preskoči na sadržaj


13. 12. 2017.

Vesna Janko, prof. II. osnovna škola Bjelovar

Loomen koristim u dodatnoj i redovnoj nastavi Geografije od 2010. godine i izradila sam pet tečajeva. Za dodatnu nastavu izradila sam tečaj „Mali geografski laboratorij“ kao zbirku problemskih zadataka za poticanje istraživačke nastave i kritičkog mišljenja. Budući da za ove aktivnosti učenicima treba dosta vremena, Loomen im je omogućio rad u školi i kod kuće pa tako surađujemo i izvan škole putem Chata. Osim toga, učenici mogu birati aktivnosti prema svojim interesima. Inače, ovaj tečaj nagrađen je na Webfestivalu 2010. godine u kategoriji Juniori na CARNetovoj korisničkoj konferenciji (CUC).

Zašto koristiti Loomen u nastavi

Moodle je kompleksan alat koji se sastoji od različitih modula, aktivnosti, resursa i blokova koji pružaju niz mogućnosti. Istovremeno je i vrlo prilagodljiv te nastavniku omogućava korištenje samo onih aktivnosti i resursa koji su mu potrebni. Primjerice, nastavnik može koristiti isključivo aktivnosti za provjeru znanja putem testova ili zadaća te s vremenom uvoditi i dodatne sadržaje poput komunikacije na forumima, dodatne materijale za učenje ili organizirati rad učenika u grupama. 


Jedna od najčešće korištenih aktivnosti je Test jer u konačnici olakšava nastavu i štedi vrijeme učiteljima i nastavnicima u pripremi i realizaciji pisanih provjera znanja, ponajprije zbog automatskog bodovanja i ocjenjivanja. Aktivnost omogućava izradu baze pitanja koja se potom može koristiti u različitim testovima unutar tečaja. Moguće je postaviti i dodatne uvjete poput slučajnog odabira pitanja pri čemu će svaki učenik dobiti različita pitanja, te prikaza pitanja i/ili odgovora različitim redoslijedom za svakog učenika.

Unatoč nekim mišljenjima kako alat nije primjeren za učenike nižih razreda primjeri nastavnika razredne nastave to demantiraju.

U nastavku se nalaze dojmovi učitelja i nastavnika koji rade u osnovnim i srednjim školama. Cjelovite izjave mogu se pronaći na adresi http://skole.hr/carnet-za-skole-i-skolarce/loomen/knjiga-dojmova.

 

Mira Čuvidić, učiteljica razredne nastave OŠ Rajić

“Iako su mi mnogi rekli da je Loomen za fakultete i srednje škole, a ne za prvi razred osnovne, 2010. izradila sam kolegij Želim znati više 1 – Igrom do znanja, koji je bio namijenjen učenicima prvoga razreda osnovne škole. Cilj mi je bio da učenici ne koriste računalo samo za igrice i dopisivanje na Facebook-u (koji i nije za malu djecu) nego za učenje.

U njemu je bilo puno igara, kvizova, testova… Učenici i roditelji bili su oduševljeni. Najviše im se svidjelo što dobivaju ocjene koje sustav pamti, što mogu međusobno i s učiteljicom komunicirati putem poruka, foruma…Olakšala sam si svakodnevni rad u nastavi, osobito diferencirani rad. Dok frontalno vježbam sa slabijim učenicima, daroviti učenici mogu za to vrijeme u Loomen-u rješavati sadržaje namijenjene njima, a poslije nastave mogu vidjeti što su rješavali, kakav su uspjeh postigli, što im moram objasniti i slično.”

Cjelovita izjava nalazi se na adresi http://skole.hr/carnet-za-skole-i-skolarce/loomen/knjiga-dojmova?news_hk=5990&news_id=15374#mod_news

 

Vesna Janko, prof. II. osnovna škola Bjelovar

“Loomen koristim u dodatnoj i redovnoj nastavi Geografije od 2010. godine i izradila sam pet tečajeva. Za dodatnu nastavu izradila sam tečaj „Mali geografski laboratorij“ kao zbirku problemskih zadataka za poticanje istraživačke nastave i kritičkog mišljenja. Do sada sam za izradu provjera koristila različite sustave i Web 2.0 alate, ali provjeravanje unutar LMS-a Moodle pokazalo se najpouzdanije (mnogi alati su komercijalni ili vremenom postaju neaktivni) i najkvalitetnije za izradu zadataka. Naime, unutar Loomena učitelj može stvoriti bazu pitanja s velikim brojem tipova zadataka (većina drugih alata ima mali broj tipova) te dijeliti ih po kategorijama. Test učitelj može prilagoditi potrebama učenika kao na primjer, nasumičan izbor pitanja ili po težinskim kategorijama, dati više pokušaja, kreirati različite ljestvice ocjenjivanja i slično. I najvažnije, nema više prepisivanja, učenici ne osjećaju stres, a ja ne gubim vrijeme zbog ispravljanja testova! Zahvaljujući Loomenu na istom nastavnom satu mogu imati provjeru, ocjenjivanje i analizu rezultata testa.”

Cjelovita izjava nalazi se na adresi http://skole.hr/carnet-za-skole-i-skolarce/loomen/knjiga-dojmova?news_id=15373

 

Sanda Šutalo, prof. Tehnička škola Karlovac

“2012. pri sustavu Loomen pokrenula sam dva tečaja: Računalstvo za prvi razred četverogodišnjih strukovnih škola RSS1 i Računalstvo za drugi razred četverogodišnjih strukovnih škola RSS2.

S obzirom na ciljanu skupinu, tečajevi se koriste kao podrška kombiniranom obliku nastave; dio nastave odvija se na klasičan način u učionici, dok pojedini dijelovi omogućavaju samostalno, mentorirano, online učenje koje je vremenski ograničeno. Koristeći mogućnosti sustava Loomen, svi materijali za rad: nastavno gradivo prikazano kroz prezentacije, vježbe, zadaci učenicima su, osim na nastavi, dostupni u koje god vrijeme požele. Stoga je obveze propuštene zbog bolesti ili drugih razloga moguće nadoknaditi vrlo jednostavno.”

Cjelovita izjava nalazi se na adresi http://skole.hr/carnet-za-skole-i-skolarce/loomen/knjiga-dojmova?news_hk=5990&news_id=15377#mod_news

 

Darija Dasović Rakijašić, prof. Tehnička škola Ruđera Boškovića Vinkovci

“Glavni razlog uvođenja Moodlea bio je provođenje online testova. Htjeli smo da učenik odmah nakon testiranja dobije povratnu informaciju, a mi izbjegnemo stres pri ispravljanju testova.

Ubrzo smo otkrili da Moodle nudi i mnoge druge značajke koje mogu pomoći i učenicima i nastavnicima.Iako tada nisam razmišljala na taj način, sad sam svjesna da je Moodle bio moj prvi oblak. Sve nastavne materijale sam mogla pohraniti na jedno mjesto i to u obliku koji omogućava jednostavnu navigaciju i jednostavno ažuriranje sadržaja. Moodle je od samih početaka i naša mala društvena mreža.  Učenici koji nisu na nastavi mogu se doma prijaviti u Moodle i pristupiti svim sadržajima i vježbama, te komunicirati putem foruma ili poruka.Ako se odlučite kreirati svoj kolegij u Loomenu i ustrajete do kraja, vjerujem da ćete se zaljubiti u Moodle kao i ja. Vjerujem da ćete shvatiti da svo to vrijeme koje ste utrošili u izradu edukativnih sadržaja, zadaća, pitanja…. vrijedno je vremena koje ćete uštedjeti u godinama koje slijede.”

Cjelovita izjava nalazi se na adresi http://skole.hr/carnet-za-skole-i-skolarce/loomen/knjiga-dojmova?news_hk=5990&news_id=15376#mod_news

| 9. 1. 2018. u 10:36 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Film o sigurnosti i zaštiti zdravlja na radu

Učenice i učenici Industrijske strojarske škole iz Zagreba, potaknuti podatkom EU statistike da je stopa ozljeđivanja mladih radnika 25 % veća nego li kada je riječ o drugim dobnim skupinama, odlučili su se i na...

Nastavni materijali

Ususret Danu sigurnijeg interneta 2018.

Ususret Danu sigurnijeg interneta 2018. Učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole u Zagrebu pripremaju niz aktivnosti kako bi sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta 6. veljače 2018....

1788. - rođen George Gordon Byron, engleski književnik, liričar,...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr