preskoči na sadržaj

Održan državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova

U Vodicama se 1. i 2. travnja 2014. godine održao državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova na temu „Ravnatelj u školskom menadžmentu“. Prema riječima ministra znanosti obrazovanja i sporta, usavršavanje ravnatelja o menadžmentu i rukovođenju škole biti će jedna od tema neprestano prisutna u cjeloživotnom obrazovanju ravnatelja.


Uvodno obraćanje na svečanom otvaranju skupa ministar Željko Jovanović započeo je navođenjem promjena koje se pripremaju i očekuju u odgojno-obrazovnom sustavu, a koje su rezultat nezadovoljstva i problema koje imamo u sustavu. Ministar je naveo kako će obrazovni sustav iz temelja promijeniti Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije. Dodao je kako je osim raspisivanja strategije, potrebno donijeti čitav niz akcijskih planova čije će provođenje najviše ovisiti o ravnateljima, učiteljima i nastavnicima.

“Jedan od prvih konkretnih rezultata provedbe Strategije sigurno će biti rekonstrukcija mreže škola i programa. Radi se cjelovita analiza jer se želi naglasiti profiliranje škola po sektorima, odnosno programima. Usporedo s tim provlači se potreba izmjene državnog pedagoškog standard” - kazao je ministar Jovanović, istaknuvši da se prvi rezultati provedbe Strategije očekuju u prvom kvartalu 2015. godine.

Novina od iduće školske godine biti će redovita provedba Građanskog odgoja i obrazovanja u svim hrvatskim školama. Ministarstvo do kraja ove godine planira donijeti dva nova zakona, Zakon o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanja i Zakon o srednjoškolskom odgoj i obrazovanju.

Razdvojit će se ta dva zakona i očekuje se da će se do kraja godine kroz Zakon o srednjoškolskom odgoju i obrazovanju definirati posebnosti srednjoškolskog obrazovanja koje su nedorečene u postojećim propisima. Isto tako, ministarstvo radi na donošenju novoga Pravilnika o vrsti obrazovanja učitelja, nastavnika, odgajatelja i stručnih suradnika u školskoj ustanovi i učeničkom domu koji će biti u suglasju s novim kvalifikacijama i potrebama obrazovnog sustava, a radi se i na analizi i revidiranju sustava napredovanja učitelja i nastavnika te licenciranja njihovog rada i rada ravnatelja. 

Uz potrebu uvođenja licenciranja nastavnika i ravnatelja, Strategijom se predlaže da funkcija ravnatelja škola postane profesija, a ne usputna faza nastavnika u školi. Ubuduće će svaki nastavnik koji želi postati ravnatelj morati proći edukaciju za ravnatelje. U Ministarstvu se zalažu da ravnatelj bude profesija, da se izrade kompetencijski standardi za ravnatelje i uvede institucionalno obrazovanje budućih ravnatelja.

Neven Budak, voditelj radne skupine za izradu strategije predstavio je osnovne odrednice strategije naglasivši da se njome predlaže i promjena kurikuluma škola, i to iz temelja, jer cijeli sustav obrazovanja, objasnio je, počiva na memoriranju činjenica umjesto na razumijevanju naučenog i stjecanju kompetencija. Očekuje se da će Strategija biti usvojena u svibnju, a njena primjena krenut će od jeseni. Doda je da će zbog potrebe izrade novih kurikuluma, uvođenje nove devetogodišnje škole početi za četiri godine.

Ono što nijedna strategija ili bilo kakve promjene u sustavu ne mogu akceptirati su ljudi - učitelji, nastavnici i ravnatelji u školama, i njihov pristup i odnos prema radu, naglasio je u uvodnom obraćanju Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje. -Promjene u odgojno-obrazovnom sustavu neće se dogoditi ako se ne naprave promjene u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika i ako svi u sustavu ne shvate potrebu stalnog cjeloživotnog usavršavanja i obrazovanja. Pored toga, upoznao je ravnatelje s rezultatima analize postojećeg sustava stručnog usavršavanja AZOO-a i novom Strategijom stručnog usavršavanja za profesionalni razvoj odgojno-obrazovnih radnika.

O potrebi i planiranim programskim i strukturnim promjenama u hrvatskom obrazovnom sustavu predavao je dr. sc. Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja. Promjene su nužne, naglasio je, jer se za razliku od većine razvijenih zemalja struktura odgoja i obrazovanja u RH nije mijenjala zadnjih pedesetak godina i više.

“U usporedbi s većinom zemalja EU, imamo kraće obavezno obrazovanje, kraće opće obavezno obrazovanje i kraće primarno obrazovanje. Pitanje je omogućava li postojeća struktura konkurentnost na razini globaliziranog gospodarstva, očekivanu razinu pravednosti odgojno-obrazovnog sustava i ozbiljnije kurikularne promjene” - zapitao se Boris Jokić, ističući da nam primjer drugih zemalja može poslužiti kao primjer, ali ne smije biti osnovni razlog strukturnih promjena. Novom Strategijom planira se devetogodišnje osnovnoškolsko obrazovanje i ulazak djece sa 6 godina u formalno obrazovanje čime se utječe na smanjivanje utjecaja socio-ekonomskih razlika i osigurava ranije stjecanje temeljnih kompetencija. Govoreći o programskim promjenama u sustavu odgoja i obrazovanja, naglasio je da planiranje i izrada dokumenata, kao što su NOK, HNOS, nisu bili međusobno koordinirani što je rezultiralo nepostojanjem zajedničkih odgojno-obrazovnih vrijednosti, načela i ciljeva, neusklađenošću metodološkog pristupa i nepostojanjem koherentnog sustava vrednovanja i ocjenjivanja. U izradu svih kurikularnih dokumenata u najvećoj mjeri potrebno je osloniti se na učitelje, nastavnike, ravnatelje i stručne suradnike, zaključio je. “Usporedno s izradom kurikuluma potrebno je naglasak staviti na izradu modela vrednovanja za učenje i vrednovanja kao učenje, a smanjenje modela vrednovanja naučenog, na uvođenje formativnog vrednovanja i na kombiniranje unutarnjeg i vanjskog vrednovanja.”

Na stručnom skupu u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje sudjelovalo je gotovo 300 ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova. Na dvodnevnom stručnom usavršavanju, pored navedenih, predavanja su održali dr. sc. Božena Krce Miočić sa Sveučilišta u Zadru koja je govorila o marketinškoj orijentaciji škola, Mario Rogač, viši savjetnik AZOO-a koji je upozorio na greške i propuste ravnatelja srednjih škola i mr. sc. Dragan Knežević koji je predavao o ulozi i mogućnostima ravnatelja kao voditelja tima u školi. Ravnatelji škola upoznati su i s EU programima i fondovima za srednje škole i učeničke domove te smjernicama razvoja sustava stručnog usavršavanja Agencije za odgoj i obrazovanje.

Predavanja sa skupa ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova mogu se pogledati na internestkim stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje.

 

| 9. 4. 2014. u 19:14 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Dan broja Pi

Donosimo vam rad Mislava Božića, učenika 2a razreda Gimnazije Vukovar. Povodom Dana broja Pi Mislav je izradio infografiku u obliku kratkog podsjetnika na značajne događaje povodom ovog datuma.

Nastavni materijali

European painters

Igra spajanja u nizove: imena slikara, države i stoljeća u kojem je živio.

Audio&video

Slovo zakona

Pravni se propisi vrlo često mijenjaju, pa građani  često ne znaju koja su njihova prava, ali i obveze u postojećim pravnim okvirima. U emisiji „Slovo zakona“...

1513. - španjolski istraživač Juan Ponce de León 1513. na...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr