preskoči na sadržaj

Razlozi zbog kojih dijete ne želi ići u školu (prvi dio)

Autor: Dora Jelakovic

Gotovo da i ne postoji roditelj koji u školskom obrazovanju svojeg djeteta nije doživio da dijete odbija ići u školu. Uglavnom je riječ o bezazlenim situacijama u kojima se izbjegavaju određeni testovi, obveze ili se radi i o mogućem testiranju roditelja i dokle se mogu pomaknuti određene granice. Takva razdoblja kratko traju i radi se o prilagođavanju na novu školu, sredinu, razred ili novim obvezama s kojima se dijete suočava. 


Kada dijete odbija ići u školu i gotovo svakodnevno cijela obitelj proživljava isti problem, za roditelje koji rade i imaju svoje obveze, takva situacija može biti izuzetno stresna i u njoj je vrlo teško zadržati smirenosti i logičnost. Roditelji i djeca su iscrpljeni i umorni od svađa, uvjeravanja i prepiranja što znatno utječe na njihov odnos i svakodnevnicu.

Međutim, osim povremenih bezazlenih odbijanja odlaska u školu, ako takvo ponašanje postane prečesto, svakodnevno, potrebno se zapitati zašto dijete ne želi u školu i koji su mogući razlozi odbijanja?

U prvom ćemo dijelu teksta navesti moguće razloge neodlaska u školu, a u drugom nastavku smjernice i preporuke kako se koja situacija može riješiti.

U posljednje je vrijeme jedan od najčešćih razloga odbijanja odlaska u školu vršnjačko zlostavljanje koje dijete proživljava u školi. Kao što je već više-manje poznato vršnjačko nasilje u školi može biti iz različitih razloga, a pojavom društvenih mreža, različitih aplikacija za dopisivanje sve češće dolazi i virtualnog zlostavljanja (eng. cyberbullying). Dijete koje trpi bilo kakav oblik vršnjačkog nasilja nastojat će na sve načine izbjeći odlazak u školu. Osim izbjegavanja škole dijete će pokazivati i druge simptome kako s njime nešto nije u redu: gubitak želje za jelom, osamljivanje, depresija, anksioznost, osamljivanje itd. Ako primijetite kako simptomi traju dulje vrijeme, potrebno je odmah reagirati.

Osim vršnjačkog zlostavljanja kao jednog od razloga odbijanja odlaska u školu, dijete koje je samo po sebi introvertirano, može se osjećati izolirano, usamljeno ili odbačeno od ostatka razreda ili društva. Introvertirana djeca teško su shvaćena i prihvaćena i nije im jednostavno pronaći prijatelje koji ih razumiju. U dječjim su očima okarakterizirani kao „čudni“ jer osim introvertiranosti, nisu zainteresirani za teme i interese za koje jesu druga djeca. Stoga postoji mogućnost da će introvertiranom djetetu pritisak okoline čak i nastavnika u jednom trenutku postati pretežak i ono će poželjeti prestati ići u školu.

Izbjegavanje odlaska u školu također može biti i posljedica loših ocjena, narušenog općeg uspjeha ili poteškoće u svladavanju određenog predmeta ili dijela gradiva. Dijete koje se konstantno bori s lošijim ocjenama ili koje ne može pratiti nastavu i gradivo, vrlo često će pokušati izbjeći odlazak u školu. Negativno iskustvo koje proživljavaju može utjecati i na njihovo psihičko i fizičko zdravlje, stoge nije neočekivano da se dijete uoči određenog ispita doista i razboli.

Djeca koja su se preselila u novi grad, a samim time i u novu školu ili razred, djeca koja tek kreću u prvi razred škole i djeca koja moraju ponavljati razred, mogu odbijati odlazak u školu. Kod manje djece razlog je najčešće strah od odvajanja od roditelja, novog oblika obveza i odgovornosti. Djeca koja su starija i suočavaju se preseljenjem u drugi razred i školu mogu imati problem s prihvaćanjem novih životnih okolnosti i strahuju od neprihvaćanja nove okoline ili čak intenzivno tuguju za starim prijateljima. Djeca koja moraju ponavljati razred mogu vrlo često izbjegavati odlazak u školu jer se boje odbacivanja, ruganja i osjećaja manje vrijednosti, ali i osjećaja srama što im se dogodila takva situacija.

 

Izvor:

https://childmind.org/article/when-kids-refuse-to-go-to-school/

https://www.empoweringparents.com/article/hate-school-can-child-refuses-go-school/

| 16. 3. 2018. u 10:30 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Politika Hrvatske pučke seljačke stranke

Video je uradak nastao kao aktivnost u sklopu obrade političkih stranaka početkom 20. stoljeća, na nastavi Povijesti. Učenice su Srednje škole Ban Josip Jelačić trebale prikazati osnovnu politiku Hrvatske pučke seljačke...

Nastavni materijali

Primjer dobre prakse - projekt za opremanje brodomehaničarske učionice

Idejni i okvirni projekt, kroz pozitivnu raspravu i dogovor, izradili su Ivan Ninić, Ante Wajsenberger, Nives Jabuka, ravnatelj Zoran Živković i Emil  Mačukat. Temelj cijele opreme učionice čine: četiri...

Audio&video

Slovo zakona

Pravni se propisi vrlo često mijenjaju, pa građani  često ne znaju koja su njihova prava, ali i obveze u postojećim pravnim okvirima. U emisiji „Slovo zakona“...

1883. – Dalmatinski sabor je proglasio hrvatski jezik službenim...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr