preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Obilježavanje Svjetskog dana zaštite okoliša

Učenice i učenici Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir iz Krka u petak, 5. lipnja 2020. godine, obilježili su Svjetski dan zaštite okoliša akcijom pod nazivom "Plant flowers and trees to save bees". Svjetski dan zaštite okoliša obilježava se s ciljem poticanja ekološke osviještenosti i djelovanja na području zaštite okoliša, a tema ovogodišnje kampanje je bioraznolikost uz moto "Vrijeme za prirodu".


Učenici su tijekom školske godine 2091./2020. upoznali Globalne ciljeve održivog razvoja u okviru projekta "Škole za održivu Europu" koji provodi Forum za slobodu odgoja i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Posebnu pažnju posvetili su proučavanju Globalnog cilja broj 15. Globalni cilj 15 se bavi životom na kopnu. Proučavajući načine očuvanja života na kopnu, akcije vezane uz sadnju stabala i sprječavanje daljnjeg  gubitka biološke raznolikosti inspirirale su školu za provedbu projekta. Pokrenuli su školski projekt "To bee or not to bee" s ciljem širenja svijesti o važnosti pčela i proučavanja načina kako ih možemo spasiti. Gubitak bioraznolikosti izravna je posljedica ljudskog djelovanja, a posebno su ugroženi oprašivači. Među oprašivačima, najviše su ugrožene pčele koje su najbrojniji oprašivači cvjetova i odgovorne su za biološku raznolikost i hranu. Prema podatcima Europske unije, čak 84 % biljnih vrsta i 76 % proizvedene hrane ovisi o pčelama. Broj pčela se smanjuje, a sve je više problema i sa zdravljem pčela. Broj oprašivača u Europi smanjen je u posljednjih 30 godina za tri četvrtine.

Svjesni navedenih problema, škola je odlučila pokrenuti  akciju "Plant flowers and trees to save bees" (Sadimo cvijeće i stabla! Spasimo pčele!) povodom Svjetskog dana zaštite okoliša. Sadnja cvijeća organizirana je s ciljem očuvanja bioraznolikosti, poticanja ekološke osviještenosti, podrške i rasta pčelinjih populacija. Putem društvenih mreža škola je uputila poziv drugim školama uključenima u projekt "Škole za održivu Europu" kako bi se priključile inicijativi. Učenici su potaknuti na sadnju biljaka koje pčele vole u svojim okućnicama, vrtovima ili u teglice na balkonima. Učeničke fotografije raznih biljnih vrsta koje pčele vole, objavljene su na društvenim mrežama s ciljem poticanja ekološke osviještenosti i djelovanja vršnjaka u vidu sadnje.

Sama akcija je kruna niza aktivnosti započetih u rujnu 2019. godine. Učenici su tijekom listopada proučavali povijest pčelarstva i pčelarsku tradiciju Republike Hrvatske. Rezultate istraživanja predstavili su vršnjacima iz Portugala, Rumunjske, Poljske i Slovenije u okviru istoimenog Erasmus+ projekta "To bee or not to bee", tijekom prvog susreta partnera održanog u Polhovom Gradecu u Sloveniji. Projekt je nastavljen i virtualno sljedećih mjeseci u okviru eTwinning projekta. Tijekom siječnja i veljače, učenici su proučavali bolesti koje prijete medonosnoj pčeli, opasnosti i prijetnje s kojima se susreću pčelinje populacije. Među učenicima ima i mladih pčelara, odnosno pčelarica koji su svoje vršnjake upoznali s važnošću pčela i promovirali pčelarstvo otoka Krka kroz vršnjačko poučavanje.

Osim usvajanja teorije, učenici su se i kreativno izražavali na temu pčela. U prosincu su izrađivali prigodne božićne i novogodišnje čestitke s motivom pčela. Tijekom travnja i svibnja, učenici su izrađivali digitalne plakate s angažiranim porukama u okviru obilježavanja Dana planeta Zemlje, Svjetskog dana pčela te Međunarodnog dana biološke raznolikosti i Dana zaštite prirode u Republici Hrvatskoj. Učenički plakati s porukama izloženi su na virtualnoj izložbi. Učenici su plakate pretvorili u slagalice u digitalnom alatu Jigsaw. Učenica pčelarica snimila je videozapis pod nazivom „Pčela“.

Svjetski dan pčela, Međunarodni dan bioraznolikosti i Dan zaštite prirode u RH škola je obilježila pomoću videokonferencije učenika iz Krka, Vukovara, Slavonskog Broda, Supetra i  Zadra sa zastupnicom u Europskom parlamentu, gospođom Ružom Tomašić. Zastupnica je odgovarala na pitanja učenika o procesu donošenja zakonskih prijedloga, europskom zelenom planu, očuvanju bioraznolikosti i zaštiti okoliša.

U razdoblju od Dana planeta Zemlje do Svjetskog dana zaštite okoliša, učenici su pratili i niz edukacija ENO in Earth School project, koju je virtualno provodio ENO program u suradnji s TED-Ed i UNEP-om. ENO program (Environment online) globalna je virtualna škola i mreža za održivi razvoj koja pokreće različite programe, a jedan od njih je i sadnja stabala (ENO Tree Planting Day). Sadnja stabala organizira se u rujnu povodom Međunarodnog dana mira i u svibnju povodom Međunarodnog dana bioraznolikosti. Učenici škole su tradicionalno uključeni u sadnju stabala. U listopadu je zasađeno više stabala u okviru akcije kolektivne sadnje stabala "Zasadi drvo, ne budi panj!", a zasadili su i Erasmus+, odnosno ENO stablo magnolije nazvano "To bee or not to bee stablo" tijekom boravka u Republici Sloveniji.

Upravo na inicijativu Republike Slovenije, Ujedinjeni narodi 2017. godine proglasili 20. svibnja Svjetskim danom pčela s ciljem osvješćivanja o značenju pčela za očuvanje ravnoteže u prirodi i opstanak cjelokupnog čovječanstva. Kako je ovogodišnje geslo povodom Svjetskog dana pčela bilo "Angažiraj se za pčele", odlučili su osnažiti i potaknuti učenike na angažiranost i preuzimanje odgovornosti za djelovanje na dobrobit okoliša i zajednice u kojoj žive.

Učenici su tijekom provedbe programa „To bee or not to bee“ poticani na aktivizam, kritičko mišljenje, kreativno izražavanje i na razvijanje medijske i digitalne pismenosti. Nakon što su se upoznali s Globalnim ciljevima i  tijekom istraživanja Globalnog cilja 15, učenici su razvijali kritičko mišljenje i osobnu odgovornost nužnu za održivost. Promišljajući o uzrocima i posljedicama ljudskoga utjecaja na prirodu, razvijali su sve oblike mišljenja, osobito kreativnog razmišljanja i rješavanja problema. Učenici su se osnažili za preuzimanje odgovornosti prema svim živim bićima, okolišu i motivirani su na djelovanje za dobrobit okoliša i ljudi. Učenici su djelovali u skladu s načelima održivoga razvoja s ciljem zaštite prirode, okoliša i pomoću teme Održivi razvoj, usvojili su ishode međupredmetne teme i pritom osmislili kreativne oblike djelovanja s ciljem održivosti.

Škola poziva sve zainteresirane škole da sljedećeg 20. svibnja obilježe Svjetski dan pčela. Nadalje, do sljedeće godine, škola savjetuje sadnju stabala i cvijeća koja pčele vole. Također, škola poziva mlade na aktivnost i preuzimanje odgovornosti za postizanje Globalnih ciljeva. Snaga i moć pojedinca i lokalne zajednice u rješavanju problema zaštite okoliša i usmjeravanja k održivom razvoju je velika i važna.

Škola poziva da svatko postane aktivni sudionik održivog razvoja i da preuzme odgovornost za očuvanje našeg Planeta, jer "There is no planet bee!".

Školske objave možete vidjeti na mrežnoj stranici i Instagram stranici.

 

 

 

 

 

| 7. 6. 2020. u 21:16 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Bijela vrana

Jesu li djeca doista 'mala' ili odrasli samo ne shvaćaju ozbiljno? U razgovorima s neobičnom djecom, „bijelim vranama“, Mladen Kušec u svojim emisijama...

1857. - rođena Clara Zetkin, njemačka revolucionarka i članica...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr