preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Istraživanje na školskoj razini - anketa o financijskoj pismenosti

Autor: Zdenka Marton

Tijekom mjeseca svibnja 2020. godine učenici Srednje škole Novska ispunjavali su anketu u svrhu istraživanja na razini škole u području financijske pismenosti. Anketu je osmislila, sastavila i analizirala Zdenka Marton, savjetnik i nastavnik ekonomske grupe predmeta. Istraživanje je provedeno u nastavi na daljinu putem Google obrasca.


Istraživanje na razini škole - anketa o financijskoj pismenosti učenika Srednje škole Novska. Anketom su obuhvaćena tri područja: stavovi i uvjerenja o novcu, ponašanja vezana uz novac i znanje o novcu. Pitanja nisu ulazila u osobne podatke učenika i roditelja, a interes za rješavanjem ankete pokazuje da područje financijskog opismenjavanja ima veliko značenje u našem svakodnevnom životu.

Rješavanju ankete pristupilo je 66 % učenika naše škole, najčešća dobna starost učenika je od 16 do 17 godina (50,8 %). Anketu je popunilo 41,1 % učenika četverogodišnje strukovne škole, 35,1 % učenika trogodišnje strukovne škole i 23,8 % učenika gimnazije.

1. STAVOVI I UVJERENJA O NOVCU

  • učenici imaju odgovoran odnos prema novcu (56,2 %)
  • u životu im je najvažnije zdravlje (77,2 %)
  • smatraju da novac ima veliku ulogu u životu (61,1 %)
  • uglavnom se slažu da su srednjoškolci financijski pismeni (61,4 %)
  • smatraju da bi predmet o financijskoj pismenosti trebali imati, ali fakultativno za sve učenike (44,3 %)

2. PONAŠANJA U VEZI S NOVCEM

  • učenici odgovorno izrađuju vlastiti budžet i planiraju potrošnju (58,9 %)
  • džeparac ostvaruju najvećim dijelom od roditelja i rodbine (71,4 %)
  • džeparac uglavnom troše na hranu (44,9 %), ali i tehničke potrepštine
  • razmisle o potrebi kupnje prije donošenja odluke o samoj kupnji (49,2 %)
  • džeparac troše racionalno, ovisno o potrebama koje imaju (58,4 %)
  • smatraju da će biti odgovorniji u trošenju novca kada ga budu zarađivali sami (97,8 %)

 

3. ZNANJE O NOVCU

  • malo više od polovine učenika razumije utjecaj inflacije na cijene roba i usluga (52,4 %)
  • izračun kamatne stope na štednju zna izračunati 64,9 % učenika
  • stanje glavnice nakon određenog vremenskog perioda zna izračunati manje od polovine  učenika (45,9 %)
  • manje od polovine učenika poznaje način ulaganja u vrijednosne papire (46,7 %)

            i rizik koji donosi ulaganje u visokorizične vrijednosne papire

  • manje od polovine učenika (47,0 %) ne poznaje pravilo disperzije ulaganja u različite vrijednosne papire radi sprječavanja gubitaka
  • učenici shvaćaju utjecaj inflacije na povećanje životnih troškova (77,7 %)
  • smatraju da je bolje novac držati kod kuće (61,6 %) što znači da ne razmišljaju na način da novac u banci donosi kamatnu stopu i da je sigurniji, a također, novac u banci služi za davanje kredita poduzetnicima čime se pokreću ulaganja u  gospodarstvo
  • manje od polovine učenika (43,3 %) razlikuju tekući i žiroračun - služi za povremene priljeve novca, pa tako i učeničkih i studentskih stipendija
  • učenici nisu sigurni da poznaju razliku između dvije vrste štednje: po viđenju i oročenu štednju i njihove karakteristike (65,9 %). Naime, na oročenu štednju građani dobivaju od banke veću kamatu, a banka može oročena sredstva plasirati u kredite i na taj način multiplicirati novac.

 

Istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja - financijska pismenost, možete pogledati na poveznici.

 

| 1. 6. 2020. u 13:12 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1573. - rođen Caravaggio, talijanski slikar koji je radio u Rimu,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr