preskoči na sadržaj

Voli li vaše dijete školu?

Je li važno voli li dijete školu? Bez obzira koliko godina imamo, lako se prisjetimo svojih školskih iskustava, onih osoba i stvari koje su nas u školi veselile i onoga što nas je odbijalo od škole. Lako možemo odgovoriti na pitanje jesmo li voljeli školu. I to nam je pokazatelj koliko pridajemo važnost privrženosti školi u vlastitom životu.


Kako se privrženost školi odražava na djetetov razvoj? Na to su pitanje pokušali odgovoriti i psiholozi, a i u našoj zemlji su rađena istraživanja koja pokazuju kako se privrženost školi odražava na djecu, njihov školski uspjeh i razvoj.

Kad govorimo o privrženosti kao dubokoj i trajnoj emocionalnoj povezanosti osoba kroz vrijeme i prostor, obično mislimo na obitelj, na roditelje i djecu. Sigurna privrženost, koja se primarno ostvaruje u obitelji, oslobađa djecu i daje im hrabrost za istraživanja svijeta i stvarnosti.

Je li moguće biti privržen školi? Danas znamo da jest. Privrženost školi je osjećaj pripadnosti školskoj zajednici i mreži odnosa s vršnjacima i nastavnicima. U školskoj dobi, uz obitelj, važne osobe za ostvarivanje sigurne privrženosti djece postaju učitelji/nastavnici. Danas znamo da pozitivni odnosi nastavnika i učenika – bliskost i podrška – olakšavaju prilagodbu učenika, doprinose razvoju socijalnih vještina, promiču školska postignuća, potiču ustrajnost i osobni razvoj. Poboljšavanje kvalitete odnosa nastavnika i učenika je temeljna pretpostavka ostvarivanja pozitivnih ciljeva odgoja i obrazovanja.

U jednom novijem istraživanju iz 2014. godine (Bezinović, Roviš, 2014.) na uzorku od 1.539 mladića i djevojaka pokazano je kako je podrška nastavnika i privrženost školi povezana s predanošću u izvršavanju školskih obaveza, boljim školskim uspjehom, većom pouzdanošću i ustrajnošću učenika, boljim odnosima s vršnjacima, većim optimizmom, i zadovoljstvom životom. I što je dodatno važno, mladi s boljom podrškom nastavnika više vole školu! U svojim zaključcima, naglašavaju kako postoji međusobna povezanost sigurnih odnosa učenika i nastavnika, privrženosti djece školi i kasnijeg uspjeha u životu. Naravno, važno je kakva je škola u kojoj djeca doživljavaju podršku i kojoj su djeca privržena. Ovi autori zato naglašavaju pozitivne postupke nastavnika: osjetljiva i topla interakcija s djecom, dobra pripremljenost i visoka očekivanja, podrška autonomiji učenika, promicanje prosocijalnog ponašanja među djecom, neprisilno discipliniranje i promišljene specifične intervencije.

Rezultati ovog istraživanja nas pozivaju i kao stručnjake i kao roditelje na ulaganje dodatnih napora u kvalitetnu školu, u uvođenje preventivnih programa koji bi stvarali pozitivnu i sigurnu vezanost učenika za školu.U vremenima općeg stresa škola može biti važno mjesto i značajan zaštitni faktor za razvoj rizičnih ponašanja.

Škola razvojem privrženosti između djece i nastavnika i nastavničke podrške djeci postaje i prostor intervencije svoj djeci, a osobito onoj koja zbog različitih okolnosti trebaju i više podrške od drugih.

Drugim riječima, vidimo koliko je važno kad od djeteta čujemo: „Volim školu!“

 

Članak autorice dr.sc. Brune Profaca, prof. psihologije prenesen je sa stranica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba

| 5. 5. 2015. u 09:43 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Film o sigurnosti i zaštiti zdravlja na radu

Učenice i učenici Industrijske strojarske škole iz Zagreba, potaknuti podatkom EU statistike da je stopa ozljeđivanja mladih radnika 25 % veća nego li kada je riječ o drugim dobnim skupinama, odlučili su se i na...

Nastavni materijali

Sigurnost i zaštita zdravlja na radu

E-knjiga predviđena je za učenike prvih razrednih odjela, ali smatramo da može biti korisna učenicima svih dobih skupina jer, bez obzira na različitosti nastavnih sadržaja pojedinih programa, informacije o sigurnosti i...

Audio&video

Zašto tako

Emisija koja se bavi odgojem i problemima djece i mladih u odrastanju. Ovisnosti o drogama i alkoholu, poremećaji prehrane, modni zahtjevi, izlasci, odnosi među...

1829. - umro francuski prirodoslovac Jean-Baptiste Lamarck. U...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr