preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

ERASMUS + OŠ Molve: U potrazi za tajnom finskog uspjeha

Osnovna škola Molve nastavila je s mobilnostima učitelja u sklopu svojega projekta „Europska dimenzija u kurikulumu seoske škole“. U Finskoj, u gradu Joensuu smještenom u Sjevernoj Kareliji, putovali su pedagog škole Miroslav Saraga i učiteljica hrvatskog jezika Marija Halaček. Od 21. do 26. siječnja 2017. godine molvarski su učitelji bili sudionici tečaja vezanog uz finski obrazovni sustav koji slovi kao najbolji u Europi. 


Pedeset i troje učitelja, stručnih suradnika ili ravnatelja iz Belgije, Cipra, Nizozemske, Španjolske, Rumunjske, Estonije, Francuske i Portugala došlo je s istim ciljem: otkriti što je tajna finskog uspjeha. Upoznali su temelje finskog obrazovnog sustava: besplatno obrazovanje i jednake mogućnosti za sve, visokomotivirani učiteljski kadar, dobru financijsku situaciju. Cijeli su radni dan učitelji bili prisutni na različitim nastavnim satima u osnovnoj školi – Utran koulu,  koja poučava učenike od 1. do 6.razreda.

Donosimo neke detalje: nastava počinje u 9 sati ujutro, samo ponekad u 8 sati, a traje do 14 sati. Nastavni sat traje 45 minuta, a nakon svakog je sata 15 minuta odmora koji učenici obavezno provode vani. Tijekom zimskog razdoblja učenici često dolaze do škole na skijama. U učionici su samo u čarapama (ne nose školske papuče). Učenici učitelje oslovljavaju imenom, na satu su često prisutna dva učitelja, vrata učionica se rijetko zatvaraju, a na prostranim hodnicima mnogo je stolova i stolaca na kojima se također održavaju nastavne aktivnosti. Učenici su odgovorni za školsku opremu i za svoj rad, a učitelj kao organizator nastavnog procesa priprema materijale i prati napredak učenika. U mnogočemu uočavamo sličnosti s našim načinom rada i ponosni smo radi toga. Opremljenost je škole zadivila sve sudionike ovoga seminara: radionice tehničkog i glazbenog odgoja, a posebno oprema za stručne predmete u obrtničkoj školi, velike automehaničarske hale, simulatori za upravljanje strojevima, svaki u vrijednosti po 60 000 eura.

 

Organizatori iz Eekhout Akademije Ara Hayrabedian, Peter Van de Moortel i Wim Simoens, savjetnik za obrazovanje i projekte EU, osigurali su i stručne predavače iz različitih obrazovnih institucija grada Joensuua: North Karelia Collegea, VET education campusa i organizacije Pohjois-Karjalan ammattiopisto.

Nakon višednevnih radionica, rasprava i izmjene iskustava, sudionici su zaključili kako su odgovornost i povjerenje ključne riječi zaslužne za uspjeh finskih učenika. U radnim su grupama učitelji raspravljali o mogućnostima primjene viđenoga u svojim školama: okruženje u kojem učenici uče, mogućnosti grupiranja učenika, atmosfera i kultura ponašanja u školama, upravljanje vremenom, različiti pristupi razvoju stavova i naglask na formativno praćenje naspram sumativnoga vrednovanja.

Pokušavajući odgonetnuti što je vidljivo, a što nevidljivo na tom ledenom brijegu uspjeha, donosimo neke zaključne teze:

  • učenik je učitelju suradnik, a ne predmet radnje
  • orijentacija je na učenju, ne na ispitivanju
  • potrebno je razgovarati s djecom, ne o djeci
  • pratiti relativni napredak, ne apsolutnu razinu
  • u svojim planovima ostavljati dovoljno vremena za evaluaciju sa svakim učenikom.

Stvarajući odnos međusobnog povjerenja između učitelja, učenika i odgovornosti države, nastaju dobri temelji za usvajanje novina koje se u finskom obrazovnom sustavu održavaju često i dovoljno brzo, a ne traju godinama i ne odgađaju se.

Učitelji su posjetili i nacionalni park Koli što pruža prekrasan pogled na trenutno zaleđena jezera, posebice jezero Pielinen. Treba naglasiti i vrijednost informalnog učenja kojemu su najviše doprinijela druženja s finskim učiteljima te učiteljima sudionicima ovoga tečaja iz različitih europskih zemalja.

Nakon ovoga putovanja učitelji Miroslav Saraga i Marija Halaček stekli su nove kompetencije za razvoj novoga školskoga kurikuluma u Osnovnoj školi Molve, kako je i predviđeno projektom.

 

 

 

| 30. 1. 2017. u 21:59 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Svemir

Donosimo rad Sare Bošnjak i Lucije Barbe, učenica 2.c razreda Gimnazije Vukovar. U sklopu radionice pod nazivom Chemistry of Space (povodom Svjetskog tjedna svemira), učenice Sara i Lucija, obradile su temu vezane uz...

Nastavni materijali

O romskom jeziku

Glavni dio članka čine dvije tablice: riječi zajedničke romskom, hrvatskom i drugim indoeuropskim jezicima i struktura skupina indoeuropskih jezika. Povodom Međunarodnog dana romskoga jezika i njegove upotrebe u...

Audio&video

Jezik i predrasude

Emisija u kojoj raspoloženi hrvatski lingvisti analiziraju našu jezičnu svakodnevicu, otkrivaju zanimljivosti o živim jezicima i nestalim kulturama, istražuju...

1694. - rođen Voltaire, francuski književnik, historičar, filozof,...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr