preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Zašto nam je potreban "job shadowing"?

Autori: Suzana Poljak, Kristina Matika Ferrara

Nakon brojnih edukacija i tečajeva u sklopu programa Erasmus+, OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja otišla je korak dalje u stručnom usavršavanju, te će kroz novi projekt “The 5i SCHOOL: Imagination, Idea, Inspiration, Innovation, Implementation” (financiran od strane Agencije za mobilnost i programe EU) ravnatelj i 14 učitelja otići u razne europske škole na “job shadowing” mobilnosti kako bi se upoznali s tamošnjim obrazovnim sustavima, pratili rad svojih kolega, usvajali nove metode poučavanja, razmijenili iskustva i ostvarili nove kontakte za moguću buduću suradnju.


Prvu takvu mobilnost odradile su učiteljice stranih jezika u “Skola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 4 im. E.J. Jerzmanowskiego w Wielicze” u Poljskoj. Šest radnih dana imale su priliku pratiti nastavu engleskog i njemačkog jezika, prezentirati svoju školu, grad i zemlju, te razgovarati s učenicima i učiteljima.

A kako se radi o integriranoj školi za djecu s posebnim potrebama, učiteljice su imale priliku upoznati se s metodom “biofeedback” koja omogućava pojedincu kako naučiti promijeniti fiziološku aktivnost u svrhu poboljšanja određenih funkcija, vidjele su način na koji se provodi “dogotherapy” gdje psi rade s djecom, te su prisustvovale satu na kojem učenici usvajaju znakovni jezik.

No, vratimo se nastavi stranih jezika koja se odvija u skupinama. Naime, razredni odjeli u kojima ima učenika s posebnim potrebama, dijele se u dvije skupine na pojedinim predmetima (engleski jezik, njemački jezik, informatika, kemija, fizika i tjelesna kultura). Rezultat ovakve prakse veća je angažiranost svakog učenika tijekom sata, te je učitelj u mogućnosti više i kvalitetnije se posvetiti svakome od njih. Ovakve skupine broje najviše desetak učenika što nije neobično u školi u kojoj razredni odjeli nisu veliki s prosječnim brojem od dvadesetak učenika.

Razmjenivši iskustva s kolegama, naše kolegice vratile su se s novim saznanjima i idejama za nastavu koje nisu posebno drugačije niti revolucionane, ali upravo ovakav način usavršavanja, gdje učitelji koji rade u različitim okruženjima uče jedni od drugih pruža iznimnu korist u svakodnevnom radu. Zanimljivo je ući u učionicu u drugačijoj sredini od vlastite slušati nešto što vam je potpuno poznato, a opet nekako drugačije. Uvijek dobro dođe nova ideja za neku nastavnu jedinicu, prolistati udžbenike koje koriste, vidjeti kako u drugoj zemlji vrednuju i prate učenike, usporediti razinu jezičnih kompetencija, korištenje moderne tehnologije u nastavi… mogli bi puno toga nabrojiti.

I nije važno što je pogled kroz prozor drugačiji, što se nalazite kilometrima daleko – u učionici se osjećate kao kod kuće.

Svi smo mi građani Europe, pa iako ponosni na svoju domovinu, svjesni smo važnosti razmišljanja “izvan granica”. Zato putujemo, upoznajemo druge nacije i kulture, a učeći strane jezike, možemo se sporazumjeti gdje god bili. Upravo tome učimo svoju djecu kako bi oni gradili bolju budućnost.

Na nama učiteljima velika je odgovornost i zadaća da im svojim primjerom pokažemo važnost cjeloživotnog učenja, osobnog i profesionalnog razvoja. Zato je i “job shadowing” koristan – dijelimo svoja iskustva, učimo jedni od drugih, u svoju učionicu unosimo druga iskustva i primjere dobre prakse. Učenici to primjete i vesele ih priče o vršnjacima iz neke druge zemlje.

Pa ovaj tekst zaključujemo s tvrdnjom da je Erasmus+ važan!

| 11. 12. 2019. u 19:55 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1520. - portugalski moreplovac Ferdinand Magellan prošao je na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr