preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

ERASMUS + OŠ Molve: U potrazi za tajnom finskog uspjeha

Osnovna škola Molve nastavila je s mobilnostima učitelja u sklopu svojega projekta „Europska dimenzija u kurikulumu seoske škole“. U Finskoj, u gradu Joensuu smještenom u Sjevernoj Kareliji, putovali su pedagog škole Miroslav Saraga i učiteljica hrvatskog jezika Marija Halaček. Od 21. do 26. siječnja 2017. godine molvarski su učitelji bili sudionici tečaja vezanog uz finski obrazovni sustav koji slovi kao najbolji u Europi. 


Pedeset i troje učitelja, stručnih suradnika ili ravnatelja iz Belgije, Cipra, Nizozemske, Španjolske, Rumunjske, Estonije, Francuske i Portugala došlo je s istim ciljem: otkriti što je tajna finskog uspjeha. Upoznali su temelje finskog obrazovnog sustava: besplatno obrazovanje i jednake mogućnosti za sve, visokomotivirani učiteljski kadar, dobru financijsku situaciju. Cijeli su radni dan učitelji bili prisutni na različitim nastavnim satima u osnovnoj školi – Utran koulu,  koja poučava učenike od 1. do 6.razreda.

Donosimo neke detalje: nastava počinje u 9 sati ujutro, samo ponekad u 8 sati, a traje do 14 sati. Nastavni sat traje 45 minuta, a nakon svakog je sata 15 minuta odmora koji učenici obavezno provode vani. Tijekom zimskog razdoblja učenici često dolaze do škole na skijama. U učionici su samo u čarapama (ne nose školske papuče). Učenici učitelje oslovljavaju imenom, na satu su često prisutna dva učitelja, vrata učionica se rijetko zatvaraju, a na prostranim hodnicima mnogo je stolova i stolaca na kojima se također održavaju nastavne aktivnosti. Učenici su odgovorni za školsku opremu i za svoj rad, a učitelj kao organizator nastavnog procesa priprema materijale i prati napredak učenika. U mnogočemu uočavamo sličnosti s našim načinom rada i ponosni smo radi toga. Opremljenost je škole zadivila sve sudionike ovoga seminara: radionice tehničkog i glazbenog odgoja, a posebno oprema za stručne predmete u obrtničkoj školi, velike automehaničarske hale, simulatori za upravljanje strojevima, svaki u vrijednosti po 60 000 eura.

 

Organizatori iz Eekhout Akademije Ara Hayrabedian, Peter Van de Moortel i Wim Simoens, savjetnik za obrazovanje i projekte EU, osigurali su i stručne predavače iz različitih obrazovnih institucija grada Joensuua: North Karelia Collegea, VET education campusa i organizacije Pohjois-Karjalan ammattiopisto.

Nakon višednevnih radionica, rasprava i izmjene iskustava, sudionici su zaključili kako su odgovornost i povjerenje ključne riječi zaslužne za uspjeh finskih učenika. U radnim su grupama učitelji raspravljali o mogućnostima primjene viđenoga u svojim školama: okruženje u kojem učenici uče, mogućnosti grupiranja učenika, atmosfera i kultura ponašanja u školama, upravljanje vremenom, različiti pristupi razvoju stavova i naglask na formativno praćenje naspram sumativnoga vrednovanja.

Pokušavajući odgonetnuti što je vidljivo, a što nevidljivo na tom ledenom brijegu uspjeha, donosimo neke zaključne teze:

  • učenik je učitelju suradnik, a ne predmet radnje
  • orijentacija je na učenju, ne na ispitivanju
  • potrebno je razgovarati s djecom, ne o djeci
  • pratiti relativni napredak, ne apsolutnu razinu
  • u svojim planovima ostavljati dovoljno vremena za evaluaciju sa svakim učenikom.

Stvarajući odnos međusobnog povjerenja između učitelja, učenika i odgovornosti države, nastaju dobri temelji za usvajanje novina koje se u finskom obrazovnom sustavu održavaju često i dovoljno brzo, a ne traju godinama i ne odgađaju se.

Učitelji su posjetili i nacionalni park Koli što pruža prekrasan pogled na trenutno zaleđena jezera, posebice jezero Pielinen. Treba naglasiti i vrijednost informalnog učenja kojemu su najviše doprinijela druženja s finskim učiteljima te učiteljima sudionicima ovoga tečaja iz različitih europskih zemalja.

Nakon ovoga putovanja učitelji Miroslav Saraga i Marija Halaček stekli su nove kompetencije za razvoj novoga školskoga kurikuluma u Osnovnoj školi Molve, kako je i predviđeno projektom.

 

 

 

| 30. 1. 2017. u 21:59 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Space Shooter - programirana igra u aplikaciji Construct 2

Programirana igrica, izrađena je u besplatnom alatu Construct 2  koji je dostupan na adresi: https://www.scirra.com/construct2.   U datoteci se nalaze slikovni elementi koje je moguće samo učitati u alat...

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1802. - rođen Lajos Kossuth , mađarski političar

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr