preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Obnovimo namještaj škole

U Osnovnoj školi Kuršanec Čakovec provoden je projekt u svrhu poticanja učenika na recikliranje, profesionalnu orijentaciju, povezivanje i zajedništvo hrvatskih i romskih učenika i opremanje učionice tehničke kulture.

 


Osnovna škola Kuršanec broji 420 učenika, od čega 350 učenika romske nacionalne manjine. Rad s romskom populacijom izazovan je, ali istovremeno i izuzetno zanimljiv. Veliki je izazov pronaći optimalna rješenja u ponekad teškim obrazovnim i odgojnim situacijama. Potrebno je stvoriti pozitivno i dovoljno poticajno okruženje za rad i suradnju učenika koji potječu iz različitih sredina i kultura. Učenici romske manjine imaju poteškoća u postizanju obrazovnih ciljeva zbog nepoznavanja hrvatskoga jezika i teških socijalnih uvjeta iz kojih dolaze.

Učiteljica predstavlja zanimljiv projekt na kojem su zajedno radili hrvatski i učenici romske manjine. Projekt je sufinanciran od strane osnivača škole i Osnovne škole Kuršanec, u svrhu poticanja učenika na recikliranje, profesionalnu orijentaciju, povezivanje i zajedništvo hrvatskih i romskih učenika i opremanje učionice tehničke kulture.

Jedan od ciljeva nastave u osnovnim školama je pripremiti učenike za svakodnevni život. Nastava tehničke kulture i izvannastavne aktivnosti u njenoj domeni uvelike doprinose tom cilju. Nastava tehničke kulture omogućuje razvoj specifičnih vještina u području tehnike i tehničkog stvaralaštva koje bi u određenoj mjeri trebala posjedovati svaka odrasla osoba. Jedan od najvećih promašaja u nastavi tehničke kulture bilo bi zapostavljanje praktičnog rada i nedostatni razvoj vještina koje se razvijaju kroz takav način rada. Sama nastava često nije dovoljna, pa je učenike potrebno uključiti u različite izvannastavne aktivnosti.

Tehničku kulturu predaje već 10 godina, a u Školi pet godina. Osnovni cilj je poticanje učenika na selektiranje otpada i recikliranje dotrajalih predmeta kroz različite projekte i aktivnosti. Škole do prije godinu dana nisu bile opremljene na adekvatan način, pogotovo radionice/učionice Tehničke kulture. Nije bilo alata i materijala za funkcionalno održavanje nastave, a nastava tehničke kulture bez alata i materijala potrebnog za praktičan rad većini učenika nije zanimljiva, stoga je učiteljiica odlučila to promijeniti. Odlučila je nastavu učiniti zanimljivijom i zabavnijom i što bolje pripremiti učenike za život . Korak po korak. Fazu po fazu. Od lakšeg k težem.

Ideja za obnavljanjem starih stolica, koje su dugi niz godina bile u spremištu, potekla je od učenika. Učenici su razradili su sve faze projekta, a zadatak učiteljice bio je osigurati materijalna sredstva. Grad Čakovec i Škola su podržali ideju i tako je realizirano sve ono što su zajednički zamslili.

Stolice su namijenjene učenicima prvog razreda u svrhu opremanja kutka za čitanje, a samim time i poticanje na čitanje i listanje slikovnica. Učenici su u projektu upoznali različita zanimanja, ponovili dio nastavnog sadržaja petog i šestog razreda, naučili veliki dio nastavnog sadržaja sedmog i osmog razreda i profesionalno se informirali. Razvijali su svoju kreativnost, različite manualne vještine, sklapali su prijateljstva, međusobno se dogovarali i družili. Živjeli su projekt  gotovo godinu dana. Na radionice su dolazili i za vrijeme ljetnih praznika. Možemo reći da je ovaj projekt dodatno povezao učenike i učitelje Osnovne škole Kuršanec.

Tijek rada

Učenici su međusobno dogovorili tijek projekta i temu. Odlučili su se za stolice s motivom Disneya, neke ideje našli su na mrežnim stranicama. Samostalno su izradili skice i ocrtavali materijal. Podijelili su se u timove za crtanje, ocrtavanje, rezanje, brušenje, bojanje, oslikavanje i sastavljanje. U projektu su sudjelovali gotovo svi učenici škole, ali i dio učitelje i pomoćnog osoblja. Projekt je na svojevrstan način obilježio 2019. godinu u Školi.

Učenici su upoznali s opasnostima, kao i s novim nastavnim sadržajem s kojim se do tada nisu upoznali, a to je korozija, metalne konstrukcije, vijci, matice, škare za lim, zakovice, vibracijska brusilica, puhalo na vrući zrak i zanimanja u metalnoj industriji. Učenici su boju skidali brusnim papirom, vibracijskom brusilicom i puhalom na vrući zrak. Nakon skidanja boje, metalnu konstrukciju su premazali zaštitinim sredstvom, a zatim bojom. Sljedila je obrada drveta, dio drveta su izrezali strojem za obradu drva, a dio laserom. Obradili su bridove i plohe, obojali sjedišta i oslikali naslone budućih stolica. Stolice su spajali vijcima koristeći aku bušilicu za izradu provrta.

Po završetku, nove stolice predali su učenicima prvih razreda. Projekt su predstavili učenicima, učiteljima škole i javnosti, učiteljima Tehničke kulture na Državnom skupu učitelja tehničke kulture, kao i na manifestacijama održanima na području Grada.

Poteškoće s kojima su se susretali:

( Prepisano iz evaluacijskih listića )

  • skidanje drvenih dijelova - bili su pričvršćeni zakovicama pa im je pomogao domar škole kako bi ih skinuli
  • brušenje - vrlo teško, koristili su i vibracijsku brusilicu
  • bojanje - bojanje u otvorenom prostoru, vjetar im je nanosio prljavštinu na obojane dijelove; savjet: izbjegavati bojanje na otvorenom
  • rezanje drveta- vrlo teško zbog debljine šperploče, pa su koristili i laser
  • zaštitni sloj drveta - mislili su da neće biti potreban, no akrilna boja se jako upijala i potrošili bi previše boje da nisu stavili temeljni premaz, savjet: potrebno se više informirati o sastavu boja
  • nanošenje boje kistom - kada su nanosili akrilnu boju kistom, kist je ostavljao ružne tragove, stoga su se dosjetili bojanja spužvicom za pranje suđa;
  • različite marke boja - koristili su boje dva proizvođača što nikako nije bilo u redu, kada su se međusobno pomiješale, pretvarale su se u gumeni materijal koji je izgledao vrlo ružno; savjet: suradnja s učiteljicom Kemije
  • sastavljanje - stolice nisu imale provrte na metalnom dijelu, što im je otežalo sastavljanje; savjet: više proučiti literaturu
  • bušenje - nisu obratili pažnju na okomito bušenje pa nim vijci nisu ulazili u provrte

Zaključak

Naporni rad na obnovi stolica trajao je više od osam mjeseci. Učenici su kroz to razdoblje razvijali različite vještine i stekli nova iskustva u obradi drva i metala. Razvijali su radne navike, učili kako suradnički učiti i rješavati probleme. Međusobno su sklapali prijateljstva i pomagali si.

Izuzetno su zadovoljni obavljenim radom i sretni što su stare stolice, na kojima su sjedili i roditelji učenika za vrijeme školovanja, pretvorene u prava umjetnička djela.

Na predstavljanju Projekta ravnateljica škole im je poručila:

"Dragi učenici, ovo je pravi primjer Škole za život, uvijek ću vas poticati i pomagati u realizaciji ovakvih projekata".

   

| 9. 6. 2020. u 08:28 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1573. - rođen Caravaggio, talijanski slikar koji je radio u Rimu,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr