prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kviz: Jesi li pasiva ili aktiva na društvenim mrežama?

Način korištenja društvenih mreža može utjecati na doživljaj sebe te na to kako se osjećamo i koliko smo zadovoljni sobom u različitim područjima života. Uz ovaj edukativni digitalni kviz djeca i mladi mogu osvijestiti koriste li društvene mreže aktivno ili pasivo i kako to na njih utječe.

Tijekom cijelog života razvijamo našu sliku o sebi. Možemo ju smatrati svojevrsnom slagalicom koju popunjavamo dijelovima o tome kako se vidimo i doživljavamo na raznim područjima. Primjerice, što mislimo o vlastitom tijelu i fizičkom izgledu, kakvi smo u odnosima s drugima, koje vrijednosti imamo, na koji način promišljamo i nosimo se s emocijama i drugo. Ili, jednostavnije rečeno, slika o sebi predstavlja ukupno mišljenje koje osoba ima  sebi, a taj vlastiti doživljaj usmjerava njene svakodnevne izbore ponašanja.

Slika o sebi nastaje putem opažanja vlastitog ponašanja, no i kroz iskustva i prikupljanje informacija o mišljenju drugih kao što su članovi obitelji, vršnjaci, prijatelji, intimni partneri, treneri itd.  To se može odvijati u realnom, ali i virtualnom okruženju.

Kada govorimo o društvenim mrežama, fenomen socijalnog uspoređivanja (npr. fizičkog izgleda, načina života ili postignuća) može značajno utjecati na sliku o sebi mladih. Na primjer, ako se uspoređujemo s nekim kako bismo se informirali ili inspirirali, to može doprinijeti tome da se osjećamo ugodnije te da smo više motivirani za promjene vlastitog ponašanja i navika. S druge strane, ako nekritički pratimo sadržaj na društvenim mrežama te uspoređujemo svoj život i koliko vrijedimo s onime što je prikazano, to može doprinijeti da se osjećamo nezadovoljno, frustrirano ili posramljeno.

U novije vrijeme stručnjaci naglašavaju kako način korištenja društvenih mreža, onaj aktivni ili pasivni, može utjecati na doživljaj sebe te na to kako se osjećamo i koliko smo zadovoljni sobom u brojnim područjima životnog funkcioniranja. Iako se često prebacujemo između tih uloga sudionika i promatrača, ipak svatko od nas ima dominantniji obrazaca ponašanja.

Kako bismo bili što uspješniji u izgradnji zdrave slike o sebi, važno je osvijestiti koristimo li društvene mreže aktivno ili pasivno.

Djeci i mladima, ali i odraslima, u tom osvještavanju može pomoći edukativni digitalni kviz ‘Jesi li pasiva ili aktiva na društvenim mrežama’, objavljen u sklopu 6. Dana medijske pismenosti.

Kviz su pripremile stručnjakinje s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta na temelju edukativnih materijala “BITI SVOJ – Biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom okruženju“. Nastavnicima i stručnim suradnicima predlažemo da kviz koriste u radu s učenicima viših razreda osnovnih škola te sa srednjoškolcima u kombinaciji s tim edukativnim materijalima, osobito videolekcijom o osjećajima u virtualnom svijetu te s drugim zadacima iz radne bilježnice.

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost.hr.