preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Tableti u nastavi

Autor: Lidija Pecko

Prostor kreativnih ideja za nastavu „Digitalni kutak 3.c“, predstavlja upute za upotrebu modernih mrežnih alata, edukativnih igrica, izradu digitalnih sadržaja i njihovu provedbu http://www.os-dcesaric-pozega.skole.hr/roditelji_copy_copy_copy.  


Rad s tabletima započela sam prije četiri godine, s tada trećim razredom (2016.). Uz postojeće udžbenike i pisanke, učenici su u paru radili na tabletima, koji pomažu u usvajanju nastavnog gradiva, znanja i vještina primjerenih dobu u kojem živimo. Iako nismo prvi u Hrvatskoj koji imaju digitaliziranu učionicu i tablete, mi smo definitivno među prvima koji su nabavili sve što je potrebno bez financijske pomoći državnih institucija ili EU projekata – dakle, na način koji je dostupan odmah i svima: osloniti se na vlastite snage i biti uporan do ostvarenja zacrtanog cilja.

Potaknuta suvremenim načinom rada, digitalizacijom, alatima, sustavima i aplikacijama za uporabu na području e-učenja, željela sam svoja iskustva podijeliti s entuzijastima u obrazovanju.

Cilj je stranice inspirirati učitelje za cjeloživotno učenje, podizanje kvalitete rada i obrazovanja, unošenje inovacija u nastavu. Ovdje možete svratiti i upotrijebiti neku ideju, osvježiti nastavni proces, naučiti i isprobati novi mrežni alat, edukativnu igru, pronaći interaktivne nastavne materijale.

Vježbali smo pravilno uključivanje i isključivanje uređaja, otvaranje i zatvaranje aplikacija, brinuli o stanju baterije, crtanjem, korištenjem tipkovnice, aplikacijama za vježbanje čitanja i pisanja, slaganjem geometrijskih likova, brojevima i njihovim odnosima. Ove smo sadržaje integrirali u satove hrvatskog jezika, prirode i društva, matematike, likovne kulture, glazbene kulture i sata razrednika.

Osnove sigurnosti na internetu obrađivali su na satu razrednika, a primjenjivali na svakom satu na kojem bi koristili tablete. Najkorisniji su se pokazali kratki video isječci, crtići koji opisuju neku od tema (zaštita privatnosti, skočni prozori, antivirusni programi…) i PowerPoint prezentacije koje sam sama izradila, a u kojima je korak po korak objašnjeno korištenje svake od aplikacija. Koristila sam, a i još koristim izvrsne materijale projekta PETZANET, koji pružaju korisne materijale o sigurnosti.

Kako nastojim svaki sat koristiti tablete kao pomoćno nastavno sredstvo, napravila sam razrednu e-poštu i pomoću nje šaljem učenicima radni materijal (prezentacije, listiće, video isječke...). Radni se materijal na tabletima koristi tijekom sata najduže 10 minuta, najčešće u etapi motivacije, obrade ili ponavljanja.

Učenici su s oduševljenjem i ushićenjem prihvatili novo pomoćno nastavno sredstvo. Prevladava istraživačka klima u razredu, a učenici su primjetno motiviraniji za nastavni sadržaj. 

Izrađujem interaktivni sadržaj u programima bookwidgets, learningaps, Google Maps, CARNET-ov GoNoodle, Quizizz, CARNET-ov e-Laboratorij, Worldwall, Thinglink, Popplet, Wizer.me, My Puzzle, Jigsaw planet, a koristim i digitalne udžbenike.

Svi navedeni alati iziskuju mnogo vremena, ali i neprekidnog usavršavanja.

Prije početka školske godine, učenicima sam napravila mapu s dokumentima na tabletima. U mapi su materijali razvrstani po predmetima: Hrvatski jezik, Matematika, Likovna kultura, Priroda i društvo. Tako da iz svakog predmeta imaju sličice, PPT prezentacije, listiće za rješavanje koje koristimo na nastavi. Svako malo mapu nadopunjujem novim listićima ili im pošaljem na e-adresu. Riješene listiće spremaju u mapu riješenih listića, tako da ja imam povratnu informaciju o urađenom. Pri završetku sata nastojim motivirati i interaktivnim sadržajem kojeg rješavamo na laptopu – didaktičkom igricom, kvizom, križaljkom…

Kako kontrolirati što učenici rade na tabletima?

Ono čega se učitelji najviše boje je da će učenici za vrijeme nastave koristiti tablet za neke svoje „poslove“, mi smo ovako riješili:

Zajedno smo odredili pravila rada na tabletima:

  • tableti su aktivni samo kada radimo na određenom zadatku,
  • svaka aktivnost koja uključuje korištenje tableta pomno je promišljena i označena u pripremi za sat
  • nakon proteka vremena za zadatak koji uključuje upotrebu tableta SVI učenici stavljaju tablet u stanje mirovanja i stavljaju ga ispod klupe ili zajedno spremamo u ormar
  • pravilo: koliko rada na tabletima, toliko sporta, vježbanja i rekreacije
  • smatram kako je svaki učitelj moderator svoga razreda, te sam odlučuje koliko će i kada  koristiti IKT u nastavi. Tehnologija stavlja učenika u nove situacije kojima postaju aktivni sudionici kognitivnog i metakognitivnog procesa. Otkrivajućim učenjem učenik razvija interes za sljedeće procese učenja i rješavanja problema, on je tada sam motiviran za učenje. Učenik uči bez straha jer je uključen u nastavni proces. Uspjeh ovisi o učitelju koji je dobar organizator, voditelj, stvara klimu povjerenja, ugodnog razrednog ozračja. Svaka je novina dobra, ali na promišljen način.                                                                       

 

mr. sc. Lidija Pecko, savjetnica

| 1. 2. 2020. u 17:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1811. - na današnji je dan talijanski znanstvenik Amedeo...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr