preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Glagoljica, pismo koje ne damo zaboravu

Autor: Edita Poszer

Na nastavi Hrvatskoga jezika do prvog razreda srednje škole učenici su često i na različite načine učili o glagoljici. I ovaj susret s glagoljicom naglašava njenu ulogu u razvoju kulturnog i nacionalnog identiteta uopće.

 


Tijekom dva nastavna sata učenici su najprije čitali intervju, odgovorili na pitanja o pročitanom tekstu, o njemu javno razgovarali prema zadanim kriterijima, a zatim su se vrednovali analitičkom rubrikom. Za domaću zadaću napisali su svoje ime glagoljicom i radove objavili na plakatu.

Ishod 1.: Učenik razgovara o kulturnom identitetu. (SŠ HJ A.1.1. i SŠ HJ C.1.2.)

A.1.1. Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.

C.1.2. Učenik opisuje tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.

Međupredmetne teme:

- OSR A.4.1. Razvija sliku o sebi.

- OSR A.4.3. Razvija osobne potencijale.

- OSR B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.

- UkU A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.

 

1. Učenici čitaju ponuđeni tekst.

https://moja-domovina.net/2018/04/27/prica-o-glagoljici-ili-na-mladima-svijet-ostaje/

2.  Učenici odgovaraju na pitanja.
 

1. Kojoj tekstnoj vrsti pripada ovaj tekst? 

a) književni    b) neknjiževni

točan odgovor: b, razina I. (prepoznavanje) 

2. Odredi vrstu teksta:

a) putopis   b) reportaža    c) razgovor (intervju)

točan odgovor: c, razina I. (prepoznavanje) 

3. Kakvo je raspoloženje sugovornika? 
a) veselo   b) tugaljivo   c) sumorno  

Točan odgovor: a, razina II (razumijevanje) 

4. Tko vodi razgovor? 

a) učenica i učiteljica     b)  učenica i njena prijateljica     c)  učiteljica i njena prijateljica

točan odgovor: a, razina II (razumijevanje)

5. Kakvo razmišljanje o glagoljici iskazuje u sljedećoj rečenici? 

Djeco, to vam nije kao švicarska škola, nego dobivate priliku učiti o sebi, tko ste i odakle ste, i jako je lijepo kasnije znati toliko jezika i vjerujte, ima to smisla. Nije gubljenje vremena, sigurno nije.

a) ironično     b) oduševljeno     c) razočarano 

točan odgovor: b, razina II (razumijevanje) 

6. Što je osmislila Marina? 

a) tečaj samostalnog učenja glagoljice    b) tečaj bojanja glagoljičkih slova    c) tečaj pisanja ćirilice 

točan odgovor: a, razina II (razumijevanje)

7. Koja se obilježja zapažate u ovom razgovoru? 

a) objektivne činjenice i subjektivna zapažanja 

b) dramska napetost            

c) lirsko iznošenje misli i osjećaja     

točan odgovor: a, razina II (razumijevanje)

 

3. Priprema i uvježbavanje razgovora na temu Glagoljica - o kulturnom identitetu.

Učenici su pročitali intervju. Dobili su zadatak:

Radeći u paru objasnite ulogu glagoljice u suvremenom društvu. Svaki učenik u uvodu treba izreći svoj stav o ulozi glagoljice za hrvatsku kulturu. Pri tome navedite ključne dijelove intervjua koji između učenice i nastavnice. Dokažite kojem stilu pripada tekst o kome razgovarate. Postavljajte jasna pitanja i u odgovorima argumentirajte svoje stavove. Razgovor završite zajedničkim zaključkom o ulozi glagoljice i naglasite njenu popularnost među mladima.

Namjena je uočavanje hrvatskog kulturnog identiteta. U razgovoru pripazite na jasnoću, rječnik i stil i primjenjujte vrednote govorenoga jezika. Razgovor treba trajati 3-4 minute.

 

4. Učenici ispunjavaju analitičku rubrika (namijenjena je za vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje) i o njoj razgovaraju.

 

Rubrika  za vrednovanje: Razgovor na  temu        Učenik: _______________________     Razred: ___________

 

 

 

 

Sastavnice

 

Razine ostvarenosti kriterija

 

u potpunosti

 

djelomično

 

treba doraditi

 

 

sadržaj

 Učenik je u uvodu u potpunosti  upoznao slušatelje s temom i dobio njihovu pažnju.

 Tijekom razrade razgovor prati logično razrađen slijed misli te dokazuje i pobija određene tvrdnje.

 Učenik u potpunosti opisuje i pripovijeda o događajima na temelju važnosti.

 Učenik u potpunosti dokazuje da je tekst o kome se razgovara popularnog stila.

  U zaključku učenik precizno ponavlja i naglašava osnovne tvrdnje.

 Učenik je u uvodu djelomično upoznao slušatelje s temom pa nije u potpunosti    dobio    njihovu  pažnju.

 Tijekom  razrade   razgovor uglavnom  prati logično razrađen slijed misli i djelomično dokazuje i pobija određene tvrdnje.

  Učenik djelomično opisuje i pripovijeda o događajima na temelju važnosti. Uglavnom dokazuje da je tekst o kome razgovara popularnog stila.

 U zaključku učenik djelomično ponavlja i naglašava osnovne tvrdnje.

 Učenik je u uvodu manjim dijelom upoznao slušatelje s temom pa je samo djelomično dobio njihovu pažnju.

 Tijekom razrade razgovor ponekad prati logično razrađen slijed misli i rijetko dokazuje i pobija određene tvrdnje.

   Učenik vrlo rijetko opisuje i pripovijeda o događajima na temelju njihove važnosti.

  Učenik samo manjim dijelom dokazuje da je tekst o kome razgovara popularnog stila.

  U zaključku učenik ne ponavlja i ne naglašava osnovne tvrdnje.

 

rječnik i stil

Učenik se tijekom razgovora služi

primjerenim rječnikom, često koristi stilske figure i ne ponavlja se u izboru riječi.

Učenik se uglavnom služi

primjerenim rječnikom, rijetko koristi stilske figure i ponekad se ponavlja u izboru riječi.

 

Učenik se često služi neprimjerenim

rječnikom, rijetko ili uopće ne koristi stilske figure. Ponavlja se u izboru riječi.

 

jasnoća

Učenik tijekom cijelog razgovora govori jasno i rečenice su povezane uzročno- posljedičnim vezama.

Učenik uglavnom razgovora jasno i rečenice su najčešće povezane

uzročno-posljedičnim vezama.

Dijelovi razgovora su nejasni i samo ponekad su povezani uzročno-posljedičnim vezama.

 

vrednote

govorenog jezika

 

Učenik tijekom cijelog razgovora održava primjerenu rečeničnu intonaciju i rečenični naglasak. Govori primjerenim tempom, uspostavlja kontakt očima i koristi primjereni govor tijela kojim angažira slušatelje.

Učenik uglavnom razgovora

održavajući primjerenu rečeničnu intonaciju i rečenični naglasak.

Najčešće govori primjerenim tempom i uspostavlja kontakt očima.

U većem dijelu razgovora koristi primjereni govor tijela kojim angažira slušatelje.

Učenik rijetko tijekom razgovora održava primjerenu rečeničnu intonaciju i rečenični naglasak.

Manji dio razgovora ima primjereni tempo.

Rijetko uspostavlja kontakt očima.

Samo u uvodnom dijelu razgovora koristi primjereni govor tijela kojim angažira slušatelje.

Nakon objave rezultata učenici razgovaraju s nastavnicom o postignućima.

 

5. Učenici na plakat slažu svoja imena napisana glagoljicom.

 

| 25. 2. 2020. u 12:52 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1780. - umrla Marija Terezija, češka i ugarsko-hrvatska...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr