preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Istraživanje na školskoj razini: Anketa o online nastavi matematike

U Osnovnoj školi Grabrik iz Karlovca, učiteljice su odlučile provesti anketu među učenicima kako bi dobile povratnu informaciju o zadovoljstvu online nastavom iz matematike.  Učeničko mišljenje im je bitno radi oblikovanja budućih sadržaja.


Posebno ih je zanimalo smatraju li učenici poželjnim da se dio nastave matematike i ubuduće, kad se vrate u školske klupe, provodi online. Osim toga, zanimalo ih je jesu li učenici poboljšali digitalne kompetencije i hoće li im to biti korisno u budućnosti. Anketirani su svi učenici kojima učiteljice predaju matematiku. To su učenici 6. i 8. razreda Škole, njih ukupno 136. Učenici su ispunjavali anonimne ankete, međutim zbog razlike u dobi i motivaciji za rad, kao i težini gradiva, njihove smo rezultate razdvojile.

Anketi je pristupilo 82 % učenika 6. razreda i  80 % učenika 8. razreda. Kvalitetu predavanja, zahtjevnost sadržaja, rokove predaje, dostupnost profesorice i jasnoću sadržaja 45,7 % učenika 6. razreda ocijenilo je ocjenom odličan, 40 % učenika ocjenom vrlo dobar.  Kod učenika 8. razreda 48 % smatra online nastavu matematike odličnom, dok ih 39 % smatra da je vrlo dobra. Čak 78,6 % učenika 6. razreda smatra da su radom za ovaj predmet u online nastavi stekli dodatna znanja u korištenju računala, računalnih programa i aplikacija koja će koristiti i ubuduće, dok ih 17,1 % smatra da su dodatna znanja stekli ali smatraju da ih neće koristiti ubuduće.  Kod učenika  8. razreda samo 7 % smatra da radom u online nastavi nisu stekli dodatne kompetencije.  

Od svih ispitanih učenika 6. razreda većina ih želi i ubuduće nastaviti komunikaciju s profesoricom putem online kanala, s time da ih 78,6 % želi komunikaciju preko društvenih mreža. Također 62 % učenika izjavljuje da bi željeli da se i u vrijeme redovne nastave snimi pokoja videolekcija ili da se domaća zadaća zadaje preko online učionice. Osmi razredi unatoč tome što odlaze iz osnovne škole izjašnjavaju se također u velikom postotku  kako bi se komunikacija s profesorima trebala nastaviti putem e-pošte ili društvenih mreža.

Jasna je distinkcija u motivaciji učenika na početku i pred sam kraj online nastave.  Na početku ovog oblika nastave je 15 % učenika 6. razreda imalo slabu motivaciju jer im se činilo da je to za njih prevelika količina sadržaja i zahtjevnost  ili jer im jednostavno nije dalo raditi. Slična je situacija i u osmim razredima. Međutim, pred kraj ovog oblika nastave broj učenika 6.  razreda kojima je motivacija slaba porastao je na 26 %, a kod 8. razreda na 32 %.

Više je truda u online nastavi moralo uložiti 41 % učenika, dok se 46 % učenika trudilo jednako kao i za vrijeme redovne nastave u obje dobne skupine.  Redovito i na vrijeme je zadaće predavalo 67 % učenika, dok ih je 27 % povremeno kasnilo s predajom. Pri tome je se 40 % učenika izjasnilo da su djelomično prepisali manji broj domaćih zadaća.  Međutim, 12 % osmaša ističe da je prepisalo polovicu svih domaćih zadaća.

Rezultati ankete su im dali uistinu sjajan uvid u razmišljanje učenika. Iznenadilo ih je da učenici i dalje žele dijelove nastave provoditi online, nastaviti komunikaciju s profesorima i manje službenim putevima kao što je e-pošta. S obzirom na učeničke odgovore, zaključile su kako će i s povratkom u školske klupe, nastaviti s digitalizacijom nastave i nastaviti komunicirati s učenicima i u online svijetu.  Naime, učenici nemaju razvijene digitalne kompetencije na razini na kojoj su očekivali. Pokazalo se da nakon temeljitih uputa i dalje nisu sigurni što im je činiti. Stoga smatraju da je za razvoj vještina 21.stoljeća  (21st century skills) bitno u nastavu uvoditi digitalne sadržaje. 

Odlučile su za zahtjevne lekcije snimati sažetke i objavljivati online kako bi učenici kod kuće mogli ponoviti i utvrditi gradivo. Također, planiraju uvesti obrnute učionice i online testiranja što do sada u redovnoj nastavi nisu koristile. Pozitivnom posljedicom smatraju poboljšane digitalnih kompetencija učenika koji su svladali rad u određenom broju programa i aplikacija koje će im zasigurno dobro doći u budućem životu. Ako ništa, većina ih je naučila na koji način napisati e-poruku profesoru kad se treba ispričati zbog kašnjenja sa zadaćom. 

 

| 9. 6. 2020. u 15:35 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Bijela vrana

Jesu li djeca doista 'mala' ili odrasli samo ne shvaćaju ozbiljno? U razgovorima s neobičnom djecom, „bijelim vranama“, Mladen Kušec u svojim emisijama...

1857. - rođena Clara Zetkin, njemačka revolucionarka i članica...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr