preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Nastava na daljinu: Rečenica

Autor: Edita Poszer

U virtualnoj nastavi česta je izloženost dilemama koje izvore koristiti u pripremanju nastave, koje domene rabiti i kako u njih uključiti učenike. Najjednostavnija rješenja su ujedno su i najučinkovitija jer će ih uspjeti odraditi svi, ili barem većina učenika.


U primjeru koji slijedi učenici su se usmjerili na aplikacije koje koriste u svakodnevnom životu (Viber, Messenger i WhatsApp):

  • samostalno su pronašli partnera za rad i predstavljanje zajedničkog rada:
  • demonstrirali su rad preko odabrane aplikacije
  • provjerili su usvojenost ishoda
  • neki od njih napravili su i prezentaciju.

Bez obzira o kojem se nastavnom predmetu radi i koji su ishodi učenja, bitno je odabrati način koji će učenici znati, moći ili htjeti odraditi.

Nastavna jedinica: Rečenica

Ishod:

Učenik objašnjava morfosintaktička obilježja riječi u rečenici i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta.

Razrada odgojno-obrazovnih ishoda na razini aktivnosti (nastavnih sati): Učenik razlikuje riječ od rečenice. Učenik definira riječ i rečenicu. Učenik razlikuje članove rečeničnog ustrojstva. Učenik stvara svoj tekst/skeč.

Očekivanja međupredmetnih tema:

UKU A.4/5.2. (2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema) Koristi se različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.

UKU B.4/5.2. (2. Praćenje) Učenik prati učinkovitost učenja i svoje napredovanje tijekom učenja.

Tijek nastavnog sata

Metode rada: monološka, dijaloška

Oblici rada: frontalni, rad u paru

Uvod

Nastavnica daje učenicima zadatak da u paru naprave skeč na temu „Kašnjenje nije prihvatljivo“ i prikažu ga na nekoj odabranoj platformi, u našem slučaju na grupnom Messengeru. Nakon što je netko izveo skeč, ostatak razreda u svoje bilježnice zapisuje odgovore na pitanja:

O čemu govori skeč? Koje su njegove poruke?

Središnji dio sata

Metode rada: dijaloška, monološka, slušanja, pisanja, objašnjavanja

Oblici rada: frontalni, individualni

Učenici su pročitali svoje bilješke o skeču kojeg su vidjeli. Očekivane bilješke su pitanja nalik sljedećima:

- Pa gdje si? Kasniš. Vidi koliko je sati?

- Malo sam zakasnio/la. Bila je gužva.

- To nije neko opravdanje.

- Oprosti. Nemoj se ljutiti.

- U redu. Idemo zajedno u grad.

Zaključuju da svi imaju različite zapise o istom sadržaju.Razgovor likova ne može se u potpunosti jezično rekonstruirati na što upućuju različiti tekstovi koji su nastali nakon pokušaja da se tekstualno zapiše sadržaj viđenog dijaloga. Što vam je pomoglo u zapisivanju bilješki? Kako ste zaključili o čemu govori skeč? (kontekst, neverbalna komunikacija)

Što ste čuli od učenika koji su sudjelovali u skeču?

- Rečenice.

Što je rečenica? Rečenica je skup riječi kojima se prenosi potpuna obavijest.

Od čega se sastoje rečenice? - Od riječi.

Riječ je skup glasova koji ima neko značenje.

Sljedeću rečenicu napišite ispravno i objasnite što u njoj ne valja:

Ja haljino crveno htjela imala. Ja sam htjela imati crvenu haljinu. Učenici zaključuju da riječi nisu u rečenicu složene kako treba, da nisu složena vremena po pravilima, da pridjev ne prati rod imenice, da je neispravan red riječi.

Riječi se slažu u rečenicu po određenim pravilima. Jezikoslovna disciplina koja proučava rečenicu zove se sintaksa (grč. Syntaksis – slaganje u red, uređivanje).

Zato tvrdimo da rečenica ima svoje ustrojstvo, svoj red. Koje članove rečenice poznajete? Očekivani odgovori: subjekt, predikat, objekt, atribut, priložna oznaka i apozicija. Oni čine gramatičko ustrojstvo rečenice.

Završni dio sata

Metode rada: dijaloška, slušanja, objašnjavanja, pokazivanja

Oblici rada: individualni rad

Razmislite što ste danas naučili. Iznenadite nekoga iz razreda videopozivom, ispitajte ga ključne pojmove s današnjeg sata, snimite i pošaljite snimak u grupu.

Učenica izvodi skeč „Opet kasniš!“ 

Učenik Mihael Radaković piše sastavak na temu „Kašnjenje nije prihvatljivo“.

Učenici zajedno ponavljaju ključne pojmove s nastavnog sata.

 

 

Priloženi dokumenti:
Kasnjenje_nije_prihvatljivo.docx (13.13 KB)
| 14. 5. 2020. u 13:23 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1802. - rođen Lajos Kossuth , mađarski političar

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr