preskoči na sadržaj

Primjeren izbor slobodnih aktivnosti za dijete

Slobodne aktivnosti potiču dječji socijalni razvoj, omogućuju djeci prostor za vježbu i stjecanje novih vještina, najčešće su djeci zabavne. Nesigurna i povučena djeca, kao i ona nižeg samopouzdanja sklonija su procjenjivanju svojih vrijednosti kroz uspjeh u tim aktivnostima, a djecu koja školu uspješno savladavaju i imaju puno slobodnog vremena pa se ne miču od računala ili televizora treba zainteresirati nečim kreativnim, poticajnim i korisnim kako bi svoje slobodno vrijeme provodila što kvalitetnije.


Burn out sindrom kod preopterećene djece

Roditelji se susreću često s brojnim ponudama slobodnih i kraćih aktivnosti, ne znaju koliko toga je zapravo dovoljno i kada se zaustaviti – pitaju se koliko toga je poticajno, a koliko će djetetu predstavljati teret.

Važno je imati na umu da se između toliko zahtjeva za najboljom edukacijom, bavljenja sportom, savladavanja raznih vještina, negdje ne izgubi osnovni zahtjev djetinjstva – obiteljski život. Raštrkani po raznim aktivnostima, članovi obitelji rijetko se vide, vrlo su rijetki zajednički obroci, automobili postaju mjesta druženja i gubi se vrijeme za obiteljsku povezanost. Prenatrpan raspored može dovesti do stresa – roditelja koji su u stalnoj žurbi vodeći djecu s jedne aktivnosti na drugu i djece koja nerijetko u nekom trenutku pokažu znakove tzv. burn out sindroma, izgaranja koje je donedavno bilo povlastica odraslih.

Balans života u i van obitelji

Uglavnom, važna je ravnomjernost i balans između organiziranih i neorganiziranih aktivnosti, između života u i van obitelji. To naravno ovisi o svakom pojedinom djetetu odnosno obitelji. Broj slobodnih aktivnosti ovisi o dobi djeteta, njegovim talentima, ali i emocionalnoj, fizičkoj i intelektualnoj zrelosti, uspjehu u školi, željama i obiteljskim prilikama. Dijete ne mora ići na pet slobodnih aktivnosti da bi bilo preopterećeno – nekom djetetu mogu i dvije biti previše dok će nekom drugom djetetu tek njih pet biti dovoljno.

Kako znati što je za dijete korisno i dobro? Da li je i koliko dijete sretno i zdravo vidi se po tome što tijekom dana ne pokazuje često umor, nervozu ili nezainteresiranost, smije se, nema problema s apetitom ni imunitetom, ima vremena za igru svakoga dana i druženje s vršnjacima, prati nastavu s veseljem, pokazuje želju za učenjem i savladavanjem nečeg novog, ne govori često o uspjehu i u bilo kojoj aktivnosti ne pokazuje pretjeranu želju za nadmetanjem. Dijete kojemu je previše obaveza osjećat će stalni umor, napeto će se ponašati ili će biti depresivno i bezvoljno, žaliti se na glavobolju ili bol u trbuhu, može zaostajati u izvršavanju školskih obaveza.

Pet smjernica za određivanje slobodnih aktivnosti školskog djeteta:

  1. uvijek stavite obitelj prije svega
  2. omogućite djetetu puno slobodne interakcije s prijateljima
  3. slobodne aktivnosti planirajte u preostalo vrijeme (nakon što zadovoljite prva dva zahtjeva)
  4. omogućite djetetu izbor slobodnih aktivnosti
  5. imajte barem jedan zajednički (obiteljski) obrok dnevno

 

 

Autorica teksta: Dora Kralj, prof. socijalni pedagog

Članak je preuzet sa stranica Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba

 

| 18. 9. 2014. u 11:30 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Bolesti i poremećaji živčanog sustava

Donosimo rad Marka Majnolovića, učenika 3.a razreda Gimnazije Vukovar. Marko je izradio PowerPoint prezentaciju o bolestima i poremećajima živčanog sustava. Prezentacija može poslužiti u nastavi biologije i na satu razrednika...

Nastavni materijali

Kognitivne pristranosti

Prepoznati vrste kognitivnih pristranosti (predrasuda).

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1681. - umro Pedro Calderon de la Barca, španjolski pjesnik i...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr