preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Nastava na daljinu i učenici s teškoćama u učenju

Suvremeni nastavnik mora doprijeti do svih učenika u razredu, od darovitih pa do učenika s teškoćama u učenju. Korištenje virtualnih okruženja i edukacijskih tehnologija, mogu se poboljšati vještine, proces učenja i život učenika s poteškoćama.

 

 


Cilj je svakog nastavnika aktivno uključivanje učenika u nastavni proces, razvoj kritičkog mišljenja i socijalnih vještina, poboljšanje učeničkih rezultata i stvaranje poticajnog radnog ozračja u virtualnom okruženju. Potrebno je voditi računa o konkretnoj situaciji u razredu, uvažavati razlike među učenicima i nastojati da se optimalno razviju sposobnosti učenika. Nastava na daljinu za svakog nastavnika predstavlja izazov i primjenu različitih vještina kako bi se potrebni ishodi realizirali.

Jedan od načina kako motivirati učenike u nastavi na daljinu je korištenje različitih tehnika poučavanja uz primjenu digitalne tehnologije. Vrlo uspješnom pokazala se insert tehnika. Tehnika čitanja koja započinje pretraživanjem predznanja i postavljanjem pitanja. Učenici koriste različite, unaprijed dogovorene, oznake u skladu sa vlastitim znanjem i sposobnostima. Vrlo uspješno se može primijeniti u numeričkim zadacima iz fizike. U primjeru (slika 1.) je navedeno kako učenik s teškoćama koristi oznake "+" za fizičku veličinu koja je u zadatku zadana, a oznaku „?“ za veličinu koju mora izračunati. U nastavi na daljinu ova tehnika se može uspješno koristiti uz pomoć digitalnog alata AWW – A web White Bord.

Slika 1. Insert tehnika

Slika 1. Insert tehnika - zadatak iz fizike

Dakle, ova je tehnika dobar pokazatelj praćenja razumijevanja.

Razumijevanje postavljenih problema se može unaprijediti vizualizacijom. Videozapisi učenicima omogućuju zornije usvajanje novih nastavnih sadržaja, a ako taj videozapis učinite interaktivnim (slika 2.) pomoću alata Microsoft Stream, nastavnik dobiva povratnu informaciju o razumijevanju sadržaja i usvojenosti ishoda. Interaktivni videozapis možete pogledati na poveznici https://bit.ly/3bWHlOD .

Slika 2. Interaktivni videozapis

Učenicima moramo pristupiti na više razina i truditi se prilagoditi ishod zadatka njihovim sposobnostima. Sadržajna prilagodba zadataka njihovim sposobnostima pridonosi razvoju njihove samostalnosti, radnih navika i vještina, a povećava i motivaciju i aktivnost učenika tijekom nastave na daljinu. Prilagodbu zadataka iz matematike može se uraditi na različite načine uz pomoć online alata za izradu kvizova. U primjeru (slika 3. i slika 4.) prikazana je sadržajna prilagodba problemskog zadatka (ISHOD: MAT SŠ B.1.4. Primjenjuje linearnu funkciju pri rješavanju problema).

Slika 3. Zadatak

Slika 4. Prilagođeni zadatak za učenike s teškoćama u učenju

Kako izgleda prilagođeni zadatak za učenike s teškoćama u učenju izrađen u alatu Liveworksheets pogledajte na poveznici https://bit.ly/2XB8fYu .

Od nastavnika se očekuje da omogući svakom učeniku da bude uspješan u svom radu u skladu svojih sposobnosti i mogućnosti.

| 6. 6. 2020. u 14:11 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Bijela vrana

Jesu li djeca doista 'mala' ili odrasli samo ne shvaćaju ozbiljno? U razgovorima s neobičnom djecom, „bijelim vranama“, Mladen Kušec u svojim emisijama...

1857. - rođena Clara Zetkin, njemačka revolucionarka i članica...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr