preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Istraživanje na školskoj razini: Anketa o online nastavi matematike

U Osnovnoj školi Grabrik iz Karlovca, učiteljice su odlučile provesti anketu među učenicima kako bi dobile povratnu informaciju o zadovoljstvu online nastavom iz matematike.  Učeničko mišljenje im je bitno radi oblikovanja budućih sadržaja.


Posebno ih je zanimalo smatraju li učenici poželjnim da se dio nastave matematike i ubuduće, kad se vrate u školske klupe, provodi online. Osim toga, zanimalo ih je jesu li učenici poboljšali digitalne kompetencije i hoće li im to biti korisno u budućnosti. Anketirani su svi učenici kojima učiteljice predaju matematiku. To su učenici 6. i 8. razreda Škole, njih ukupno 136. Učenici su ispunjavali anonimne ankete, međutim zbog razlike u dobi i motivaciji za rad, kao i težini gradiva, njihove smo rezultate razdvojile.

Anketi je pristupilo 82 % učenika 6. razreda i  80 % učenika 8. razreda. Kvalitetu predavanja, zahtjevnost sadržaja, rokove predaje, dostupnost profesorice i jasnoću sadržaja 45,7 % učenika 6. razreda ocijenilo je ocjenom odličan, 40 % učenika ocjenom vrlo dobar.  Kod učenika 8. razreda 48 % smatra online nastavu matematike odličnom, dok ih 39 % smatra da je vrlo dobra. Čak 78,6 % učenika 6. razreda smatra da su radom za ovaj predmet u online nastavi stekli dodatna znanja u korištenju računala, računalnih programa i aplikacija koja će koristiti i ubuduće, dok ih 17,1 % smatra da su dodatna znanja stekli ali smatraju da ih neće koristiti ubuduće.  Kod učenika  8. razreda samo 7 % smatra da radom u online nastavi nisu stekli dodatne kompetencije.  

Od svih ispitanih učenika 6. razreda većina ih želi i ubuduće nastaviti komunikaciju s profesoricom putem online kanala, s time da ih 78,6 % želi komunikaciju preko društvenih mreža. Također 62 % učenika izjavljuje da bi željeli da se i u vrijeme redovne nastave snimi pokoja videolekcija ili da se domaća zadaća zadaje preko online učionice. Osmi razredi unatoč tome što odlaze iz osnovne škole izjašnjavaju se također u velikom postotku  kako bi se komunikacija s profesorima trebala nastaviti putem e-pošte ili društvenih mreža.

Jasna je distinkcija u motivaciji učenika na početku i pred sam kraj online nastave.  Na početku ovog oblika nastave je 15 % učenika 6. razreda imalo slabu motivaciju jer im se činilo da je to za njih prevelika količina sadržaja i zahtjevnost  ili jer im jednostavno nije dalo raditi. Slična je situacija i u osmim razredima. Međutim, pred kraj ovog oblika nastave broj učenika 6.  razreda kojima je motivacija slaba porastao je na 26 %, a kod 8. razreda na 32 %.

Više je truda u online nastavi moralo uložiti 41 % učenika, dok se 46 % učenika trudilo jednako kao i za vrijeme redovne nastave u obje dobne skupine.  Redovito i na vrijeme je zadaće predavalo 67 % učenika, dok ih je 27 % povremeno kasnilo s predajom. Pri tome je se 40 % učenika izjasnilo da su djelomično prepisali manji broj domaćih zadaća.  Međutim, 12 % osmaša ističe da je prepisalo polovicu svih domaćih zadaća.

Rezultati ankete su im dali uistinu sjajan uvid u razmišljanje učenika. Iznenadilo ih je da učenici i dalje žele dijelove nastave provoditi online, nastaviti komunikaciju s profesorima i manje službenim putevima kao što je e-pošta. S obzirom na učeničke odgovore, zaključile su kako će i s povratkom u školske klupe, nastaviti s digitalizacijom nastave i nastaviti komunicirati s učenicima i u online svijetu.  Naime, učenici nemaju razvijene digitalne kompetencije na razini na kojoj su očekivali. Pokazalo se da nakon temeljitih uputa i dalje nisu sigurni što im je činiti. Stoga smatraju da je za razvoj vještina 21.stoljeća  (21st century skills) bitno u nastavu uvoditi digitalne sadržaje. 

Odlučile su za zahtjevne lekcije snimati sažetke i objavljivati online kako bi učenici kod kuće mogli ponoviti i utvrditi gradivo. Također, planiraju uvesti obrnute učionice i online testiranja što do sada u redovnoj nastavi nisu koristile. Pozitivnom posljedicom smatraju poboljšane digitalnih kompetencija učenika koji su svladali rad u određenom broju programa i aplikacija koje će im zasigurno dobro doći u budućem životu. Ako ništa, većina ih je naučila na koji način napisati e-poruku profesoru kad se treba ispričati zbog kašnjenja sa zadaćom. 

 

| 9. 6. 2020. u 15:35 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1573. - rođen Caravaggio, talijanski slikar koji je radio u Rimu,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr