preskoči na sadržaj

Naučite dijete da se uspoređuje samo sa sobom

Mnogi roditelji i učitelji uspoređuju djecu i naglašavaju tko je u nečemu najbolji. Iako to čine s dobrom namjerom i u želji da će uspjeh nekog djeteta potaknuti i ostale da se više trude. No, to se često ne dogodi.


Na samom vrhu ima mjesta samo za jedno ili nekoliko djece. Prvi u utrci je pobjednik, sljedeća dvojica se još mogu smatrati uspješnima - ostali su gubitnici. Ako dijete stalno uspoređuju s najboljima, vrlo je vjerojatno da će se početi osjećati nesposobno, glupo i neuspješno, i naravno bez samopouzdanja. Zato naučite dijete da se uspoređuje samo sa sobom kako bi izbjegli negativne posljedice. Tako u primjeru utrke, dijete koje je stiglo zadnje, postiglo je svoj najbolji rezultat - uspješno je jer je trčalo bolje nego ikad prije.

Mnogi će se pitati: "Pa u čemu je razlika? I u jednom i u drugom slučaju dijete je stiglo zadnje na cilj". Razlika je u osjećajima. U prvom slučaju se osjeća loše, neuspješno i to ga može navesti da odustane ili da se više ne trudi. U drugom slučaju, dijete ipak osjeća neki uspjeh i to ga može potaknuti da i dalje pokušava ("Ako sam do sada napredovao, možda ću i dalje napredovati pa ću jednoga dana osvojiti i ja prvo mjesto").

Naravno da je dijeci teško ne uspoređivati se s drugima, a roditelji se vrlo lako uključuju u to. No, stalno uspoređivanje i natjecanje, dugoročno donosi više štete nego koristi. Što god dijete dobro učinilo uvijek će biti netko tko je u tome bolji od njega. Ako dobije peticu iz matematike, uvijek ima netko tko je također dobio peticu i istovremeno ide na natjecanja i osvaja nagrade. Također, ako naučimo dijete da se vrednuje samo po tuđim kriterijima, ono nikad neće imati svojih kritetrija i uvijek će mu biti potreban netko drugi da mu kaže da li je nešto učinilo dobro ili ne.

Može se dogoditi da zbog jedne pogreške višemjesečni trud padne u vodu i da dijete zaključi kako se uopće ne vrijedi truditi. A to sigurno nije stav koji mu želimo u životu!

Izvor: Bolje biti vjetar nego list; Dubravka Miljković i Majda Rijavec

 

Tekst je prenesen sa stranice http://www.cuvarkuca.hr/

| 10. 10. 2014. u 10:42 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Dobra ekonomija

Donosimo vam rad učenika Emanuela Kufrina, učenika 7.c razreda Osnovne škole Klinča Sela. Rad je u video obliku sa sadržajem projektnog dana održanog 7. travnja 2017. godine pod temom "Dobra...

Nastavni materijali

Osnovni pristupi u suvremenoj psihologiji

Zadani su opisi, a potrebno je upisivati nazive pristupa.  

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1810. - Ludwig van Beethoven na današnji je dan skladao...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr