preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Učenje o informacijskoj pismenosti u Španjolskoj

Važno je stjecanje znanja o informacijskoj pismenosti u digitalnom dobu, a tome su svjedočili i učenici Privatne škole Futura uključeni u Erasmus+ projekt „The New Literacy Set“ u sklopu kojeg su sudjelovali u međunarodnim radionicama u Španjolskoj od 9. do 13. siječnja.


Putovati na duge relacije zna biti naporno, no kada su u pitanju znanje i upoznavanje novih ljudi i kultura, ovi bi učenici to ponovili. Privatna škola Futura uključena je u projekt „The New Literacy Set“ koji financira Erasmus+ program Europske unije. U tom su projektu partneri Hrvatskoj škole iz Španjolske i Italije. Cilj je projekta stvaranje kurikuluma iz triju vrsta pismenosti koje nisu zastupljene u redovnom obrazovanju, a svakodnevno su važne i primjenjive: informacijska, komunikacijska i financijska pismenost. Potiče se korištenje IT-a za stvaranje kvalitetnih digitalnih sadržaja koji mogu poslužiti kao radni materijal ne samo školama uključenima u projekt, nego i svim drugim zainteresiranim školama i profesorima, a koji su dostupni na mrežnoj stranici projekta. Projekt omogućuje petodnevnu učeničku razmjenu unutar koje po deset učenika iz svake škole - partnera ima priliku praktičnim primjerima i interaktivnom nastavom savladati znanja i vještine kojima se projekt bavi.

Naši su se učenici s talijanskim i španjolskim kolegama družili u Granollersu, gradiću nedaleko od Barcelone, na radionicama s temom informacijske pismenosti koje su prethodno pripremili nastavnici škola - partnera. Radionice su bile raznolike tematike, a sudionici su naučili kako savladati osnovne alate za izradu internetskih stranica (WordPress) i infografika, mnemotehnike i umne mape, napredno pretraživati informacije na internetu. Učili su o zaštiti i prikupljanju informacija na društvenim mrežama što ih je potaknulo na razmišljanje o svojim objavama na Facebooku. „Čim sam se vratio u hotel, odmah sam dodatno zaštitio svoj profil“, kaže Karlo, jedan od učenika škole Futura. Zanimljiva im je bila i radionica o osjećanju informacija koja se naročito svidjeli Lauri i Karli. „Imali smo povez na očima i dvije igre. Prva je igra bila da osoba s povezom na očima ulazi u prostoriju u kojoj se nešto događa, npr. ja sam ulazila u autopraonu, Laura u šumu, Karlo u valu ljudi i problema, dok drugi učenici imitiraju zvukove tog okruženja. Drugi je zadatak bio da je profesorica među učenike stavi torbicu dok je onaj s povezom trebao procijeniti koliko mu koraka treba do nje“, opisuje Karla. Učenici su nakon te radionice s olakšanjem zaključili da vole što mogu sve osjećati i da vole što vide.

Dok nisu bili na radionicama, učenici su posjetili Barcelonu. Primio ih je takošer i gradonačelnik Granollersa, a svoje su dojmove iznijeli i pred kamerama jedne španjolske televizijske kuće. Kao glavnu prednost sudjelovanja u projektu, učenici ističu upoznavanje novih kultura i rad s ljudima s kojima inače ne bi imali priliku surađivati. Profesorica Maja Čović ističe jednu drugu prednost koju je prepoznala u jezičnom talentu svojih učenika. „Prednost broj jedan je jezik i to što smo tjedan dana pričali engleski, bio on dobar ili loš“, kaže. „Njih su deset sada svjesni da se mogu školovati u inozemstvu!“ Naime, jednu su stvar učenici posebno uočili, a to je klasičan stereotip o tome kako Talijani ne znaju engleski jezik. S njima su se, kako kažu, sporazumijevali „rukama i nogama“, dok su sa Španjolcima uspjelu uspostaviti kakvu-takvu komunikaciju na engleskom. Domaćini su ih čak pitali je li engleski jedan od službenih jezika u Hrvatskoj.

Ovo je bila jedna od tri moguće učeničke razmjene. Komunikacijsku su pismenost partneri projekta odradili još prošle godine, dok će hrvatski učenici u svibnju otputovati u Italiju na radionice financijske pismenosti. Time će zaključiti ovu međunarodnu suradnju čiji će rezultati i materijali biti na raspolaganju svima koji bi htjeli više znati o novim, ali i prijeko potrebnim vrstama pismenosti.

| 30. 1. 2017. u 12:06 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Dobra ekonomija

Donosimo vam rad učenika Emanuela Kufrina, učenika 7.c razreda Osnovne škole Klinča Sela. Rad je u video obliku sa sadržajem projektnog dana održanog 7. travnja 2017. godine pod temom "Dobra...

Nastavni materijali

Osnovni pristupi u suvremenoj psihologiji

Zadani su opisi, a potrebno je upisivati nazive pristupa.  

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1789. - na današnji je dan Fletcher Christian pokrenuo pobunu na...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr