preskoči na sadržaj

Očitovanja pristigla na javnu raspravu o Kurikulumu zdravstvenog odgoja

Cilj javne rasprave bio je prikupiti dosadašnja iskustva te prijedloge i savjete odgojno-obrazovnih ustanova (vijeća učenika, vijeća roditelja, učiteljskih i/ili nastavničkih vijeća, učitelja/nastavnika, stručnih suradnika, ravnatelja, odgajatelja) i šire zainteresirane javnosti o Kurikulumu zdravstvenog  odgoja, uključujući prijedloge i sugestije za njegovo poboljšanje i osiguranje pravovremene provedbe u tehničkom, organizacijskom i edukacijskom smislu.


Svi zainteresirani pojedinci i institucije imale su priliku dostaviti primjedbe i prijedloge na obrascu koji je bio dostupan na internetskim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Uz mogućnost dostave sugestija i prijedloge na pripremljenom obrascu, zainteresiranoj javnosti bila je omogućeno sudjelovanje dostavom prijedloga i sugestija na adresu elektroničke pošte: javnarasprava-zdravstveni-odgoj@mzos.hr, ali i postavljanje upita u vezi s postupkom savjetovanja na adresu elektroničke pošte: javnarasprava-zdravstveni-odgoj@mzos.hr.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta organiziralo je i javne tribine u Zagrebu (27. lipnja 2013.), Rijeci (4. srpnja 2013.), Osijeku (5. srpnja 2013.) i Splitu (9. srpnja 2013.), uključujući i sastanak s predstavnicima institucija i civilnog sektora, koji imaju iskustva u pripremi i provedbi aktivnosti vezanih za Kurikulum zdravstvenog  odgoja, održan 14. lipnja 2013. u Zagrebu.

Na javnu raspravu pristigla su očitovanja (mišljenja, iskustva, primjedbe i prijedlozi) iz 564 odgojno-obrazovne ustanove (od vijeća učenika, vijeća roditelja i učiteljskih i nastavničkih vijeća) i  od 1967 predstavnika zainteresirane javnosti (pojedinaca, roditelja, predstavnika civilnog sektora, strukovnih udruga...).

Kurikulum zdravstvenog odgoja (u daljnjem tekstu Kurikulum) dokument je koji je pripremilo povjerenstvo imenovano od strane Agencije za odgoj i obrazovanje, za odgojno-obrazovne radnike (učitelje, nastavnike, stručne suradnike) koji će ga provoditi prema definiranim ishodima i  sadržajima planiranim za provedbu na satu razrednika. Zamišljen je prvenstveno u cilju unapređivanja zdravlja i univerzalnog modela prevencije rizičnih ponašanja, kojim se kod djece i mladih želi pridonijeti usvajanju poželjnih društvenih stavova i ponašanja u odnosu na određene oblike rizičnog ponašanja. Također, cilj mu je  razviti kompetencije kod djece i mladih, koje će im osigurati primjerenu razinu kritičnosti i sposobnost.

Spomenuti Kurikulum nije dokument pripremljen za učenike već za stručnjake koji ga provode. Iako je u prvom redu namijenjen učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima uključenim u provedbu Kurikuluma na satu razrednika, on može jednakovrijedno koristiti svim zainteresiranima, koji se žele upoznati sa sadržajima i očekivanim ishodima pojedinih nastavnih sadržaja Kurikuluma zdravstvenog odgoja.

Iako se u većini prispjelih primjedbi i prijedloga naglašava i ističe isključiva važnost i uloga obitelji u odgoju djece i mladih u polazištima većine kurikuluma i koncepata školskih preventivnih programa naglašeno je da u brizi za i o zdravlju djece i mladih postoji podijeljena briga i odgovornost pojedinca, obitelji, škole i zajednice.

Na temelju detaljne analize teme, koje su dominirale u javnoj raspravi, u sažetku su radi preglednosti i jasnog i preciznog informiranja zainteresirane javnosti pripremljeni odgovori u devet kategorija s jasnim prikazom, koji prijedlozi su prihvaćeni, za koje su pripremljene preporuke za unapređivanje provedbe u školskoj godini 2013/2014. i smjernice za unapređivanje zdravstvenog odgoja u školskoj godini 2014/2015.

Teme, koje su dominirale u javnoj raspravi i za koje su pripremljeni detaljni odgovori bile su vezane za:

  • prijedlog da se uvedu dva izborna programa (od koji je u značajnom broju prijedloga predloženo uvođenje programa provođenog tijekom eksperimentalne provedbe u školskoj godini 2006./2007. od strane Udruge Glas roditelja za djecu - GROZD)
  • prijedlog da se Kurikulum zdravstvenog odgoja uvede kao izborni predmet i prijedlog da se Kurikulum zdravstvenog odgoja uvede kao obvezan predmet
  • preporučenu literaturu
  • podrška učiteljima/nastavnicima i stručnim suradnicima u pripremi i provedbi Kurikuluma
  • primjerenost satnice planirane za provedbu zdravstvenog odgoja
  • uvođenje dodatnih sadržaja
  • navodne neprimjerene sadržaje iz modula Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje (pornografija, rana seksualizacija djece i poticanja djece i mladih na ulaske u spolne odnose...)
  • provedbu Kurikuluma zdravstvenog odgoja u razrednim odjelima u kojima se provodi odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju te
  • pravo roditelja da biraju program zdravstvenog odgoja.

Nakon analize javne rasprave Povjerenstvo je predložilo Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta da se, do donošenja Strategije odgoja, obrazovanja, znanosti i tehnologije i/ili do donošenja Nacionalnog kurikuluma, zdravstveni odgoj provodi u osnovnim i srednjim školama u formi Nastavnog plana i programa zdravstvenog odgoja za osnovne i srednje škole i da se na kraju nastavne godine 2013./2014. pripremi izvješće o vanjskom vrednovanju provedbe zdravstvenog odgoja, tijekom nastavne godine 2013./2014. od strane Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, da bi se za nastavnu godinu 2014./2015. mogle unaprijediti organizacijske, tehničke i stručne pretpostavke za njegovu buduću provedbu, i da bi se zdravstveni odgoj u Republici Hrvatskoj mogao provoditi u skladu s najboljom pedagoškom praksom, temeljen na vanjskom vrednovanju i na dokazima (evidence based program).

Zaključno, kao i svaki program tako je i  program zdravstvenog odgoja, kao razvojni i otvoreni dokument, otvoren za promjene i poboljšanja. Smjer razvoja zdravstvenog odgoja i aktivnosti odgojno-obrazovnih ustanova u prevenciji rizičnih ponašanja ovisit će prvenstveno o praćenju kretanja u svijetu ponude rizičnih ponašanja, s kojima će se susretati buduće generacije djece i mladih, i odgovorima obrazovne politike na buduće trendove vezane za fenomenologiju rizičnih ponašanja.

Nastavno na sve navedeno Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavljuje pristigla mišljenja, iskustva, primjedbe i prijedloge kako bi svoj zainteresiranoj javnosti omogućilo uvid u spomenuto:

  1. Analiza javne rasprave - škole
  2. Analiza javne rasprave - zainteresirana javnost.
| 11. 11. 2013. u 10:45 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Svemir

Donosimo rad Sare Bošnjak i Lucije Barbe, učenica 2.c razreda Gimnazije Vukovar. U sklopu radionice pod nazivom Chemistry of Space (povodom Svjetskog tjedna svemira), učenice Sara i Lucija, obradile su temu vezane uz...

Nastavni materijali

O romskom jeziku

Glavni dio članka čine dvije tablice: riječi zajedničke romskom, hrvatskom i drugim indoeuropskim jezicima i struktura skupina indoeuropskih jezika. Povodom Međunarodnog dana romskoga jezika i njegove upotrebe u...

1608. - Matija II. Habsburški okrunjen za hrvatsko-ugarskog...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr