preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:31 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

    

Istraživanje o provedbi i učincima nastave na daljinu u Srednjoj školi Bedekovčina

Autor: Sanja Markuš

Istraživanjem je načinjena detaljna analiza o provedbi i stavovima nastavnika strukovnih predmeta o učincima tromjesečne nastave na daljinu, od sredine ožujka do sredine lipnja školske godine 2019./2020. u Graditeljskom učilištu Srednje škole Bedekovčina.  koja će omogućiti da se u slučaju ponovne potrebe uvođenja nastave na daljinu nastava učini što kvalitetnijom, na dobrobit učenika.


Provedeno je Istraživanje o provedbi i stavovima nastavnika o učincima nastave na daljinu u Graditeljskom učilištu Srednje škole Bedekovčina u posljednjem tromjesečju školske godine 2019./2020.
Po završetku po mnogo čemu posebne, protekle 2019./2020. školske godine, početkom rujna 2020. godine u Srednjoj školi Bedekovčina, nastavnica Sanja Markuš, voditeljica Graditeljskog učilišta je zbog potreba unaprjeđenja rada Graditeljskog učilišta škole provela obrazovno Istraživanje o provedbi i učincima nastave na daljinu strukovnih predmeta za vrijeme okolnosti nastalih pandemijom Corona virusa. 
U istraživanju su sudjelovali nastavnici strukovnih predmeta i stručni učitelji iz područja graditeljstva, članovi Stručnog vijeća nastavnika graditeljske i strojarske grupe predmeta u Srednjoj školi Bedekovčina, ukupno 21 ispitanik. Zbog specifičnosti i posebnih zahtjeva struke, nisu sudjelovali nastavnici strojarske grupe predmeta.
Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu digitalne kompetencije nastavnika Graditeljskog učilišta i probleme na koje su nailazili u provedbi nastave stručnih predmeta na daljinu, konstatirati područja u kojima su moguća poboljšanja i ispitati konkretne potrebe nastavnika koje bi trebale omogućiti poboljšanje kvalitete online nastave u slučaju potrebe u budućnosti. 
Za prikupljanje podataka korištena je metoda ankete sustavom Google dokumenti. 50 pitanja odnosilo se na samoprocjenu digitalne kompetencije i materijalne resurse koje nastavnici za potrebe nastave na daljinu posjeduju, njihovu spremnost na usavršavanje i konkretne potrebe, korištenje preporuka i ponuđenih digitalnih nastavnih sadržaja MZO i ASOO. Detaljno je ispitano korištenje digitalnih platformi i alata, način i učestalost komuniciranja s učenicima, zastupljenost pojedinih metoda podučavanja, kriteriji vrednovanja i način ocjenjivanja. 
Rezultati istraživanja su ponovno podsjetili na najveći problem s kojim se nastavnici u srednjim strukovnim školama, a posebice u području graditeljstva već godinama susreću, a to je potpuni nedostatak udžbenika i primjerene stručne literature. Iz tog je razloga i nastavu na daljinu bilo daleko teže provesti. Nastavnici su se gotovo u potpunosti morali osloniti na vlastite digitalne obrazovne materijale koji su trebali zamijeniti udžbenik. Posebno je važno dodatno provjeriti izvore i kvalitetu digitalnih materijala preuzetih s interneta. Iako je razumljivo da se nastavni predmeti uz mnogo neophodnih crtačkih umijeća, matematičke kompetencije i sposobnost prostornog zora na ovaj način teže svladavaju, uspješnost teorijske nastave ocijenjena je vrlo dobrom ocjenom. Međutim, poseban problem bio je provođenje praktične nastave na daljinu. Nastavnici i stručni učitelji suglasni su da putem nastave na daljinu učenici nikako ne mogu polučiti potrebne praktične vještine za svoj budući rad u struci. 
Svoj rad tijekom posljednja tri mjeseca nastave u prošloj školskoj godini nastavnici su ocijenili samokritično i realno. Tri mjeseca online nastave prisilila su ih na brzo usavršavanje i mnogo zahtjevnog rada. Mnogi su učenici, prema svjedočenju nastavnika, u pozitivnom smislu promijenili odnos prema radu. I jedni i drugi su spoznali vrijednost neposredne komunikacije i predavanja uživo. 
Upitnik i kasnija analiza pomogla je nastavnicima uključenim u istraživanje da osvijeste pogreške i propuste koje su zbog nenadane i nagle promjene u svom radu eventualno  načinili, a stručnoj službi i vodstvu škole da poduzmu aktivnosti koje bi kvalitetu nastave na daljinu u slučaju ponovne potrebe učinilo boljom i učinkovitijom.
 
 
 
Priloženi dokumenti:
Rezultati_istrazivanja_nastavnici.docx (498.05 KB)
| 27. 9. 2020. u 02:25 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1788. - rođen George Gordon Byron, engleski književnik, liričar,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr