preskoči na sadržaj

Rezultati OECD-ova istraživanja PISA 2015

PISA (Programme for International Student Assessment), odnosno Međunarodni program za procjenu znanja i vještina učenika, svjetsko je obrazovno istraživanje koje Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) provodi od 1997. godine u zemljama članicama OECD-a i partnerskim zemljama, s ciljem prikupljanja međunarodno usporedivih podataka o znanju i vještinama petnaestogodišnjih učenika.


Ciklus PISA 2015 šesti je ciklus PISA-inih istraživanja, a četvrti po redu u kojemu je sudjelovala Republika Hrvatska u kojemu se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, dok su se čitalačka i matematička pismenost ispitivale kao sporedna područja.

U usporedbi s rezultatima iz 2006. godine, kada se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je došlo do pada u prosječnom postignuću učenika u prirodoslovnoj pismenosti. Uspoređujući prosječne rezultate iz čitalačke pismenosti s rezultatima iz 2009. godine, kada se čitalačka pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je vidljiv trend poboljšanja prosječnih rezultata. U usporedbi s 2012. godinom, kad je matematička pismenost bila glavno ispitno područje, hrvatski su učenici postigli statistički neznatno slabiji rezultat.

Detaljnije informacije o rezultatima istraživanja PISA 2015 dostupne su na internetskoj stranici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

Nedavno objavljeni rezultati drugog ciklusa istraživanja TIMSS 2015. - Međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodoslovlja učenika četvrtih razreda osnovnih škola ukazali su na statistički značajno bolje rezultate od onih iz prvoga ciklusa provedenoga 2011. godine. Naime, u istraživanju TIMSS 2015. hrvatski su učenici iz matematike postigli 12 bodova više, a u prirodoslovlju 17 bodova više u odnosu na postignuti rezultat TIMSS 2011.

Detaljnije informacije o istraživanju TIMSS 2015. dostupne su na internetskim stranicama Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

 

Vijest je prenesena s internetskih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.

| 7. 12. 2016. u 08:47 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Razvoj i primjena umjetne inteligencije

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2a razreda Gimnazije Vukovar. Tea je pod mentorstvom nastavnice Sanje Pavlović Šijanović izradila Power Point prezentaciju koja obuhvaća osnovne pojmove, razvoj i područja primjene...

Nastavni materijali

Zima u zavičaju

Power Point je prezentacija namijenjena učenicima 2. razreda za sat Vježbanja i ponavljanja, gradiva Prirode i društva.

Audio&video

Znanjem do zdravlja

Kako živjeti zdravije i sretnije? Kako mnoge teškoće i bolesti spriječiti, a kako što uspješnije liječiti? Kako o svome zdravlju brinuti? Emisija Znanjem...

1617. - umro Faust Frančić, hrvatski jezikoslovac, izumitelj, diplomat,...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr