preskoči na sadržaj

Zašto nije dobro ignorirati "Meni je dosadno" i kako pomoći djeci?

Škola je gotovaaa! – veselit će se vaši maleni školarci i punim plućima zagnjuriti u dugo, toplo i bezbrižno ljeto. No mnogi od njih nisu toliko entuzijastični po pitanju viška slobodnog vremena, pa će roditelji vrzo brzo čuti staro, dobro, poznato: “Dosadno mi je”.


Umjesto da se odmah naživcirate i percipirate dječju dosadu kao problem, pokušajte je shvatiti kao priliku. Dosada treba potaknuti motivaciju, odnosno ona je znak da nešto u svakodnevici djeteta treba promijeniti.

Isto tako, pobijediti dosadu jedna je od vrlo važnih životnih vještina koja dugoročno pozitivno djeluje na svakog pojedinca. Dosada nije rezervirana samo za djecu. I odrasli se često susreću s monotonijom života i bezidejnim fazama, a oni koji je znaju pretvoriti u poticaj za nova iskustva, svakako su u prednosti.

Ukoliko se djeca kroz duži period dosađuju i uvijek kada imaju slobodnog vremena ne znaju što bi sama sa sobom, moguće je da će to ostati negativni obrazac ponašanja u kojem im nikada ništa neće biti interesantno i u ničemu neće moći pronaći uzbuđenje i motivaciju da se pokrenu i osmisle sadržaje koji ih ispunjavaju, uče ili zabavljaju.

Dugotrajni osjećaj dosade, monotonije i nesvrhovitosti, pak, često u adolescentskoj dobi dovodi do eksperimentiranja i ovisnosti o drogama, alkoholu i drugim umjetnim stimulansima, ali i do loših rezultata u školi (ništa ga ne zanima, sve je glupo i dosadno), delikvencije i sličnih neželjenih ponašanja.

Stručnjaci kažu da dosada nije nužno vezana uz nedostatak aktivnosti u životu djeteta. Ponekad može biti posljedice pretrpanosti djeteta aktivnostima. Stoga je važno djecu uključiti u one aktivnosti koje imaju neko značenje za njih i koje poboljšavaju njihov osjećaj identiteta i samopouzdanja.

Kako roditelji mogu djeci pomoći protiv ljetne dosade?

Predškolci i “niži” osnovnoškolci trebaju pomoć u pronalaženju aktivnosti koje će ih zanimati i ispunjavati. Ljeto je idealno vrijeme da roditelji mališane izlože raznim aktivnostima dok djeca ne pronađu onu koja će im baš dobro sjesti. Konkretno, pokušajte djecu uključiti u razne radionice ili ljetne kampove, od sportskih, filmskih, likovnih, eko radionica i slično ili pak sadržaje iz raznih područja organizirajte za njih kod kuće. Dobro je malene izlagati novim iskustvima i poticati ih da probaju neke nove stvari. Nakon što iskuse i isprobaju neku aktivnost, važno je s djecom porazgovarati je li im se ona sviđala, zašto im se sviđala, žele li detaljnije istražiti to područje i ponovno se okušati u istoj aktivnosti? Ako djeca nisu uživala u novim aktivnostima, važno je uvažiti taj njihov osjećaj, ali i saznati zašto. Da li je problem bio u drugoj djeci, odnosno socijalizaciji? U voditelju radionice? U samoj aktivnosti? Te informacije roditelju daju uputu u kojem smjeru se dalje ravnati.

Klinci u višim razredima osnovne škole počinju naglo grabiti prema pubertetu, traže svoje mjesto u svijetu, žele više neovisnosti i njihov mozak traga za senzacijama. Ukoliko im roditelji ne pomognu pronaći neku uzbudljivu aktivnost, potraga za uzbuđenjima mogla bi ih odvesti u neke opasne situacije. Osim što im mozak žudi za novitetima, u ovoj dobi klinci razvijaju cjeloživotne ljubavi i strasti prema određenim aktivnostima i hobijima. U tinejdžerskoj dobi djeca su već sposobna modelirati i brusiti svoje vještine te mogu kontrolirati svoje ponašanje. Zadatak roditelja u ovoj dobi je da podržavaju djecu u odabranim aktivnostima, da se zanimaju za te aktivnosti i potiču dijete da ne odustaje od onog što ga zanima i ispunjava.

 

Članak autorice Jelene Kovačić prenesen je s portala Klinfo.hr

Izvor fotografije: Freedigitalphotos.net (autor: Danilo Rizzuti)

 

| 6. 7. 2015. u 11:39 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Dobra ekonomija

Donosimo vam rad učenika Emanuela Kufrina, učenika 7.c razreda Osnovne škole Klinča Sela. Rad je u video obliku sa sadržajem projektnog dana održanog 7. travnja 2017. godine pod temom "Dobra...

Nastavni materijali

Osnovni pristupi u suvremenoj psihologiji

Zadani su opisi, a potrebno je upisivati nazive pristupa.  

1671. - na današnji su dan hrvatski ban i vojskovođa Petar...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr