preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:31 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

    

eTwinning projekt pod nazivom "A safety net for internet safety"

U sklopu jednogodišnjeg međunarodnog eTwinning projekta "A safety net for internet safety", u kojem uz Osnovnu školu Hugo Badalić iz Slavonskog Broda, sudjeluju i škole iz Jordana, Poljske, Turske, Njemačke, Italije, Češke, Albanije, Grčke, Litve i Hrvatske, cijeli tjedan je obilježavan Dan sigurnijeg interneta.


2021. godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici trećih razreda različitim aktivnostima su obilježili Dan sigurnijeg interneta ishodom iz domene e-društvo (D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke). Učenici Osnovne škole Hugo Badalić iz Slavonskog Broda, razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na internetu, koje su mrežne stranice sigurne, a koje nisu. Riješili su kviz o sigurnosti i osvojili štit sigurnosti. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja, jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene i pravima i odgovornostima digitalnog građanina. 

Učenici petog razreda različitim aktivnostima su obilježili Dan sigurnijeg interneta ishodom iz domene e-društvo (D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom). Naučili su koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Za potrebe zaštite osobnih podataka, a jedan od njih je osobna fotografija, izradili su u online alatu Avatar Maker avatar, pohranili su ga i postavili na Padlet. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, kako stvoriti jaku zaporku i provjerili su prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti. Svakako, najzanimljiviji dio obilježavanja bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne i postali pravi internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet. Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona". 

Šestaši su obilježili Dan sigurnijeg interneta ishodom iz domene e-društvo (D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život). Raspravljali su o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta), upoznali su pojmove digitalnog traga, pozitivnog i negativnog traga, aktivnih i pasivnih tragova, digitalng ugleda. Kasnije su u tražilicu upisivali ime i prezime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan, a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću i pohranili ga u svoj e-portfolio i prikazali na Padletu. Kako u Wordartu ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordartu. Upisivali su pojmove koje su saznali ili ponovili, a vezani su za digitalne tragove na internetu, dodjeljivali su im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), određivali boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, a na kraju pohranili u svoj e-portfolio kao .png datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali obasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova. Šestaši su odradili i aktivnost Obična bijela majica kojom su, na majicu koju su dobili, premještali emotikone (najviše tri) da bi se predstavili drugima. U avanturističkoj igrici Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu, učenici su odigrali dio nazvan "Pažljiva planina - dijeli pažljivo" i postali pravi internet genijalci. U igrici su trebali dobro paziti što i s kim dijele, jer se informacije šire brzinom svjetlosti, a među Internautima postoje Brbljavci koji sve dijele.

Ove su godine sedmaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg interneta ishodima iz domene e-društvo (D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa i D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja). Učenici su u kratkoj vježbi saznali kako dijeljenje sadržaja može izmaknuti kontroli, rješavali su problemske zadatake u potrazi za blagom, a vezane su za sigurnost na internetu. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici sedmih razreda sami su birali koji će dio igrice odigrati. Sedmaši su u sklopu sata razrednika sudjelovali na webinaru putem Zoom platforme za djecu i mlade pod nazivom "Gdje si ti u digitalnoj džungli?" u kojem su brojni poznati Youtuberi govorili o svojim iskustvima na internetu. Webinar je organizirao Centar za sigurniji Internet. 

Osmaši su obilježili Dan sigurnijeg interneta ishodom iz domene e-društvo. Učenici su tragali za blagom (koju je priredila udruga Suradnici u učenju). U potrazi za blagom 20 je različitih (programskih i istraživačkih zadataka) vezanih za sigurnost na internetu. U drugom dijelu nastave, učenici su uživali u avanturističkoj igrici Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. 

Posebno su ponosni jer je školi dodijeljena brončana "Oznaka eSigurnosti" koja vrijedi idućih 18 mjeseci. Učiteljica informatike, Kristina Krtalić, uključila je školu u eSafety zajednicu. Da bi škola dobila "eSafety Label" potrebno je ispuniti više uvjeta. Najprije se treba registrirati, a zatim sudjelovati u zajednici dijeljenjem znanja, resursa, primjera i iskustva i ispuniti upitnik za procjenu. Uz oznaku esigurnosti dobili su i akcijski plan kojim ćemo ne samo zadržati brončanu oznaku, nego se nadaju dobiti i srebrnu i zlatnu oznaku esigurnosti. 

Projektni partneri iz deset zemalja odabrali su školski prijedlog za službeni logo eTwinning projekta "A safety net for internet safety". 

 

| 12. 2. 2021. u 14:30 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1530. - U Bologni je Papa okrunio za cara Karla V. kao posljednjega...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr