratkim filmom. Filmom i učeničkom skulpturom predstavljen je i rad umjetnika Ivana Kožarića. Učenička skulptura inspirirana je umjetnikovom skulpturom „Prizemljeno sunce“. Izrađena je od plastične mase  i u njezinoj unutrašnjosti su umetnute fotografije Kožarićevih radova.

8. faza (Varšava, Poljska): Geometrijski oblici u nacionalnim ornamentima i obilježjima

Učenici obučeni u hrvatsku nošnju prezentirali su sličnosti i razlike tradicionalnih hrvatskih ornamenata kroz narodne nošnje, ukrase, nakit, čipku i grbove regija. Bile su zastupljene sve županije Hrvatske i istaknuti karakteristični geometrijski oblici. Prezentaciju je upotpunio plakat Hrvatske podijeljene na županije sa satom i kazaljkama u obliku pletera. U sklopu obilježavanja dana Europe domaćini su organizirali predstavljanje  zemalja sudionica gdje su i izloženi radovi i hrvatskih učenika: statua pletera, plakat o dresovima hrvatske nogometne reprezentacije...

9. faza (Trgovište, Bugarska): Geometrijske iluzije

Izrađena je prezentacija u kojoj su učenici koristeći vlastite maštovite i zanimljive fotografije prikazali geometrijske i optičke iluzije u stvarnom životu kao i prezentacija o nemogućem trokutu.

10. faza (Riga, Latvija): Završni sastanak

Svaka zemlja učesnica pripremila je izvještaj o postignućima u okviru Projekta kroz protekle dvije godine. Pripremljena je PPT prezentacija i plakat o radu hrvatskog tima.

Sudjelovanje u  ovom projektu bio je velik izazov, ali radeći na postavljenim zadatcima profesori i učenici su zaista uživali. Korelacija matematike sa drugim nastavnim predmetima za učenike postala prirodna. Razvila su se mnoga prijateljstva i vjerujemo da će svi učesnici zadržati ovaj dio svojeg školovanja u lijepom sjećanju.

| 24. 7. 2014. u 15:22 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Ustav Poljske iz 1791.

Osnovne informacije o prvom europskom ustavu i njegovoj sudbini.

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1893. - Fridtjof Nansen na legendarnom je brodu Fram pokušao...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr