preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:31 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

    

Robotika i programiranje nisu bauk

Da robotika i programiranje nisu bauk, odlučili su pokazati učenici tri škole koji su sudjelovali u online razmjeni iskustava i znanja povodom Europskog tjedna programiranja.


Učenici Gimnazije "Vukovar", Tehničke škole iz Karlovca i zagrebačke Industrijske strojarske škole su u zajedničkom online susretu govorili o iskustvima u području programiranja i robotike i predstavili nekoliko svojih uradaka. Susret su osmislile i moderirale nastavnice Sanja Pavlović Šijanović, Sanda Šutalo i Kristinka Lemaić putem Zoom platforme, zajedničkim uključivanjem učenika tri škole. Susret je organiziran povodom obilježavanja Europskog tjedna programiranja. Ovogodišnje osmo izdanje Tjedna održava se od 10. do 25. listopada 2020. godine, no s obzirom na aktualnu epidemiološku situaciju velik dio događanja premješten je u virtualni svijet. Društvenu inicijativu Tjedan programiranja (Code Week) pokrenula je Europska komisija s ciljem približavanja programiranja i digitalne pismenosti na zabavan način. Ovo događanje iz godine u godinu okuplja sve više sudionika pa je tako 2019. godine broj sudionika dosegnuo 4.2 milijuna ljudi iz više od 80 zemalja svijeta.

Cilj događanja pod nazivom "Robotika i programiranje nisu bauk" bio je, na zabavan i angažirajući način, popularizirati programiranje, robotiku i digitalnu pismenost i suradnjom proširiti poimanje tehnologije kao i unaprijediti razvoj vještina i sposobnosti za istraživanje novih ideja.

Učenje programiranja olakšava snalaženje u svijetu u kojem obitavamo. Ono omogućuje praktično rješavanje problema njegovim rastavljanjem na manje i lakše rješive cjeline što pruža širu perspektivu same problemske situacije, a time i više mogućnosti njenog rješavanja. Programiranjem razvijamo sistematično i interdisciplinarno razmišljanje međusobno povezujući mnoštvo informacija. Čak i pogreške koje se pojavljuju prilikom pisanja linija koda ili spajanja elektroničkih komponenti, zasigurno doprinose aktivnom učenju i izgradnji samopouzdanja.

Učenici Gimnazije "Vukovar" predstavili su nekoliko gotovih kreacija u kojima su koristili Arduino tehnologiju i IoT i pokazali rad s littleBits. Učenici Tehničke škole iz Karlovca demonstrirali su programske kodove za igranje društvenih igara izrađene u C++. Industrijska strojarska škola predstavila se videosadržajem koji je, na poziv Kristinke Lemaić, za sve učenike pripremio Petar Ljubotina, sveučilišni prvostupnik i student četvrte godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Za svoj znanstveni timski rad "Humanoidni robot Pepper kao menadžer dobrodošlice na FER-u" Petar Ljubotina nagrađen je Rektorovom nagradom za akademsku godinu 2019./2020. u području tehničkih znanosti. Da robotika zaista nije bauk i što vam to humanoidni robot Pepper ima za pokazati i reći, pogledajte u videu na poveznici.

Zahvaljuju prof. dr. sc. Zdenku Kovačiću, redovitom profesoru Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu,  na suglasnosti i prilici da učenici dobiju uvid u rad studenata FER-a.

Raznolikost predstavljenih sadržaja i primjera dobre prakse, dokaz je da programiranje pomaže u razvoju kompetencija kao što su računalno razmišljanje, rješavanje problema, kreativnost i timski rad, a sve su to doista poželjne vještine za bilo koje zanimanje.

Tehnologija brzo napreduje i učenici moraju biti kognitivno fleksibilni i sposobni za problemsko razmišljanje kako bi mogli pratiti i ravnopravno savladavati sve zahtjevnije izazove na tržištu rada. Zadovoljstvo učenika tijekom i nakon zajedničkog događanja, pokazatelj je kako su na dobrom putu. Osnažuje ih i u osmišljavanju novih događanja neformalnog karaktera jer i ona doprinose razvoju motivacije učenika za cjeloživotnim učenjem kako bi bili u mogućnosti razvijati i koristiti svoj kreativni potencijal i u konačnici preuzeti odgovornost za svoj život i ostvarenje svojih ciljeva.

| 19. 10. 2020. u 20:47 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1609. - rođen Juraj Habdelić, hrvatski književnik, jezikoslovac i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr