preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Učenje o informacijskoj pismenosti u Španjolskoj

Važno je stjecanje znanja o informacijskoj pismenosti u digitalnom dobu, a tome su svjedočili i učenici Privatne škole Futura uključeni u Erasmus+ projekt „The New Literacy Set“ u sklopu kojeg su sudjelovali u međunarodnim radionicama u Španjolskoj od 9. do 13. siječnja.


Putovati na duge relacije zna biti naporno, no kada su u pitanju znanje i upoznavanje novih ljudi i kultura, ovi bi učenici to ponovili. Privatna škola Futura uključena je u projekt „The New Literacy Set“ koji financira Erasmus+ program Europske unije. U tom su projektu partneri Hrvatskoj škole iz Španjolske i Italije. Cilj je projekta stvaranje kurikuluma iz triju vrsta pismenosti koje nisu zastupljene u redovnom obrazovanju, a svakodnevno su važne i primjenjive: informacijska, komunikacijska i financijska pismenost. Potiče se korištenje IT-a za stvaranje kvalitetnih digitalnih sadržaja koji mogu poslužiti kao radni materijal ne samo školama uključenima u projekt, nego i svim drugim zainteresiranim školama i profesorima, a koji su dostupni na mrežnoj stranici projekta. Projekt omogućuje petodnevnu učeničku razmjenu unutar koje po deset učenika iz svake škole - partnera ima priliku praktičnim primjerima i interaktivnom nastavom savladati znanja i vještine kojima se projekt bavi.

Naši su se učenici s talijanskim i španjolskim kolegama družili u Granollersu, gradiću nedaleko od Barcelone, na radionicama s temom informacijske pismenosti koje su prethodno pripremili nastavnici škola - partnera. Radionice su bile raznolike tematike, a sudionici su naučili kako savladati osnovne alate za izradu internetskih stranica (WordPress) i infografika, mnemotehnike i umne mape, napredno pretraživati informacije na internetu. Učili su o zaštiti i prikupljanju informacija na društvenim mrežama što ih je potaknulo na razmišljanje o svojim objavama na Facebooku. „Čim sam se vratio u hotel, odmah sam dodatno zaštitio svoj profil“, kaže Karlo, jedan od učenika škole Futura. Zanimljiva im je bila i radionica o osjećanju informacija koja se naročito svidjeli Lauri i Karli. „Imali smo povez na očima i dvije igre. Prva je igra bila da osoba s povezom na očima ulazi u prostoriju u kojoj se nešto događa, npr. ja sam ulazila u autopraonu, Laura u šumu, Karlo u valu ljudi i problema, dok drugi učenici imitiraju zvukove tog okruženja. Drugi je zadatak bio da je profesorica među učenike stavi torbicu dok je onaj s povezom trebao procijeniti koliko mu koraka treba do nje“, opisuje Karla. Učenici su nakon te radionice s olakšanjem zaključili da vole što mogu sve osjećati i da vole što vide.

Dok nisu bili na radionicama, učenici su posjetili Barcelonu. Primio ih je takošer i gradonačelnik Granollersa, a svoje su dojmove iznijeli i pred kamerama jedne španjolske televizijske kuće. Kao glavnu prednost sudjelovanja u projektu, učenici ističu upoznavanje novih kultura i rad s ljudima s kojima inače ne bi imali priliku surađivati. Profesorica Maja Čović ističe jednu drugu prednost koju je prepoznala u jezičnom talentu svojih učenika. „Prednost broj jedan je jezik i to što smo tjedan dana pričali engleski, bio on dobar ili loš“, kaže. „Njih su deset sada svjesni da se mogu školovati u inozemstvu!“ Naime, jednu su stvar učenici posebno uočili, a to je klasičan stereotip o tome kako Talijani ne znaju engleski jezik. S njima su se, kako kažu, sporazumijevali „rukama i nogama“, dok su sa Španjolcima uspjelu uspostaviti kakvu-takvu komunikaciju na engleskom. Domaćini su ih čak pitali je li engleski jedan od službenih jezika u Hrvatskoj.

Ovo je bila jedna od tri moguće učeničke razmjene. Komunikacijsku su pismenost partneri projekta odradili još prošle godine, dok će hrvatski učenici u svibnju otputovati u Italiju na radionice financijske pismenosti. Time će zaključiti ovu međunarodnu suradnju čiji će rezultati i materijali biti na raspolaganju svima koji bi htjeli više znati o novim, ali i prijeko potrebnim vrstama pismenosti.

| 30. 1. 2017. u 12:06 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Audio&video

Stigla je pošta

Ako vas zanima što rade učenici i učitelji diljem Hrvatske, kamo idu i tko ih posjećuje, s kakvim se problemima susreću i kakva rješenja pronalaze slušajte...

1655. - nizozemski matematičar, fizičar i astronom na današnji...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr