preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Kako smo u Gimnaziji Vukovar proveli Eratostenov eksperiment

Iako je provođenje Eratostenovog eksperimenta već dobro poznato jer se globalno provodi od 2014. godine u sklopu ISE inicijative koja promiče provođenje Eratostenovog eksperiment, svaka nova skupina učenika koja se prijavi za sudjelovanje u mjerenju i obradi podataka ostane iznenađena jednostavnošću i elegancijom eksperimenta. 


Učenicima je fascinantna činjenica kako je Eratosten odredio opseg Zemlje iako Zemlju nije obilazio već je postupak izveo iz Egipta primjenjujući matematičku metodu. Tako smo i mi u Gimnaziji Vukovar odlučili i dalje nastaviti s provođenjem istoga.

Zanimljivo je kako nas vrijeme (barem do sada) uvijek posluži. Ovog 22. rujna 2016. jutro je u Vukovaru osvanulo oblačno i tmurno. Naše je raspoloženje variralo između žalosnog i sretnog jer nismo znali hoćemo li poslužiti sunčano vrijeme. Naposljetku oko 10 sati Vukovar biva obasjan željno iščekivanim zrakama sunca. Odmah smo zauzeli startne mjeračke pozicije, uključili Stellarium i ostali u nadanju sunčanog podneva. Stellarium je besplatan open source planetarij za računala koji nam u Eratostenovom eksperimentu služi za određivanje lokalnog solarnog podneva. Za učenike koji se po prvi puta susreću sa Stelleriumom, to je ulazak u „novi svijet spoznaja“. 

Posebnost je provođenja Eratostenovog eksperimanta sudjelovanje velikog broja nastavnika, njihovih učenika i škola od SAD-a do mnoštva europskih zemalja. 22. rujna 2016. godine sudjelovalo je oko 405 nastavnika koji su ovog puta uistinu globalno izmjenjivali podatke tako da ste mogli lako pronaći više partnerskih škola. 

Nama u vukovarskoj Gimnaziji najbolje je odgovarala škola Nagy László Secondary Grammar School iz Budimpešte budući da nam se pozicije na geografskoj dužini  podudaraju. Koristeći Google Earth, virtualni globus i geografski informacijski program, odredili smo udaljenost između naše dvije partnerske škole. 

U okrugu Gimnazije Vukovar učenici su, zajedno sa svojim nastavnicama, odabrali najbolje mjesto za mjerenje. Gimnazija Vukovar ima odličnu poziciju za provođenje Eratostenovog  eksperimenta budući da se nalazi na povišenoj obali nastaloj eolskim nanosima prapora u pleistocenu. 

Točno u lokalno solarno podne  naše mjerenje duljine sjene postavljenog štapa izgledalo je ovako.

 

 

 

 

 

 

Nakon što smo izmjerili duljinu sjene štapa pristupili smo izračunavanju opsega Zemlje. Koristeći već poznate upute s internetskog izvora http://eratosthenes.ea.gr/en/content/experiment, izračunali smo vrijednost kuta upada sunčevih zraka od 46,9°. Nažalost zbog oblačnog vremena naša prva partner škola iz Budimpešte nije mogla odrediti kut upada sunčevih zraka. Dobivene izmjerene i izračunate podataka izmijenili smo i s drugim školama partnerima, a jedna o njih bila je osnovna škola Cumhuriyet İlkokulu İmamoğlu iz Adane u Turskoj. Na temelju udaljenosti od 899 km između Gimnazije Vukovar i škole Cumhuriyet İlkokulu İmamoğlu iz Adane te kutova upada sunčevih zraka, Gimnazija Vukovar 46,9° i Cumhuriyet İlkokulu İmamoğlu 39°, izračunat je opseg Zemlje u iznosu od 40 967 km što je prihvatljivo. Naravno ovo je samo jedan u nizu proračuna što smo ga proveli. Nakon što su učenici izračunali opseg Zemlje, nametnulo se pitanje kako i kada je „izvagana“ Zemlja. Tako smo započeli novu fizikalnu raspravu. Najveća je vrijednost provođenja Eratostenovog eksperimenta jednostavnost i jasnoća provođenja samog eksperimenta, interdisciplinarnost, međupredmetna povezanost, suradničko učenje i internacionalna suradnja.

 

| 29. 9. 2016. u 22:04 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Ten longest croatian rivers

Upisivanje imena najdužih rijeka Hrvatske.

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1613. - na današnji je dan u požaru izgorilo originalno...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr