preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:31 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

    

Istraživanje o provedbi i učincima nastave na daljinu u Srednjoj školi Bedekovčina

Autor: Sanja Markuš

Istraživanjem je načinjena detaljna analiza o provedbi i stavovima nastavnika strukovnih predmeta o učincima tromjesečne nastave na daljinu, od sredine ožujka do sredine lipnja školske godine 2019./2020. u Graditeljskom učilištu Srednje škole Bedekovčina.  koja će omogućiti da se u slučaju ponovne potrebe uvođenja nastave na daljinu nastava učini što kvalitetnijom, na dobrobit učenika.


Provedeno je Istraživanje o provedbi i stavovima nastavnika o učincima nastave na daljinu u Graditeljskom učilištu Srednje škole Bedekovčina u posljednjem tromjesečju školske godine 2019./2020.
Po završetku po mnogo čemu posebne, protekle 2019./2020. školske godine, početkom rujna 2020. godine u Srednjoj školi Bedekovčina, nastavnica Sanja Markuš, voditeljica Graditeljskog učilišta je zbog potreba unaprjeđenja rada Graditeljskog učilišta škole provela obrazovno Istraživanje o provedbi i učincima nastave na daljinu strukovnih predmeta za vrijeme okolnosti nastalih pandemijom Corona virusa. 
U istraživanju su sudjelovali nastavnici strukovnih predmeta i stručni učitelji iz područja graditeljstva, članovi Stručnog vijeća nastavnika graditeljske i strojarske grupe predmeta u Srednjoj školi Bedekovčina, ukupno 21 ispitanik. Zbog specifičnosti i posebnih zahtjeva struke, nisu sudjelovali nastavnici strojarske grupe predmeta.
Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu digitalne kompetencije nastavnika Graditeljskog učilišta i probleme na koje su nailazili u provedbi nastave stručnih predmeta na daljinu, konstatirati područja u kojima su moguća poboljšanja i ispitati konkretne potrebe nastavnika koje bi trebale omogućiti poboljšanje kvalitete online nastave u slučaju potrebe u budućnosti. 
Za prikupljanje podataka korištena je metoda ankete sustavom Google dokumenti. 50 pitanja odnosilo se na samoprocjenu digitalne kompetencije i materijalne resurse koje nastavnici za potrebe nastave na daljinu posjeduju, njihovu spremnost na usavršavanje i konkretne potrebe, korištenje preporuka i ponuđenih digitalnih nastavnih sadržaja MZO i ASOO. Detaljno je ispitano korištenje digitalnih platformi i alata, način i učestalost komuniciranja s učenicima, zastupljenost pojedinih metoda podučavanja, kriteriji vrednovanja i način ocjenjivanja. 
Rezultati istraživanja su ponovno podsjetili na najveći problem s kojim se nastavnici u srednjim strukovnim školama, a posebice u području graditeljstva već godinama susreću, a to je potpuni nedostatak udžbenika i primjerene stručne literature. Iz tog je razloga i nastavu na daljinu bilo daleko teže provesti. Nastavnici su se gotovo u potpunosti morali osloniti na vlastite digitalne obrazovne materijale koji su trebali zamijeniti udžbenik. Posebno je važno dodatno provjeriti izvore i kvalitetu digitalnih materijala preuzetih s interneta. Iako je razumljivo da se nastavni predmeti uz mnogo neophodnih crtačkih umijeća, matematičke kompetencije i sposobnost prostornog zora na ovaj način teže svladavaju, uspješnost teorijske nastave ocijenjena je vrlo dobrom ocjenom. Međutim, poseban problem bio je provođenje praktične nastave na daljinu. Nastavnici i stručni učitelji suglasni su da putem nastave na daljinu učenici nikako ne mogu polučiti potrebne praktične vještine za svoj budući rad u struci. 
Svoj rad tijekom posljednja tri mjeseca nastave u prošloj školskoj godini nastavnici su ocijenili samokritično i realno. Tri mjeseca online nastave prisilila su ih na brzo usavršavanje i mnogo zahtjevnog rada. Mnogi su učenici, prema svjedočenju nastavnika, u pozitivnom smislu promijenili odnos prema radu. I jedni i drugi su spoznali vrijednost neposredne komunikacije i predavanja uživo. 
Upitnik i kasnija analiza pomogla je nastavnicima uključenim u istraživanje da osvijeste pogreške i propuste koje su zbog nenadane i nagle promjene u svom radu eventualno  načinili, a stručnoj službi i vodstvu škole da poduzmu aktivnosti koje bi kvalitetu nastave na daljinu u slučaju ponovne potrebe učinilo boljom i učinkovitijom.
 
 
 
Priloženi dokumenti:
Rezultati_istrazivanja_nastavnici.docx (498.05 KB)
| 27. 9. 2020. u 02:25 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1838. - rođen Georges Bizet, francuski skladatelj i pijanist....

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr