preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Zašto nam je potreban "job shadowing"?

Autori: Suzana Poljak, Kristina Matika Ferrara

Nakon brojnih edukacija i tečajeva u sklopu programa Erasmus+, OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja otišla je korak dalje u stručnom usavršavanju, te će kroz novi projekt “The 5i SCHOOL: Imagination, Idea, Inspiration, Innovation, Implementation” (financiran od strane Agencije za mobilnost i programe EU) ravnatelj i 14 učitelja otići u razne europske škole na “job shadowing” mobilnosti kako bi se upoznali s tamošnjim obrazovnim sustavima, pratili rad svojih kolega, usvajali nove metode poučavanja, razmijenili iskustva i ostvarili nove kontakte za moguću buduću suradnju.


Prvu takvu mobilnost odradile su učiteljice stranih jezika u “Skola Podstawowa z Oddzialami Integracyjnymi nr 4 im. E.J. Jerzmanowskiego w Wielicze” u Poljskoj. Šest radnih dana imale su priliku pratiti nastavu engleskog i njemačkog jezika, prezentirati svoju školu, grad i zemlju, te razgovarati s učenicima i učiteljima.

A kako se radi o integriranoj školi za djecu s posebnim potrebama, učiteljice su imale priliku upoznati se s metodom “biofeedback” koja omogućava pojedincu kako naučiti promijeniti fiziološku aktivnost u svrhu poboljšanja određenih funkcija, vidjele su način na koji se provodi “dogotherapy” gdje psi rade s djecom, te su prisustvovale satu na kojem učenici usvajaju znakovni jezik.

No, vratimo se nastavi stranih jezika koja se odvija u skupinama. Naime, razredni odjeli u kojima ima učenika s posebnim potrebama, dijele se u dvije skupine na pojedinim predmetima (engleski jezik, njemački jezik, informatika, kemija, fizika i tjelesna kultura). Rezultat ovakve prakse veća je angažiranost svakog učenika tijekom sata, te je učitelj u mogućnosti više i kvalitetnije se posvetiti svakome od njih. Ovakve skupine broje najviše desetak učenika što nije neobično u školi u kojoj razredni odjeli nisu veliki s prosječnim brojem od dvadesetak učenika.

Razmjenivši iskustva s kolegama, naše kolegice vratile su se s novim saznanjima i idejama za nastavu koje nisu posebno drugačije niti revolucionane, ali upravo ovakav način usavršavanja, gdje učitelji koji rade u različitim okruženjima uče jedni od drugih pruža iznimnu korist u svakodnevnom radu. Zanimljivo je ući u učionicu u drugačijoj sredini od vlastite slušati nešto što vam je potpuno poznato, a opet nekako drugačije. Uvijek dobro dođe nova ideja za neku nastavnu jedinicu, prolistati udžbenike koje koriste, vidjeti kako u drugoj zemlji vrednuju i prate učenike, usporediti razinu jezičnih kompetencija, korištenje moderne tehnologije u nastavi… mogli bi puno toga nabrojiti.

I nije važno što je pogled kroz prozor drugačiji, što se nalazite kilometrima daleko – u učionici se osjećate kao kod kuće.

Svi smo mi građani Europe, pa iako ponosni na svoju domovinu, svjesni smo važnosti razmišljanja “izvan granica”. Zato putujemo, upoznajemo druge nacije i kulture, a učeći strane jezike, možemo se sporazumjeti gdje god bili. Upravo tome učimo svoju djecu kako bi oni gradili bolju budućnost.

Na nama učiteljima velika je odgovornost i zadaća da im svojim primjerom pokažemo važnost cjeloživotnog učenja, osobnog i profesionalnog razvoja. Zato je i “job shadowing” koristan – dijelimo svoja iskustva, učimo jedni od drugih, u svoju učionicu unosimo druga iskustva i primjere dobre prakse. Učenici to primjete i vesele ih priče o vršnjacima iz neke druge zemlje.

Pa ovaj tekst zaključujemo s tvrdnjom da je Erasmus+ važan!

| 11. 12. 2019. u 19:55 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1580. - na današnji je dan objavljena Ostroška Biblija....

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr