preskoči na sadržaj

Roditeljski utjecaj na djetetovo samopouzdanje

Autor: Gordana Benat

Da bi osoba voljela samu sebe, treba se osjećati voljena od strane ljudi koji je okružuju. Tu prvenstveno spada uža i šira obitelj, te prijatelji. Svaki je čovjek zanimljiv na neki način i samim time nezamjenjiv. Kad bismo svi jednako izgledali i jednako se ponašali, ne bi bilo nikakvog razvoja.


Svaki roditelj želi odgojiti sretno i sigurno dijete. Nijedan roditelj ne pokušava namjerno učiniti dijete strašljivim, sramežljivim, bezobzirnim ili odbojnim. No ipak, tijekom odrastanja mnoga djeca poprimaju nepoželjne karakteristike i ne uspijevaju postići osjećaj sigurnosti i poštovanje prema sebi i drugima.

Stabilan osjećaj vlastite vrijednosti razvija se s vremenom, on nije čovjeku prirođen. Osjećaj vrijednosti svog djeteta možete jačati tako da ga podupirete pri prvim kontaktima s nepoznatim ljudima. Nemojte pokušavati staviti svoje dijete u kalup koji je pripremila okolina, već mu dopustite da samo pronađe svoje 'ja'. Nastojite da dijete stvori pozitivnu sliku o sebi.

Kako ojačati djetetovo samopouzdanje?

Samopouzdanje govori o našim sposobnostima, umijeću; što nam ide dobro i u čemu smo vješti ili u čemu smo nespretni i neuspješni.

  • Zato je djetetu potrebno što češće iskazivati ljubav. Ne bojte se, nećete ga razmaziti bilo da je muškog ili ženskog spola. Neovisno o spolu, svima nam je potrebna ista količina ljubavi.

  • Naučite dijete da voli samoga sebe. Pokažite mu da je važno i vrijedno već  samim time što postoji. Da biste djetetu dali do znanja koliko vam je važno, slušajte ga pozorno. Nemojte dijeliti savjete, samo slušajte.

  • Često pohvaljujte njegove uspjehe i postignuća. Kada vaše dijete učini nešto loše, što vi kao roditelj učinite? Da li podižete glas, kažnjavate, kritizirate, upozoravate… A što činite kada dijete napravi nešto što je u redu, npr.  pospremi krevet, pospremi sobu… Da li ga pohvalite, zahvalite mu se, hvalite ga drugima, nagradite ga? Da biste ojačali djetetovo samopouzdanje trudite se u jednom danu podijeliti više pohvala nego kritika na njegov račun.

  • Vodite računa o tome na koji način upućujete kritiku. Budite „nježni“ i obazrivi u kritiziranju. Zamislite da ste trgovac u trgovini u kojoj je mušterija zaboravila novčanik. Krenuli ste za mušterijom da biste joj vratili novčanik. Kako ćete reagirati kod uručivanja novčanika? Hoćete li početi vikati i kritizirati riječima „Kako ste uspjeli zaboraviti novčanik?“ „Ne mogu vjerovati, pa gdje vam je mozak bio?“… Ne, sigurno nećete, već ćete zaustaviti mušteriju i uljudno, bez moraliziranja vratiti novčanik. Pokušajte na taj način upućivati kritike i svojem djetetu.

  • Potičite djetetovu asertivnost. Da bi mogla uspješno zakoračiti u život, dijete treba naučiti s jedne strane činiti kompromise, a s druge strane nametnuti svoje interese. Ohrabrujte ga da iskaže svoje mišljenje, kao i da brani i provodi svoje interese sredstvima koja su mu na raspolaganju.

Čak i roditelji  koji vole svoju djecu i koji su dobronamjerni, okrivljuju, posramljuju, optužuju, ismijavaju, prijete, podmićuju, obilježavaju, kažnjavaju, drže prodike i moraliziraju. Zašto? Većina roditelja nije svjesna destruktivne snage svojih riječi. Sigurno ste puno puta sami sebe ulovili u situaciji kako izgovarate riječi koje ste slušali od vlastitih roditelja, riječi za koje ste sami sebi obećali da nećete izgovarati.

Tek kada postane svjesno svoje volje i svojih mogućnosti, dijete može razviti senzibilitet za druge ljude i prihvatiti postojanje zajedničkih interesa. Onaj tko može prihvatiti svoje slabosti, prihvatit će i drugu djecu, sa svim njihovim slabostima.

 

| 21. 4. 2008. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Ustav Poljske iz 1791.

Osnovne informacije o prvom europskom ustavu i njegovoj sudbini.

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1893. - Fridtjof Nansen na legendarnom je brodu Fram pokušao...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr