preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Sinestezija u nastavi kompjuterske daktilografije

Suradnja u svemu pa i u nastavnom procesu povećava produktivnost na radnom mjestu, jača timski duh te je zaslužna za stvaranje dobre radne atmosfere. Nastavnici dijele odgovornost za pripremanje, planiranje, realizaciju i vrednovanje izvođenja nastave. 


S ciljem realizacije i prošenja korelacije u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar, 29. travnja pozvane su dvije profesorice: Alica Bačeković-Pavelić, knjižničarka i profesorica hrvatskog jezika te Tatjana Kreštan, profesorica hrvatskog jezika  i knjižničarka Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar.


Profesorica Kreštan bavi se  i slikarstvom te je iz svog bogatog slikarskog opusa izdvojila sliku masline o kojoj je na samom početku nastavnog sata rekla osnovne informacije. Na osnovi dobivenih informacija, četrnaest učenica razrednog odjela 1.d (grupa B) analiziralo je sliku. Učenice su svoja mišljenja i analizu umjetničkog djela napisale poštujući osnovna načela kompjutorske daktilografije u svoje dokumente na računalu.

Nakon toga, odslušali su pjesmu klape „Maslina“ pod nazivom „Maslina je neobrana“ te su trebali odrediti izvođače, zapisati najmanje 3 opisna pridjeva koja izaziva pjesma kod njih te ih komparirati i imenovati kraj iz kojeg potječe pjesma te ga pronaći na zemljopisnoj karti. Na taj način su ostvarili korelaciju s nastavnim predmetom geografija. Sve su to, naravno, zabilježili u svom dokumentu na računalu.

Zatim im je podijeljena pjesma Dragutina Tadijanovića „Snove sniju stari maslinici“ koju je prigodno interpretirala prof. Alica Bačeković-Pavelić a potom su je učenice i prepisale u svoj dokument na računalu. Informirala ih je i podsjetila na velikog hrvatskog pisca Dragutina Tadijanovića i na njegov život i djelo. Kratko su analizirali navedenu pjesmu. Nakon toga, učenice su pokušale vizualizirati maslinik pomoću izdvojenih samoglasnika kojima su dodijelile određenu boju, broj i pokret. Korelacija s nastavom informatike ostvarena je upotrebom bitmap grafike pomoću koje je pjesma vizualizirana oblicima i bojama. Do sada su u nastavu korelativno uključeni predmeti hrvatskog jezika, geografije, tjelesne i zdravstvene kulture, informatike, a učenice su se podsjetile glazbene i likovne kulture te je potom dodana i matematika. Time je jednostavna analiza poezije postala interdisciplinarna te je proširila svijest o strukturalnoj povezanosti raznih područja. Inače, pjesma o maslinama nije slučajno odabrana, već je na taj način obilježen i Svjetski dan drveta koji se obilježava 25. travnja kojemu je također posvećen jedan pano.

Treba istaknuti da su učenice prema ideji nastavnice izradile korelacijsko stablo kompjutorske daktilografije u kabinetu kompjutorske daktilografije u čijem su korelativnom ozračju i napisale svoje uradke.

Profesorica Alica Bačeković-Pavelić je učenicima objasnila pojam i ulogu sinestezije koja je i svrha blok-sata.

Blok-sat je omogućio bolje ovladavanje materijalom i veću motivaciju, što je i najveći cilj integrirane nastave. Učenice su stekle naviku samostalnog planiranja i rada u kojem su puno samostalnije nego u nametnutom ritmu, te iz toga proizlazi njihov osjećaj autonomije i odgovornosti za vlastiti rad.

Prema svemu navedenom neosporna je činjenica da korelacija između nastavnih predmeta  nužno mora igrati veliku ulogu u suvremenoj nastavi kompjutorske daktilografije. Otkrivanje korelacija nije lagan posao i često kod nastavnika zahtjeva dodatni angažman. Kako je primarni cilj nastavnika postići veću razinu usvojenosti znanja i vještina te zadovoljstvo učenika u nastavnom procesu, nastavnica je prilagodila nastavu suvremenim trendovima. Da bi postigla taj cilj, pomaže joj znanje da postoje i drugi ljudi koji čine napore da svoj život ispune vrijednostima i smislom i da jedni drugima možemo biti inspiracija i podrška.

autorica: Aleksandra Hohnjec, dipl.oec.

| 4. 5. 2014. u 23:58 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1596. - rođen Rene Descartes, francuski filozof i matematičar, začetnik...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr