preskoči na sadržaj

Kako preživjeti tinejdžersko razdoblje i radne navike jednog tinejdžera (drugi dio)

Autor: Dora Jelakovic

Doba adolescencije. Razdoblje života kojeg se većina roditelja pribojava i iščekuje s velikom strepnjom. Je li roditeljski strah opravdan ili ne, individualno ovisi o svakom djetetu. Promjene će biti vidljive i u fizičkom, ali i psihičkom pogledu. Brojni roditelji čija su djeca donedavno s lakoćom rješavala školske i izvanškolske obveze, mogli bi se susresti s izazovom u kojem se čini kako ništa ne ide onako kako je bilo prije. Radne se navike stječu od najranije dječje dobi i što su one kvalitetnije, temeljitije i stabilnije, to će prijelaz u tinejdžersko doba biti manje stresan i buntovan.


Za svakog je roditelja važno usaditi temeljite i strukturirane radne navike za svoje dijete. Svakom djetetu, a kasnije tinejdžeru, obveze i očekivanja moraju biti jasno određeni i u svakom su odgoju individualni. Ipak, dolaskom puberteta, uvijek postoji mogućnost kako će se tinejdžer odjednom pretvoriti u mladu osobu izgubljenu u vlastitom sazrijevanju, društvu, tuđim očekivanjima i traženju vlastitog identiteta i izričaja. U takvim se situacijama roditelji mogu osjećati izgubljeno i potrebna im je pomoć i razumijevanje. Donosimo nekoliko savjeta kako se tinejdžeru može pomoći u stjecanju ili obnavljanju radnih navika koje će im olakšati proces učenja i usvajanja novih znanja i sposobnosti.

Stil učenja

Tri su stila učenja. Važno je da roditelji znaju na koji način njihovo dijete uči i usvaja znanje. Kada prepoznate uči li vaše dijete na vizualan, auditivan ili kinestetički način, bit ćete u mogućnosti odrediti kako i na koji način možete pomoći svojem djetetu ukoliko ima problema s učenjem i održavanjem radnih navika. Poštujte djetetov stil učenja i nastojte ne nametati način kako ste vi učili kada ste bili mlađi ili kako uči njegov brat ili sestra. Uvijek budite upoznati s djetetovim naprecima i postignućima, ali i neuspjesima, koji mu predmeti ide bolje, a koji lošije i na taj način budite spremni pružiti pomoć ukoliko dijete ne može samo riješiti problem.

Organizacija

Danas osnovne i srednje škole unaprijed moraju odrediti dane kada će se pisati ispiti i provjere znanja. Tinejdžeri su ponekada skloni slučajnom, ali i namjernom zaboravljanju svojih školskih obveza. Organizacija je školskih obveza polovica uspješnog školovanja. Vaš zadatak nije u potpunosti preuzeti brigu o djetetovim obvezama i stalno ga podsjećati na njih. Cilj je da se dijete osamostali i postane svjesno vlastitih odgovornosti koje ima prema školi i izvannastavnim aktivnostima. Budite upućeni u sve što se događa, provjerite jesu li sve obveze izvršene i uključite se ako je potrebno. Budite upućeni u raspored svojeg djeteta, kada se pišu testovi i provjere znanja i ukoliko smatrate kako je djetetu potrebna pomoć u realizaciji organizacije, privremeno se uključite. Dok su djeca mlađa, potrebno je više vremena provesti učeći ih radnim navikama i organizaciji. S vremenom sami moraju savladati vještine kako se pravilno i kvalitetno organizirati i na vrijeme izvršavati sve svoje zadatke.

Ciljevi i očekivanja

Zajedničkim snagama odredite ciljeve i uzajamna očekivanja. Dolaskom tinejdžerskog doba, roditeljska se očekivanja od djece povećavaju. Kako biste postigli obostrano razumijevanje i uskladili očekivanja od uspjeha u školi, budite prvenstveno svjesni kako taj put možda neće biti jednostavan. Možda vaše dijete još nema potpuno shvaćanje kako postići određeni uspjeh i rezultat, ali zato vi uvijek budite svjesni kako je za uspjeh ponekada potreban i neuspjeh. Čestim razgovorima objasnite djetetu kako konačni ciljevi zahtijevaju mnogo truda, vremena i odricanja. S obje strane. Nastojte biti realni u svojim očekivanjima. Vaše dijete možda nije jednako nadareno za svaki predmet i nije u mogućnosti u svemu biti izvrsno bez obzira koliko truda ulažete u njegovo obrazovanje. Previsoka roditeljska očekivanja mogu u tinejdžeru probuditi strah, anksioznost, ali i buntovničko ponašanje. Ponekada djeca sama sebi odrede previsoke ciljeve ili su po prirodi perfekcionisti, a tada je važno odrediti utječe li takav način razmišljanja i ponašanja na psihu djeteta. Ukoliko uvidite kako ponašanje djeluje negativno, reagirajte na vrijeme.

Pomoć u učenju

Tinejdžerima je važno osjećati se zrelima i odraslima i ponekada im je teško priznati kako trebaju pomoć u savladavanju radnih navika i školskog gradiva. Posebno im je teško na prijelazu iz osnovne u srednju školu kada se povećava obujam školskih predmeta i kada je gradivo zahtjevnije nego što je bilo u osnovnoj školi. Uvjereni kako sve mogu sami, nerijetko se nađu u situacijama nad kojima više nemaju kontrolu. Prvi je korak u rješavanju ovog problema spoznaja kako nema ništa pogrešnog u priznanju kako je pomoć potrebna ili kako nedostaju određene vještine koje su potrebne da se određeni predmet ili zadatak savlada. Drugi je korak da roditelji i djeca, međusobnom suradnjom pronađu točan uzrok zašto je došlo do problema i koji je najbolji pristup da se on riješi. Ponekad je rješenje u boljoj organizaciji, instruktoru koji će djetetu na profesionalan način pomoći kako savladati određeni dio gradiva ili tutoru koji će isključivo nadzirati vrijeme učenja vašeg djeteta i pomagati mu da svoje obveze izvrši na vrijeme. Roditeljska je pomoć također hvalevrijedna. Roditelji određeno vrijeme mogu pomagati djetetu u učenju sve dok se ponovno ne stekne sigurnost i pravilne radne navike. Pravovremeno traženje pomoći može spriječiti komplicirane situacije i svađe s roditeljima oko ocjena i uspjeha u školi, ali i izvanškolskim aktivnostima.

 

Izvor:

 https://www.edutopia.org/blog/good-study-habits-minute-by-minute-heather-lambert      

 

| 15. 12. 2016. u 11:28 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Hrvatska pisma

Hrvatska pisma Razred: 6. Nastavna cjelina: jezik Tip sata: obrada, uvježbavanje Potrebno vrijeme: 2 školska sata

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

Europski dan jezika

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr