preskoči na sadržaj
| 21. 5. 2015. u 13:07 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ukoliko želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) te unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?.

Izvanastavne aktivnosti iz fizike u 1. gimnaziji Split

Ministarstvo znanosti i obrazovanja raspisalo je „Poziv za financiranje projekata u okviru izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola u području rada s darovitim učenicima“ u školskoj godini 2015./2016. 1. gimnazija Split na ovaj je Poziv prijavila projekt pod nazivom „Eksperiment i projekt u fizici“. Između zaprimljenih je prijava povjerenstvo Ministarstva znanosti i obrazovanja izabralo projekt 1. gimnazije i odobrilo financijska sredstva za njegovu provedbu. Cilj je projekta pružiti mogućnost darovitim i zainteresiranim učenicima da eksperimentima i projektnim zadacima, a upotrebom informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) pobliže upoznaju fiziku i fizikalne procesa s kojima se susreću u svakodnevnom životu.

 


U okviru projekta uspostavljena je suradnja s odjelom fizike Prirodoslovno matematičkog fakulteta (PMF) u Splitu.

Projektne su se aktivnosti odrzavale tijekom školske godini 2015./2016. u tri dijela.

Prvi se dio aktivnosti provodio u praktikumu iz fizike na PMF- u Split. Prof. dr. sc. Paško Županović s PMF-a i autorica i voditeljica projekta Damira Čupić, prof. iz 1. gimnazije osmislili su fizikalne eksperimente i projektne zadatke. Učenici su tijekom desetak dana dolazili u praktikum i pod nadzorom laboranta i demonstratora izvodili i prezentirali ostalima laboratorijske i demonstracijske vježbe. Ovo je iskustvo za učenike bilo neprocjenjivo jer su svoja znanja iz teorije proširili i eksperimentalno ih potvrdili. Naučili su se koristiti uređajima i priborom iz fizikalnog praktikuma, obrađivati, analizirati i interpretirati rezultate mjerenja. Cijelo su se vrijeme koristili IKT-om za pristup izvorima znanja pri analiziranju i prezentiranju dobivenih rezultata.

Drugi se dio aktivnosti provodio u školskoj učionici pod mentorstvom voditeljice projekta. 1. gimnazija nema specijaliziranu učionicu iz fizike i nema mnogo pribora potrebnog za izvođenje eksperimenata. Ovaj je projekt bio dobra prilika da se kupi potreban pribor. Dobivena sredstva za projekt iskorištena su na način da se financirala kupnja kompleta pribora za elektromagnetizam. Učenici koji su sudjelovali u projektu pokazali su i zavidnu razinu kreativnosti. Korištenjem IKT–a dolazili su do novih ideja i predlagali nove načine za izvođenje fizikalnih eksperimenata. U svom radu koristili su i priručne materijale koje su sami osmišljavali i izrađivali. Učenici su u grupama izvodili eksperimente, snimali ih pametnim telefonima i obrađivali u programu Windows Movie Maker. Na taj način napravljena je baza video uradaka s eksperimentima, a koja se od ove školske godine koristiti na redovnim satovima fizike. Primjer jednog video uratka dostupan je na https://www.youtube.com/watch?v=DzuSGpVsqfs&feature=youtu.be:

Treći se dio aktivnosti sastojao u tome da učenici koji su sudjelovali u izvannastavnim aktivnostima prezentirali svoje radove učenicima svoje škole na redovitim satovima fizike. Učenici koji su gledali izvođenje pokusa pokazali su oduševljenje, a dio je njih iskazao želju da se i sami uključe u izvannastavne aktivnosti iz fizike ili da se u eksperimentima okušaju na redovnim satovima iz fizike .

Svi uključeni korisnici projekta imali su koristi od njega. Projekt je omogućio povezivanje srednje škole i fakulteta uz obostranu želju za nastavak suradnje. Nadarenim je učenicima omogućena prilika da razvijaju svoja znanja i vještine iz fizike na način s kojim nemaju prilike susresti na redovitim satovima.

| 21. 10. 2016. u 22:16 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Autorska prava

Donosimo rad Tee Hrgović, učenice 2.a razreda Gimnazije Vukovar. Učenički je uradak nastao na nastavi informatike u sklopu obrade prezentacijskih tehnika i sadržaja koji se u prezentacijama koriste pri čemu je naglasak...

Nastavni materijali

Toogle mask

U datoteci se nalazi video priručnik s potrebnim materijalima za izradu vježbe u alatu za obradu slike GIMP. 

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1422. - mletački Senat je izdao naredbu da se za svu robu koja se...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr