preskoči na sadržaj

Učenje napamet u matematici

OECD je izdao 61. mjesečni tematski izvještaj „PISA in Focus“ u kojem se u okviru ostalih pokazatelja matematičke pismenosti iz ciklusa PISA 2012 analizira učenje napamet kao jedna od strategija u učenju matematike.


Je li učenje napamet dobra strategija za učenje matematike?

Dok u svijetu traje rasprava o tome koliko je učinkovito i dugoročno opravdano djecu poučavati da matematičkim problemima pristupaju učenjem napamet, PISA istraživanjem utvrdilo se koliko se učenici zemalja diljem svijeta oslanjaju na ovu metodu učenja. Rezultati istraživanja pokazali su da se velik broj 15-godišnjaka redovito koristi učenjem napamet prilikom  učenja matematike, dok je u Hrvatskoj svega 9% učenika koji izjavljuju da im je to najučestalija strategija učenja matematike. Svakako je zanimljivo da u zapadnim zemljama, poput Kanade, Irske, Sjedinjenih Država i Ujedinjenog Kraljevstva, puno veći postotak učenika koristi ovu metodu od učenika istočnih zemalja poput Hong Konga, Vijetnama, Južne Koreje ili Japana.

PISA istraživanje također potvrđuje tezu da učenje napamet izbjegavaju oni učenici koje matematika zanima, koji imaju pozitivan stav prema rješavanju problema i koji su općenito uporniji od svojih vršnjaka. Učenje napamet,  PISA istraživanje zaključuje, korisno je, pa čak i nužno u ranijoj fazi obrazovanja, kad učenici stječu osnove vještine za rješavanje matematičkih problema, no kompleksniji zadaci od 15-godišnjaka ipak zahtijevaju razmišljanje o sadržaju problema, analiziranje problema i uzimanje u obzir alternativnih načina dolaženja do rješenja.

Učenje napamet kao strategija učenja učinkovita je kod jednostavnih matematičkih problema, ali nije učinkovita ako se isključivo koristi kao strategija učenja pri složenim matematičkim problemima.

Hrvatski učenici su ispod OECD – ovog prosjeka indeksa memoriranja, odnosno učenja napamet u procesu učenja matematike.

Cijelo izvješće „PISA in Focus“ dostupno je ovdje.

 

Vijest je prenesena s internetskih stranica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

| 21. 4. 2016. u 12:53 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Toogle mask

U datoteci se nalazi video priručnik s potrebnim materijalima za izradu vježbe u alatu za obradu slike GIMP. 

Audio&video

Slovo zakona

Pravni se propisi vrlo često mijenjaju, pa građani  često ne znaju koja su njihova prava, ali i obveze u postojećim pravnim okvirima. U emisiji „Slovo zakona“...

1862. - rođen Claude Debussy, francuski kompozitor, tvorac novog...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr