preskoči na sadržaj

Preporuke za poticanje partnerstva između škole i roditelja

Roditelji školske djece u Hrvatskoj većinom imaju premalo mogućnosti sudjelovanja u donošenju odluka u školi i lokalnoj zajednici za dobrobit njihove djece. S druge strane, roditelji i svi koji se brinu za dobrobit djece dužni su ostvarivati prava djece na najbolji mogući način, a to se najbolje može ostvarivati njihovom zajedničkom, otvorenom i ravnopravnom komunikacijom. U školskom kontekstu, ostvarivanje prava djece najbolje bi se postizalo kada bi se uspjeli ostvariti pravi partnerski odnosi škole i roditelja.


Interes za partnerstvom obrazovnih institucija i roditelja postoji,  kao i brojni načini na koje se ono može potaknuti.


Škola treba izraditi vlastiti plan djelovanja usmjeren na uspostavu partnerstva s roditeljima.

Taj se plan treba usmjeriti na sljedeće elemente:

Škola može facilitirati aktivno uključivanje roditelja u proces obrazovanja njihove djece. Podaci pokazuju da razmjerno velik postotak roditelja želi pridonijeti više, ali ne znaju kako. Gotovo polovica roditelja navodi da ne dobivaju prijedloge za uključivanje u školske aktivnosti. Škola im u tome može pomoći na sljedeće načine:

  • roditelji i učitelji mogu svoju komunikaciju učiniti raznovrsnijom i kvalitetnijom tako što će dogovarati najprikladnije načine komuniciranja uz tradicionalne dolaske na informacije i roditeljske sastanke;
  • učitelji se mogu informirati o znanjima, vještinama i interesima roditelja i ispitati kako roditelji svojim znanjem i vještinama mogu najviše pridonijeti samoj nastavi, izvannastavnim aktivnostima i životu škole;
  • škola može ponuditi predavanja i tematske radionice važnosti roditeljskog sudjelovanja u obrazovanju njihove djece,  o učinkovitim načinima roditeljske pomoći u razvoju djetetovih vještina učenja, te o razvoju njegovih vještina i talenata;
  • škola može poboljšati informiranje o edukativnim radionicama, predavanjima i različitim drugim aktivnostima koje nudi roditeljima;
  • škola može potaknuti roditelje da sami iskazuju svoje interese,  predlažu i održavaju  radionice s temama koje smatraju korisnima;
  • škola može potaknuti izradu plana aktivnosti koje će tijekom godine zajednički osmišljavati i izvoditi roditelji i škola.

Škola može facilitirati međusobnu razmjenu iskustava roditelja. Istraživanje pokazuje da roditelji rijetko imaju prilike razmjenjivati vlastita iskustva i informacije o odgoju djece. Mogućnost dijaloga među samim roditeljima može djelovati motivirajuće i na one roditelje koji ne pokazuju dovoljnu spremnost na suradnju sa školom. Škola roditeljima može pomoći  da jedni drugima postanu vrijedan izvor podrške i iskustava u odgoju i obrazovanju njihove djece tako što će:

  • proširiti mogućnosti razmjene iskustava roditelja u okviru roditeljskih sastanaka;
  • otvoriti mogućnosti samoorganiziranja roditelja i održavanja neformalnih sastanaka  roditelja u školi davanjem prostora, podrške i sl.;

Škola može započeti dijalog s roditeljima o njihovu sudjelovanju u procesu donošenja odluka. Podaci pokazuju da učitelji i roditelji različito doživljavaju roditeljsku uključenost u  donošenje odluka o pojedinim aspektima života škole. Preporuča se da roditelji i učitelji otvore dijalog o vlastitim očekivanjima i stajalištima vezanima uz sudjelovanje roditelja u procesu donošenja odluka u školi. Takav dijalog bi bio dobro polazište za razumijevanje potreba, usuglašavanje međusobnih očekivanja, podjelu odgovornosti i uspostavu stvarnog partnerstva škole i obitelji.


Škola može omogućiti roditeljima da aktivno pridonesu procesu otvaranja škole lokalnoj zajednici. Škola može inicirati aktivnije uključivanje roditelja u uspostavljanju spona s lokalnom zajednicom tako što će:

  • potaknuti izradu plana suradnje škole sa lokalnom zajednicom koji će zajednički kreirati roditelji i škola i za čiju provedbu će biti zajednički odgovorni;
  • ponuditi različite mogućnosti roditeljskog volontiranja u aktivnostima koje povezuju školu i lokalnu zajednicu, kao što su organizacija različitih programa za roditelje, aktivnosti za učenike i nastavnike izvan škole i sl;
  • podržati roditeljske inicijative u uspostavljanju kontakata s institucijama koje mogu pomoći školi, te  u organizaciji  različitih programa i aktivnosti koje zajednički mogu nuditi škola i lokalna zajednica.

Škola može pružiti kvalitetniju podršku učiteljima u poticanju partnerstva s roditeljima. Podaci ovog istraživanja pokazuju da učitelji razmjerno često navode nedostatak vremena i  nedovoljne kompetencije kao glavne prepreke kvalitetnijoj suradnji s roditeljima. Sam obrazovni sustav trebao bi  pružiti kvalitetniju edukaciju i podršku koja bi osnažila učitelje, otvorila im dodatne mogućnosti njihovoj inicijativi i unaprijedila njihove kompetencije u uspostavljanju  partnerstva s roditeljima.

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Udruge roditelja Korak po korak.
 

| 16. 3. 2011. u 14:08 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Brojevni sustavi

Donosimo rad Josipe Pravdić, učenice 1.c razreda Gimnazije Vukovar. Josipa je izradila video uradak u aplikaciji Moovly koje je nastao za potrebe sistematizacije tematske cjeline Brojevni sustavi.

Nastavni materijali

Kognitivne pristranosti

Prepoznati vrste kognitivnih pristranosti (predrasuda).

Audio&video

Glazbena kutijica

Jeste li se ikada zapitali koliko se priča skriva u glazbi i njenim skladateljima? U serijalu pod nazivom Glazbena kutijica otkrivamo zanimljive i poučne priče o poznatim...

1453. - na današnji je dan turska vojska na čelu sa sultanom...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr