preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Obilježavanje Svjetskog dana zaštite okoliša

Učenice i učenici Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir iz Krka u petak, 5. lipnja 2020. godine, obilježili su Svjetski dan zaštite okoliša akcijom pod nazivom "Plant flowers and trees to save bees". Svjetski dan zaštite okoliša obilježava se s ciljem poticanja ekološke osviještenosti i djelovanja na području zaštite okoliša, a tema ovogodišnje kampanje je bioraznolikost uz moto "Vrijeme za prirodu".


Učenici su tijekom školske godine 2091./2020. upoznali Globalne ciljeve održivog razvoja u okviru projekta "Škole za održivu Europu" koji provodi Forum za slobodu odgoja i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Posebnu pažnju posvetili su proučavanju Globalnog cilja broj 15. Globalni cilj 15 se bavi životom na kopnu. Proučavajući načine očuvanja života na kopnu, akcije vezane uz sadnju stabala i sprječavanje daljnjeg  gubitka biološke raznolikosti inspirirale su školu za provedbu projekta. Pokrenuli su školski projekt "To bee or not to bee" s ciljem širenja svijesti o važnosti pčela i proučavanja načina kako ih možemo spasiti. Gubitak bioraznolikosti izravna je posljedica ljudskog djelovanja, a posebno su ugroženi oprašivači. Među oprašivačima, najviše su ugrožene pčele koje su najbrojniji oprašivači cvjetova i odgovorne su za biološku raznolikost i hranu. Prema podatcima Europske unije, čak 84 % biljnih vrsta i 76 % proizvedene hrane ovisi o pčelama. Broj pčela se smanjuje, a sve je više problema i sa zdravljem pčela. Broj oprašivača u Europi smanjen je u posljednjih 30 godina za tri četvrtine.

Svjesni navedenih problema, škola je odlučila pokrenuti  akciju "Plant flowers and trees to save bees" (Sadimo cvijeće i stabla! Spasimo pčele!) povodom Svjetskog dana zaštite okoliša. Sadnja cvijeća organizirana je s ciljem očuvanja bioraznolikosti, poticanja ekološke osviještenosti, podrške i rasta pčelinjih populacija. Putem društvenih mreža škola je uputila poziv drugim školama uključenima u projekt "Škole za održivu Europu" kako bi se priključile inicijativi. Učenici su potaknuti na sadnju biljaka koje pčele vole u svojim okućnicama, vrtovima ili u teglice na balkonima. Učeničke fotografije raznih biljnih vrsta koje pčele vole, objavljene su na društvenim mrežama s ciljem poticanja ekološke osviještenosti i djelovanja vršnjaka u vidu sadnje.

Sama akcija je kruna niza aktivnosti započetih u rujnu 2019. godine. Učenici su tijekom listopada proučavali povijest pčelarstva i pčelarsku tradiciju Republike Hrvatske. Rezultate istraživanja predstavili su vršnjacima iz Portugala, Rumunjske, Poljske i Slovenije u okviru istoimenog Erasmus+ projekta "To bee or not to bee", tijekom prvog susreta partnera održanog u Polhovom Gradecu u Sloveniji. Projekt je nastavljen i virtualno sljedećih mjeseci u okviru eTwinning projekta. Tijekom siječnja i veljače, učenici su proučavali bolesti koje prijete medonosnoj pčeli, opasnosti i prijetnje s kojima se susreću pčelinje populacije. Među učenicima ima i mladih pčelara, odnosno pčelarica koji su svoje vršnjake upoznali s važnošću pčela i promovirali pčelarstvo otoka Krka kroz vršnjačko poučavanje.

Osim usvajanja teorije, učenici su se i kreativno izražavali na temu pčela. U prosincu su izrađivali prigodne božićne i novogodišnje čestitke s motivom pčela. Tijekom travnja i svibnja, učenici su izrađivali digitalne plakate s angažiranim porukama u okviru obilježavanja Dana planeta Zemlje, Svjetskog dana pčela te Međunarodnog dana biološke raznolikosti i Dana zaštite prirode u Republici Hrvatskoj. Učenički plakati s porukama izloženi su na virtualnoj izložbi. Učenici su plakate pretvorili u slagalice u digitalnom alatu Jigsaw. Učenica pčelarica snimila je videozapis pod nazivom „Pčela“.

Svjetski dan pčela, Međunarodni dan bioraznolikosti i Dan zaštite prirode u RH škola je obilježila pomoću videokonferencije učenika iz Krka, Vukovara, Slavonskog Broda, Supetra i  Zadra sa zastupnicom u Europskom parlamentu, gospođom Ružom Tomašić. Zastupnica je odgovarala na pitanja učenika o procesu donošenja zakonskih prijedloga, europskom zelenom planu, očuvanju bioraznolikosti i zaštiti okoliša.

U razdoblju od Dana planeta Zemlje do Svjetskog dana zaštite okoliša, učenici su pratili i niz edukacija ENO in Earth School project, koju je virtualno provodio ENO program u suradnji s TED-Ed i UNEP-om. ENO program (Environment online) globalna je virtualna škola i mreža za održivi razvoj koja pokreće različite programe, a jedan od njih je i sadnja stabala (ENO Tree Planting Day). Sadnja stabala organizira se u rujnu povodom Međunarodnog dana mira i u svibnju povodom Međunarodnog dana bioraznolikosti. Učenici škole su tradicionalno uključeni u sadnju stabala. U listopadu je zasađeno više stabala u okviru akcije kolektivne sadnje stabala "Zasadi drvo, ne budi panj!", a zasadili su i Erasmus+, odnosno ENO stablo magnolije nazvano "To bee or not to bee stablo" tijekom boravka u Republici Sloveniji.

Upravo na inicijativu Republike Slovenije, Ujedinjeni narodi 2017. godine proglasili 20. svibnja Svjetskim danom pčela s ciljem osvješćivanja o značenju pčela za očuvanje ravnoteže u prirodi i opstanak cjelokupnog čovječanstva. Kako je ovogodišnje geslo povodom Svjetskog dana pčela bilo "Angažiraj se za pčele", odlučili su osnažiti i potaknuti učenike na angažiranost i preuzimanje odgovornosti za djelovanje na dobrobit okoliša i zajednice u kojoj žive.

Učenici su tijekom provedbe programa „To bee or not to bee“ poticani na aktivizam, kritičko mišljenje, kreativno izražavanje i na razvijanje medijske i digitalne pismenosti. Nakon što su se upoznali s Globalnim ciljevima i  tijekom istraživanja Globalnog cilja 15, učenici su razvijali kritičko mišljenje i osobnu odgovornost nužnu za održivost. Promišljajući o uzrocima i posljedicama ljudskoga utjecaja na prirodu, razvijali su sve oblike mišljenja, osobito kreativnog razmišljanja i rješavanja problema. Učenici su se osnažili za preuzimanje odgovornosti prema svim živim bićima, okolišu i motivirani su na djelovanje za dobrobit okoliša i ljudi. Učenici su djelovali u skladu s načelima održivoga razvoja s ciljem zaštite prirode, okoliša i pomoću teme Održivi razvoj, usvojili su ishode međupredmetne teme i pritom osmislili kreativne oblike djelovanja s ciljem održivosti.

Škola poziva sve zainteresirane škole da sljedećeg 20. svibnja obilježe Svjetski dan pčela. Nadalje, do sljedeće godine, škola savjetuje sadnju stabala i cvijeća koja pčele vole. Također, škola poziva mlade na aktivnost i preuzimanje odgovornosti za postizanje Globalnih ciljeva. Snaga i moć pojedinca i lokalne zajednice u rješavanju problema zaštite okoliša i usmjeravanja k održivom razvoju je velika i važna.

Škola poziva da svatko postane aktivni sudionik održivog razvoja i da preuzme odgovornost za očuvanje našeg Planeta, jer "There is no planet bee!".

Školske objave možete vidjeti na mrežnoj stranici i Instagram stranici.

 

 

 

 

 

| 7. 6. 2020. u 21:16 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1573. - rođen Caravaggio, talijanski slikar koji je radio u Rimu,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr