preskoči na sadržaj

Nenametljiva pomoć školarcu u svladavanju školskih obaveza

Autor: Gordana Benat

Pomislili biste da će vam nastavnik javiti kada ocjene vašeg školarca krenu silaznom putanjom, ali to je rijetko slučaj, obzirom da se nastavnici uz prenatrpane razrede, pripremanje nastavnog sadržaja i evaluaciju ne mogu individualno posvetiti svakom učeniku.


Zato budite proaktivni. Na prvi znak problema (loš uspjeh na testu) odvojite vremena i posjetite nastavnika u školi kako biste razgovarali o uspjehu svog školarca. Ukoliko nemate dovoljno vremena za to, zamolite nastavnika da vas o djetetovim ocjenama informira putem e-maila ili telefonom.

Prevelika i premala pomoć pri rješavanju školskih obaveza

Svaki roditelj želi najbolje za svoje dijete, pa bismo tako svi mi željeli da naše dijete postiže odličan uspjeh u školi što nekad rezultira prevelikim angažmanom roditelja. Ali uz interes za djetetove obaveze u školi, trebate izbjeći preveliku upletenost u izvršavanje školskih zadataka, kao npr. dovršavati zadatke iz matematike. Zašto? Oduzimate mu zadovoljstvo samostalnog završavanja zadaće. Na taj ga način učite da se oslanja na vas kod rješavanja izazovnijih matematičkih zadataka, umjesto da ga ohrabrujete da sam pronađe odgovore na pitanja. Razmislite o poruci koju mu na taj način šaljete: ti to ne možeš napraviti dovoljno dobro, zato trebaš moju pomoć!

Biti uključen, znači biti dostupan. Vi ste tu da ukažete na greške, odgovorite na pitanja, i objasnite koncepte s kojima vaše dijete ima problema. Ali niste odgovorni pisati zadaću ili učiti umjesto njega.

Ako je tipična reakcija vašeg djeteta na domaće zadaće 'ne razumijem'. Saznajte što ne razumije i pomognite mu da napravi zadaću, nemojte upasti u zamku rješavanja zadataka umjesto njega kako biste dobili na vremenu.

Postoje i roditelji koji svu brigu o djetetovom uspjehu prepuštaju nastavniku. Nastavnici nemaju dovoljno vremena da provjere je li svaka zadaća napisana i je li svaka lekcija naučena. Ali mnoga djeca, također nisu motivirana baviti se teškim zadacima pa brzo odustaju od onoga što ne razumiju, a neugodno im je pitati nastavnika za dodatno objašnjenje, pa tako nastaje začarani krug. Evo kako roditelji mogu pomoći:

  • Zajedno s djetetom sastavite planer koji je potrebno popunjavati za svaki pojedini predmet, svaki dan. Bitne informacije su kada treba napisati domaću zadaću i kada će biti sljedeće usmeno ispitivanje.

  • Za djecu u nižim razredima razmislite o vremenskoj metodi. Kažite, Marko, podesit ću sat na 15 minuta, tijekom kojih trebaš završiti deset matematičkih zadataka. Ako to učiniš na vrijeme moći ćeš npr. pogledati svoj omiljeni film. Ako ne stigneš na vrijeme, dobit ćeš još vremena za rješavanje zadatka, ali ne možeš dobiti nagradu.
  • Provjerite je li zadaća pažljivo napisana. Zaokružite greške ili usmeno uputite na njih i zamolite školarca da ih ispravi.
  • Provjerite je li se dijete pripremilo za nadolazeći test propitkujući ga s par pitanja. Ukoliko ne zna odgovore na pitanja, uputite ga da ponovi gradivo i opet ga ispitajte.
  • Inzistirajte na svojim zahtjevima. Kada se zahtjevi ispune, nagradite dijete.

Stilovi učenja

Možda ste vi bili samomotivirajuće dijete koje je odmah po dolasku iz škole pisalo zadaću.  Ali ono što je vrijedilo za vas ne mora nužno biti primjenjivo i na vaše dijete, zar ne? Ako je vaše dijete puno energije nakon škole, tada će biti produktivnije ukoliko se zadaći i učenju posveti nakon vožnje biciklom ili rolanja.

Isto tako ako je vaš školarac organizirano i samomotivirajuće dijete, nemojte pokušavati regulirati njegov raspored obavljanja školskih zadataka. Tada je najbolje je poštovati njegovu odgovornu prirodu i pustiti ga da sam odlučuje. Ignoriranjem djetetovog stila učenja i nametanjem vlastitog stila, šaljete poruku da nemate dovoljno povjerenja u djetetovu prosudbu.

Budite otvoreni prema stilovima učenja svojeg djeteta. Samo zato što se vi ne možete koncentrirati na čitanje dok muzika svira u pozadini, ne znači da to isto vrijedi i za vaše dijete. Također, ukoliko želi učiti s prijateljima, dopustite mu, bit će mu zanimljivije, a učenje može biti efikasnije.
 

| 12. 12. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Dobra ekonomija

Donosimo vam rad učenika Emanuela Kufrina, učenika 7.c razreda Osnovne škole Klinča Sela. Rad je u video obliku sa sadržajem projektnog dana održanog 7. travnja 2017. godine pod temom "Dobra...

Nastavni materijali

Osnovni pristupi u suvremenoj psihologiji

Zadani su opisi, a potrebno je upisivati nazive pristupa.  

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1810. - Ludwig van Beethoven na današnji je dan skladao...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr