preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Voće čuva naše zdravlje

Autor: ANITA ČUPIĆ

Učenici 1.b razreda Osnovne škole kraljice Jelene iz Solina od početka ove školske godine sudjeluju u projektu Voće čuva naše zdravlje. Sudjelujući u projektnim aktivnostima učenici su osvijetili važnost zdrave prehrane te upoznali načine kako to mogu ostvariti.


Rad je s učenicima prvoga razreda uvijek izazovan jer je to za njih novi početak, nova sredina i nova životna stepenica. Tako je i ovoj generaciji mojih prvaša na početku ove školske godine sve bilo novo: učionice, prijatelji, učiteljice i neki novi zajednički trenutci. Uz malo motivacije i puno dobre volje, zavoljeli su učiti o slovima, brojevima, prometu, ali najviše vole naš školski odmor. Odmor je vrijeme za njihovu igru, druženje i užinu. Promatrajući njihove prehrambene navike uočila sam priliku da ih na nenametljiv način osvijestim o važnosti zdrave prehrane.

Kako djeca najlakše uče kroz igru, dodijelila sam tajne zadatke dvoma učenicima koji su potajno bilježili podatke o tome što se sve za vrijeme užine jede. Rezultat je bio očekivan: pecivo, kroki, čips i raznorazne grickalice. Učenička je užina sadržavala malo vitamina, a učenici o njima gotovo ništa nisu znali. Potaknula sam ih da sada prate i što jedu djeca iz ostalih razreda naše škole. Uvidjeli su da i kod njih prevladava sličan tip užine. Odlučili smo da nešto moramo promijeniti. Moramo činiti dobro svome tijelu i biti primjer i ostaloj djeci. U tome su nas podržali i roditelji.

Kako bi motiviranost bila na što višoj razini, uključila sam i učenike u proces predlaganja načina kako bi mogli nešto naučiti o zdravoj prehrani i promijeniti svoje nezdrave navike. Prijedlozi su bili: poslušati predavanja doktorice, gledati televizijske emisije o zdravoj prehrani, neki su čak predložili da pogledaju časopise o zdravlju te internet. Procijenili smo da čitanje članaka iz  časopisa i pretraživanje interneta nisu najbolja opcije, jer početkom školske godine učenici još nisu naučili sva slova.

Organizirati predavanje s liječnicom školske medicine nije baš lako pa nam je predavanje održala učiteljica biologije. Bilo je zanimljivo i poučno.

Učenici su pratili televizijski program i vidjeli da u njima ima emisija koje govore o tome kako voće utječe na zdravlje. Međutim, niti to ih nije baš zadovoljilo. Sad znaju da je voće zdravo, ali su željeli to znanje primijeniti i na svoje zdravlje. Odlučili smo da moramo promijeniti svoje navike i početi jesti zdravo. Od sada imamo pravi zdravi odmor.

Trebalo je odabrati promjenu svog vlastitog ponašanja i biti primjer ostalima, a to je za početak značilo da za vrijeme odmora više jedu voće.

Tijekom trajanja projekta smo posjetili Etno agro park Stellla Croatica na Klisu. Uživali smo dok smo prolazili povrtnjakom i voćnjakom koji je pokazao svu raskoš jeseni. Na radionici smo pripremali zdrave obroke od jesenskog voća. Pripremali smo smoothie s mandarinama, kruškama, jabukama, orasima, lješnjacima i  grožđicama. Umjesto šećera kao zaslađivač koristili smo med.

Podrška je roditelja bila izvrsna i na roditeljskom sastanku dogovorili smo se da ćemo organizirati Tjedan voća, Tjedan kruha i marmelade i Tjedan voćnih kolača. Bili smo odlučni u našoj namjeri jer smo na satu Prirode i društva učili da dijete ima pravo na zdravu prehranu, a mi smo svakako željeli biti zdravi.

Uključili smo se i u eTwinning projekt Zdrava užina – zdrav đak. Cilj tog projekta je promicanje zdrave prehrane kod učenika, a u njemu sudjeluju učenici iz Makedonije, Srbije, Bosne i Hercegovine. Dakle, problem zdrave prehrane učenika je zanimljiv i ostalim učenicima i učiteljima.

Hrabro smo krenuli u naše sljedeće aktivnosti.

Prvi tjedan bio je Tjedan voća. Pratili smo i bilježili sve što jedemo. Na našem su se voćnom jelovniku našle: jabuke, naranče, banane, kruške. Neki su donijeli orahe, bademe i kikirikije, osušene marelice i grožđice. Sad znamo da se voće može i osušeno jesti. Naučili smo što su orašasti plodovi. Nitko nije donio jagode, trešnje, breskve. Učenicima sam objasnila da smo odabrali voće u skladu s prirodom, odnosno da smo jeli sezonsko voće.

Tjedan marmelade bio je pun marmelade. Marmelada je gusta voćna smjesa koja se kuha, a voće se prije toga usitni. Potrebno je dodati i malo šećera. Taj je tjedan bio veoma zanimljiv. Organizirali smo zajedničku užinu u razredu. Donijela sam kukuruzni kruh na koji su učenici sami mazali marmeladu. Nikad nismo jeli ukusniji kruh s marmeladom.

Veoma smo se radovali Tjednu voćnih kolača. Mame su pripremile: štrudle, pite, fritule, palačinke… Donijeli smo i recepte naših kolača te izabrali najbolji voćni kolač.

Završio je mjesec zdrave prehrane. Razmišljali smo što dalje. Pratili smo televizijski program i vidjeli da se svijetom širi nova zarazna bolest. Odlučili smo nastaviti sa zdravom prehranom i jačati naš imunitet. U dogovoru s roditeljima organizirala sam Dane voćnih napitaka od agruma: limuna, grejpa i naranče. Voće bismo prvo oprali toplom vodom u školskoj kuhinji, a zatim uz pomoć sokovnika radili sokove. Djeca su uživala u svojim ulogama koje su se izmjenjivale od perača voća, majstora izrada soka i malog konobara koji je napitke dijelio učenicima.

Virus COVID-19 je stigao uskoro i u našu zemlju. Vrata škole su se zatvorila i učenici su pratili nastavu na daljinu. Često su mi slali svoje fotografije na kojima se vidi da su nastavili sa svojim zdravim navikama.

Sada smo opet u školskim klupama. Primjećujem da je većina učenika zadržala zdrave navike. U njihovim vrećicama za užinu često viđam trešnje i jagode. To me veseli  i nadam se da smo svi, roditelji, djeca i ja, posijali sjeme zdrave prehrane u 1. b razredu.

Ovim projektom smo postigli svoj cilj - djeci je dugotrajna, zahtjevna aktivnost prezentirana igrom i aktivnim sudjelovanjem, u čemu su uživali, osvijestili smo važnost zdrave prehrane, ojačali imunitet u pravo vrijeme i postigli sveobuhvatne rezultate, kako među učenicima, tako i među roditeljima i širom lokalnom zajednicom.

 

 

 

 

| 5. 6. 2020. u 06:37 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Bijela vrana

Jesu li djeca doista 'mala' ili odrasli samo ne shvaćaju ozbiljno? U razgovorima s neobičnom djecom, „bijelim vranama“, Mladen Kušec u svojim emisijama...

1857. - rođena Clara Zetkin, njemačka revolucionarka i članica...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr