preskoči na sadržaj

Deset dana bez ekrana

Autor: Gordana Benat

Kako bi potaknuli učenike osnovnih škola na apstinenciju od neselektivnog korištenja medija, Udruga CINAZ iz Zadra je u suradnji s francuskom školom Ziegelwasser iz Strasbourga  provela je jedinstveni projekt u Hrvatskoj pod nazivom “Deset dana bez ekrana”.


Riječ je o projektu u kojem dragovoljno sudjeluje 21 učenik osmog razreda iz tri zadarske osnovne škole zajedno sa svojim roditeljima. Cilj projekta je da tijekom 10 dana što duže izdrže bez upotrebe ekrana televizora, mobitela i kompjutora. Odnosno, da ekrane koriste samo kad moraju i to za sadržaje obrazovnog karaktera. Sličan projekt prvi je put proveden u svibnju ove godine u Francuskoj na poticaj direktora škole Xaviera Remyja koji je primijetio da je 50 posto djece “zarobljeno medijima”.

Slične rezultate dobio je i prof. dr. Zlatko Miliša, istražujući proljetos među zadarskim osmašima u školama Petra Preradovića, Šimuna Kožičića Benje i Stanova, koliko su “ovisni” o medijima.

- Upitali smo se kako osvijestiti problem kod učenika i roditelja. Kako će steći adekvatne kompetencije za razvijanje kritičkog stava prema pojedinim medijskim sadržajima i manipulacijama te kako kvalitetno osmisliti slobodno vrijeme - kaže Miliša koji je bio supervizor na projektu koji je vodila znanstvena novakinja i predsjednica CINAZ-a Mirela Tolić. Učenicima i roditeljima s najviše motivacije za sudjelovanjem u projektu podijeljene su posebne fascikle u kojima su uz objašnjenje projekta dobili i takozvane Dnevnike vođenja u kojima su trebali bilježiti svoje bodove i zapažanja od jutra do večeri tijekom trajanja projekta. Za svaki dio dana kada se nisu koristili ekranima bilježili su jedan bod, a upisivali su i aktivnosti koje su radili umjesto “buljenja” u ekran. Najuspješniji učenici na koncu su prikupili maksimalan broj bodova, što znači da su svih 10 dana u potpunosti apstinirali od ekrana.

- Umjesto igrica na kompjutoru i telefonu, odnosno slanja e-maila, surfanja ili gledanja reality showa, učenici su se više međusobno družili, dobili su višak slobodnog vremena za učenje i kvalitetniji provod. Također, roditelji su primijetili poboljšanu komunikaciju između sebe i djece te među samom djecom. Ponovno su osjetili obiteljski mir jer televizija više nije bila glavna za ručkom ili večerom. Miliša ističe da projekt neće na ovome stati. Dobiveni rezultati usporedit će se s onima iz Francuske. Nakon toga odlučit će u kojem smjeru dalje nastaviti projekt u potrazi za odgovorima: kako živjeti s medijima, kako mladima dati šansu da sami pišu i istražuju o drugoj strani medija.

Komentari učenika i roditelja

Sudionici projekta na koncu su i ocjenjivali njegovu uspješnost. Djeci se tako najviše svidjelo što su se družila, umjesto da gledaju televiziju, shvatili su da inače ne moraju toliko vremena provoditi pred televizijom ili kompjutorom, štoviše neki su više vremena posvetili učenju i ispravljanju ocjena. Roditelji su također izrazili visoko zadovoljstvo projektom:

Ovaj projekt mi je zapravo otvorio oči;
Shvatio sam da ne moram toliko vremena provoditi uz TV ili kompjutor;
Mislila sam da sam ovisnik, ali sam shvatila da mogu i bez ekrana i to mi je jako drago;
Projekt potiče na razmišljanje o organizaciji slobodnog vremena;
Stvarno je dobro večerati bez Big Brothera na TV-u, s ovim projektom sam dobila ja i moja kći; Nemam potrebe više gledati gluposti na TV-u;
Dan bez ekrana mi puno znači...

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Slobodne Dalmacije.



 

| 21. 1. 2009. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Dobra ekonomija

Donosimo vam rad učenika Emanuela Kufrina, učenika 7.c razreda Osnovne škole Klinča Sela. Rad je u video obliku sa sadržajem projektnog dana održanog 7. travnja 2017. godine pod temom "Dobra...

Nastavni materijali

Osnovni pristupi u suvremenoj psihologiji

Zadani su opisi, a potrebno je upisivati nazive pristupa.  

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1810. - Ludwig van Beethoven na današnji je dan skladao...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr