preskoči na sadržaj

Što djeca zaista žele?

Autor: Gordana Benat

Pitanje koje si je svaki roditelj bar jednom postavio je ZAŠTO? Zašto su djeca nestašna? Zašto uvijek guraju nos tamo gdje ne treba? Zašto rade ono što ne smiju, tuku se, gnjave, ne slušaju, izazivaju, prepiru se, rade nered i svime time izluđuju mamu i tatu? Obično nam se čini kako djeca uživaju u svom nestašluku i učincima koje imaju na naše raspoloženje i ponašanje.


Što se zapravo događa glavama nestašne djece?

Njihovo ponašanje je zapravo posljedica dobrih nagona koji se otmu nadzoru, a samo je jedan razlog zbog čega su djeca neposlušna: neke njihove potrebe nisu zadovoljene.

Pomislit ćete što to mojem djetetu nedostaje? Hranim ga, oblačim, kupujem mu igračke, na toplom je… Ali ima još nekih stvari koje dolaze uz ovaj 'osnovni' paket, a može se sažeti u dvije riječi – bezuvjetna ljubav.

Pod bezuvjetnom ljubavi podrazumijevaju se fizički dodiri i neki drugi načini prenošenja lijepih osjećaja s roditelja na djecu. Svima nam je važno da budemo primijećeni, priznati i da po mogućnosti primimo zasluženu pohvalu. Želimo biti uključeni u razgovor, da drugi poslušaju ono što imamo reći kao i da nam se dive.

Dakle, samo briga o tjelesnim potrebama djece nije dovoljna, djeca imaju i emocionalne potrebe koje su jednostavne i vrlo važne. Djecu svaki dan treba hraniti riječima, uz dodatak ljubavi i pažnje da bi bila sretna.

Postoje tri glavna razloga iz kojih djeca pokazuju neprihvatljivo ponašanje, a ako roditelji znaju prepoznati znakove koje im djeca šalju, znat će i zadovoljiti njihove potrebe i spriječiti takvo ponašanje:

  • Djeca su nestašna jer im je dosadno – postoje razni načini na koje možete pomoći djeci da otklone dosadu. Predložiti odlazak u kino, kazalište, druženje s  prijateljem.
  • Djeca su nestašna jer imaju osjećaj da su neželjena – pokušajte odvojiti malo vremena za njih. Posvetite im punu, iskrenu pažnju uz neki fizički dodir.
  • Djeca su nestašna jer tako na sebe svraćaju pozornost – provedite kvalitetno vrijeme s njima.

Što nam djeca zaista žele poručiti možete pročitati u dječjem memorandumu koji je proizašao iz projekta Zdravstveno osiguranje SAD-a („Health education“ USA):

  • Nemojte me razmaziti. Vrlo dobro znam da ne mogu imati sve što želim. Ja vas samo iskušavam.
  • Nemojte se bojati biti strogi. To mi se sviđa. Pokazuje gdje mi je mjesto.
  • Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagirati na uputu.
  • Nemojte biti nedosljedni. To me zbunjuje i tjera me na to da pobjegnem od svake obaveze.
  • Nemojte obećavati. Možda nećete moći održati obećanje pa ću izgubiti vjeru u vas.
  • Nemojte se previše žalostiti kad kažem da vas mrzim. Ne mislim ozbiljno, ali bih htio da vam bude žao zbog onog što ste mi učinili.
  • Nemojte da se osjećam manjim nego što jesam. Zbog toga ću glumiti velikog "lafa".
  • Nemojte umjesto mene činiti stvari koje mogu učiniti sam. Zbog toga se osjećam kao beba, a mogao bih vas početi doživljavati kao sluge.
  • Nemojte da moje loše navike oduzmu svu vašu pozornost. To me samo ohrabruje da nastavim.
  • Nemojte me ispravljati pred drugima. Bit ću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.
  • Nemojte o mom ponašanju diskutirati za vrijeme svađe. Ne znam zašto onda slabo čujem, a i nisam sklon suradnji. U redu je da se poduzmu određene mjere, ali diskusiju odložite za kasnije.
  • Nemojte da imam osjećaj da su moje pogreške grijesi. Moram naučiti griješiti, a da se ipak ne osjećam zlim.
  • Nemojte stalno prigovarati. Ako to budete radili, morat ću se početi praviti gluh.
  • Nemojte me štititi od posljedica. Moram učiti na iskustvu.
  • Ne odbijajte me kada tražim odgovor na normalna pitanja. Ako me odbijete, vidjet ćete da ću prestati ispitivati, a informacije tražiti negdje drugdje.
  • Nemojte mi govoriti da ste idealni i nepogrješivi. S takvima je teško živjeti.
  • Ne brinite zbog toga što smo malo zajedno. Važno je kako smo zajedno.
  • Nemojte zaboraviti da ne mogu odrasti bez razumijevanja i podrške – zaslužena pohvala ponekad izostane, ali prijekor nikad.


Upamtite više učim od primjera nego od kritike.

I pored svega mnogo vas volim. Volite i vi mene…

| 26. 7. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Ustav Poljske iz 1791.

Osnovne informacije o prvom europskom ustavu i njegovoj sudbini.

Audio&video

Stigla je pošta

Ako vas zanima što rade učenici i učitelji diljem Hrvatske, kamo idu i tko ih posjećuje, s kakvim se problemima susreću i kakva rješenja pronalaze slušajte...

1872. - umro Dimitrije Demeter, hrvatski književni i kazališni...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr