preskoči na sadržaj

Pristup "Korak po korak"

Autor: Gordana Benat

Cilj ovog pristupa je da se roditelj osjeća kao primarni odgajatelj svojeg djeteta, te da aktivno sudjeluje u životu, radu i kreiranju programa  za svoje dijete. Projekt „Korak po korak“ započeo je još 1994. godine na inicijativu instituta Otvoreno društvo kojom se nastojalo pomoći u demokratizaciji obrazovnih sustava tranzicijskih zemalja uvođenjem metoda poučavanja usmjerenim na dijete i uključivanjem obitelji.


Metodologiju Korak po korak u Hrvatskoj primjenjuje Pučko otvoreno učilište Korak po korak, nevladina, neprofitna ustanova čija je osnovna djelatnost stručno usavršavanje odgojitelja, učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja vrtića i škola za primjenu programa usmjerenih na dijete u jaslicama, vrtićima i osnovnim školama.

Učitelji primjenjuju metodu Korak po korak u školama

Mnogi učitelji u školama prošli su izobrazbu u Pučkom otvorenom učilištu Korak po korak pa  u svom radu primjenjuju naučenu metodu. Primjenom metode Korak po korak kod djeteta se razvija sposobnost prihvaćanja i bržeg prilagođavanja promjenama, kritičkog mišljenja i prosuđivanja. Dijete u školi ima mogućnost odlučivanja i izbora, uči se rješavanju sukoba i problema, te kreativnom i domišljatom izražavanju i skrbi za okoliš u kojem se nalazi.

Način rada

U centru poučavanja je dijete i njegove individualne potrebe. Djeca ne sjede frontalno, slobodno se kreću razredom i sami biraju aktivnosti. Razredi su podijeljeni u centre aktivnosti koji su bogato opremljeni i poticajni za djecu pa je učenje u njima lakše i zabavnije. Velika se pažnja poklanja suradnji s roditeljima. Dijete se promatra kao cjelovito biće pa se tako i razvija.

Učitelji među djecom potiču timski rad i kontinuirano procjenjuju razvoj i napredovanje djece. Iz tog razloga izrađuju individualne razvojne mape koje bilježe razvoj i napredak djeteta tijekom čitave školske godine, a roditelj u svakom trenutku ima u njih uvid. Učitelji koji primjenjuju ovu metodologiju u svom radu, poštuju svako dijete i vjeruju u uspjeh svakog od njih, potiču i uvažavaju različitost među djecom i kulturama kojima oni pripadaju.


 

| 26. 2. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Bolesti i poremećaji živčanog sustava

Donosimo rad Marka Majnolovića, učenika 3.a razreda Gimnazije Vukovar. Marko je izradio PowerPoint prezentaciju o bolestima i poremećajima živčanog sustava. Prezentacija može poslužiti u nastavi biologije i na satu razrednika...

Nastavni materijali

Kognitivne pristranosti

Prepoznati vrste kognitivnih pristranosti (predrasuda).

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1681. - umro Pedro Calderon de la Barca, španjolski pjesnik i...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr