preskoči na sadržaj

Važnost slušanja dječjih priča

Autor: Dora Jelakovic

Djeca uvijek imaju nešto važno za ispričati. Ponekada samo imaju potrebu podijeliti događaj iz svog života ili žele ispričati priču koju su zamislili. Često puta u trenutku svog žara za pričanjem priče bivaju zaustavljeni iz različitih razloga. Nezainteresiranost i nedostatak vremena jedni su od glavnih čimbenika zbog kojeg djeca teško pronalaze način kako ispričati svoju priču. Pričanje priča jednako je bitno koliko u učionici toliko i u samoj obitelji. Usvajanje procesa aktivnog slušanja dječjih priča uvelike može pozitivno utjecati na djetetov razvoj i način komuniciranja.


Zašto je važno slušati dječje priče?

Dječje priče mogu biti sjajan izvor nastavnog plana i rješavanja problema. Priča može dovesti do dodatne rasprave o pojmovima iz djetetove priče i možda je povezana s trenutnim projektom ili može dovesti do novog projektnog rada.

Korištenjem sljedećih uputa potiče se i angažira djecu u raspravi priče.

  • Tko su glavni likovi?
  • Gdje se priča odvija?
  • Kako je priča započela?
  • Što je problem u priči?
  • Kako je problem riješen?

Obitelji u kojima je zastupljeno aktivno slušanje dječjih priča na samu djetetovu aktivnost gledaju s oduševljenjem. Postoje djeca koja se nakon što usmeno ispričaju priču vole i pismeno izraziti. Neke obitelji čitaju priče njihove djece priče s vremena na vrijeme, drugi ih čitaju za stolom tako da cijela obitelj može slušati. Obitelji čije dijete ima određenu govornu manu, posebno su oduševljene i zahvalne na mogućnosti da njihovo dijete može ispričati priču.

Pričanjem priča djeca već od najranije dobi razvijaju vokabular, komunikacijske i prezentacijske vještine, dobivaju veće samopouzdanje i umanjuju strah od javnih nastupa.

Uspoređivanje i izvođenje različitih verzija priče pomaže djeci kako biti poznavatelji dobrih priča. Istraživanje narodnih priča koje su izdržale test vremena uvelike utječe na djetetove sposobnosti prepričavanja jer sadrže sve elemente dobre priče: razvoj karaktera, bogat vokabular, problem i rješenje.

Djeca imaju toliko toga za reći i podijeliti. Bogatstvo njihove svakodnevnice ali i svijeta mašte ne smije se uzimati olako niti podcjenjivati. Iako se ponekada u nedostatku vremena čini nebitnim, potrebno je uvažiti njihovo viđenje svijeta i dati im priliku kako bi se mogli slobodno izražavati i dijeliti svoje misli, stavove, osjećaje i maštu. 

| 11. 12. 2015. u 12:36 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Hrvatska književnost 18. stoljeća

U sklopu projekta Erasmus plus pod nazivom Škola 21. stoljeća učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića upoznati su s mnogim novim aplikacijama. Tako su učenici 2.a, 2.b i 2.c razreda klasična...

Nastavni materijali

Practical guide for deploying tablets in the classroom

Praktičan vodič za uporabu tableta u nastavi U I. gimnaziji Osijek završen je još jedan Erasmus+ KA1 projekt u sklopu kojeg je nastao vrijedan rezultat projekta, Praktičan vodič za uporabu tableta u...

1893. - Fridtjof Nansen na legendarnom je brodu Fram pokušao...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr