preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:31 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

    

Erasmus dan uz održivi razvoj

Autor: Miranda Barac

U četvrtak, 15. listopada 2020. godine, u 15 sati Obrtnička škola Split je obilježila Erasmus dan putem videokonferencije na temu održivog razvoja. Učenici i nastavnici su prezentirali ciljeve održivog razvoja iz Erasmus+ KA2 projekta "EUse science to STEAM up your school".


Tijekom dvogodišnjeg projekta, učenici Škole su imali priliku posjetiti Njemačku, Nizozemsku i Švedsku gdje su u međunarodnim timovima sudjelovali u radionicama i predavanjima na ovu temu. U Njemačkoj su  zajedno s vršnjacima iz Danske, Španjolske i domaćinima Nijemcima iz partnerske škole WoBoGe posjetili Energylab u gradu Gelsenkirchenu gdje su radili eksperimente s obnovljivim izvorima energije poput solarne energije i energije vjetra i upoznali princip rada solarnih ćelija i vjetroturbina. Nakon Njemačke, otišli su u Nizozemsku u grad Dordrecht, gdje ih je ugostila partnerska škola InsulaCollege kako bi naučili više o obnovljivim izvorima energije. Osim splitskih učenika, nizozemska škola je ugostila i učenike i profesore iz Njemačke i Švedske. Obrađivali su teme vezane za klimatske promjene i obnovljivu energiju i sudjelovali u radionicama vezanim za solarnu energiju, energiju vjetra, bio-energiju, toplinsku mrežu, održivost u InsulaCollegu, bio-plastiku, hidrogensko gorivo, energetsku tranziciju, nultu energetsku kuću i održiv način života u Dordrechtu. Imali su na raspolaganju znanstveni autobus u kojem su izrađivali solarne ćelije i radili pokuse iz kemiluminiscencije. Zadnja mobilnost im je bila u Švedskoj, u gradu Vänersborgu, gdje su ih zajedno s njihovim vršnjacima iz Španjolske i Nizozemske ugostili nastavnici i učenici iz švedske partnerske škole Fridagymnasiet. Upoznali su se s 17 globalnih ciljeva održivoga razvoja, kojom Ujedinjeni narodi žele planet učiniti boljim i pravednijim mjestom za život za sve. Održana su im zanimljiva predavanja o važnosti provođenja mjera koje vode ka ostvarenju ciljeva održivog razvoja. Upoznali su se s djelovanjem Grete Thunberg, švedske učenice koja je dokazala da jedna osoba može učiniti razliku. Posjetili su Sveučilište u Göteborgu, gdje  im je održano predavanje o ciljevima održivosti, njihovoj povezanosti s atmosferskom kemijom i o prirodnoj i umjetnoj fotosintezi. Imali su priliku posjetiti kemijski laboratorij i vidjeti kako ispituju zagađenost zraka. U Trollhättanu su posjetili hidroelektranu Olidan i znanstveni centar Innovatum s 4.400 četvornih metara punih interaktivnih stanica, kreativnih igrališta i fascinantnih eksperimenata. Tijekom svake od ove tri mobilnosti, učenici su bili podijeljeni u međunarodne grupe koje su na engleskom jeziku radile prezentacije i kratke filmove obrađujući zadanu temu. Zadnji dan su svoje kreativne radove prezentirali učenicima osnovne škole kako bi im prenijeli sve što su naučili taj tjedan. Uz rad, nije izostalo ni druženja ni zabave poput uzbudljive avanture na Prison Islandu, posjete Göteborgu, Stockholmu, Rotterdamu, kuglanja, klizanja na ledu i sl.

S obzirom da su pred kraj projekta, ovogodišnji Erasmus dan željeli su obilježiti iskustvima učenika koji su prezentirali što su sve naučili za vrijeme mobilnosti i kakvi su im dojmovi na kraju projekta. Prikazan je promotivni film o Školi i njenoj uključenosti u STEAM aktivnosti. Događaj je organizirala profesorica Miranda Barac, koordinatorica Erasmus+ projekta koja je održala predavanje o projektu i ciljevima održivog razvoja pod nazivom "Sustainable devolpment goals as a pledge for the future",  a na kraju su se zabavili s Kahoot kvizom na temu održivog razvoja i i Erasmus+ programa kojeg je izradila profesorica Milena Knezović, najuspješniji su dobili nagrade. Cijeli događaj je održan preko platforme Zoom, a poveznicu su podijelili na mrežnoj stranici škole za sve zainteresirane kao i partnerima u Švedskoj, Danskoj, Španjolskoj, Njemačkoj  i Nizozemskoj kako bi im se i oni mogli pridružiti online i cijelom događaju dati međunarodni karakter.  Događaj je zabilježen na međunarodnoj stranici erasmusdays.eu pod nazivom "Sustainable development goals as a pledge for the future".

 

| 16. 10. 2020. u 15:56 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1609. - rođen Juraj Habdelić, hrvatski književnik, jezikoslovac i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr