preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

eTwinning projekt "Life&Money"

Početkom studenoga 2019. godine učenici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj uključili su se u međunarodni eTwinning projekt pod nazivom "Life&Money" kojeg su pokrenuli profesorica Ramune Jukneliene iz Litve i profesor Branko Rumenović iz Ogulina. U projektu sudjeluju učenici 3. a razreda koji se obrazuju za zanimanje ekonomist zajedno s profesoricom Nadom Ratković. Ostali partneri su iz Litve, Gruzije, Mađarske, Italije, Poljske, Rumunjske, Turske i Hrvatske.


Svrha projekta "Life&Money" je stavljanje snažnijeg naglaska na financijsku pismenost koja je važna za pojedinca, ali i za društvo u cjelini, pogotovo u dobu novih tehnologija i digitalnih transformacija. Projektom "Life&Money" potaklo se učenike na istraživanje o novcu, proučavao se povijesni razvoj novca, a učenici su imali priliku izraditi vlastiti novac i osnovati vlastitu "banku".

Aktivnosti projekta u prvom mjesecu trajanja: upoznavanje sudionika projekta, predstavljanje država, grada i škola sudionika (uz kratki opis s fotografijama u obliku videozapisa i prezentacije), otkrivanje povijesnih i geografskih karakteristike gradova i država i prezentacija istraživanja.

U drugom mjesecu provedbe projekta: istraživanje povijesti novca i prezentacija istraživanja.

U trećem mjesecu provedbe aktivnosti kojima su se bavili obuhvaćale su izradu novca i učeničke "banke". U četvrtom mjesecu, učenici su izradili videozapis. Radom na projektu, učenici su usavršili komunikacijske, prezentacijske, pregovaračke vještine, uvježbali javni nastup, razvili su organizacijske sposobnosti i interdisciplinarnost. Za vrijeme trajanja projekta sudionici su proveli istraživanje o povijesti europske valute, a svoje istraživanje i rezultate su objavili na e-Twinning platformi, na hrvatskom i engleskom jeziku, mrežnim stranicama škole i društvenim mrežama. Za objave koristili su razne digitalne alate kao što su: Kahoot, Canva, Linnoit, Word Art, Postermywall i sl. Učenici su izradili PowerPoint prezentaciju države, grada i škole iz koje dolaze, logo projekta i proučavali su radove svojih kolega. Učenici su osnovali "banku" pod nazivom Nezavisna banka Sinj d.o.o. Croatia i izradili vlastiti papirnati i kovani novac koji su nazvali Alka. Tako su partnerima u projektu predstavili svoju valutu i objasnili da je valuta dobila naziv po viteškoj igri "Sinjska Alka" koja se svake godine održava u čast pobjede nad Turcima. Naziv banke simbolički obuhvaća prošlost grada Sinja i viziju za budućnost. Partnerima u projektu su tako promovirali svoj grad i školu.

Projekt je omogućio još bolje ostvarivanje ishoda učenja u svim strukovnim predmetima. Učenici su u virtualnom okruženju, putem platforme Zoom, zajedno sa učenicima iz partnerskih škola sudjelovali u mnogim online predavanjima. U okviru projekta stvaralo se sigurno okruženje za razvoj i razmjenu iskustava učenika i nastavnika. Sudionici projekta naučili su komunicirati sa svojim kolegama na način da razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost, maštu, radoznalost, međusobnu komunikaciju, suradnju, timski rad i odgovornost. Učenici su objavljivali sve svoje uratke na eTwinning Twinspaceu.

U sklopu projekta učenici su sudjelovali u obilježavanju mnogih međunarodnih i europskih događaja, koje su zajedno sa svojom nastavnicom osmislili, pripremili i organizirali. Navode događaje poput: Dani sigurnijeg interneta, Svjetski i Europski tjedan novca, STEM Discovery Campaign, Međunarodni dan biološke raznolikosti i Dan prirode, Dan planeta Zemlja, E Twinning Day i Dan Europe. Učenički interaktivni radovi, digitalni posteri, digitalne brošure, videozapisi, stripovi, umne mape i plakati su izrađeni u alatima: Powtoon, Genially, Issue, Canva, Popplet, Glogster, Piktochart i drugi.

Tijekom projekta korištene su suvremene nastavne metode i razni oblici aktiviranja učenika, izrađene su brošure i materijali za interaktivnost projekta zbog boljeg usvajanja financijskih, poduzetničkih, ljudsko-pravnih, političkih i društvenih znanja, vještina i vrijednosti kod učenika o važnosti novca, financijskog opismenjavanja i financijskog zaključivanja. Učenici Andrija, Anđela, Antonia, Ema, Gabrijela, Josip, Katja, Mateo, Mirna i Tonija aktivno su doprinijeli međunarodnom projektu, uspješno su proveli planirane aktivnosti projekta s partnerima iz ostalih zemalja sudionica. Na završetku projekta svi sudionici su prezentirali prikupljene podatke i diseminirali rezultate.

Kroz primjere dobre prakse Škola ističe da se uspjeva pratiti i provjeriti ostvarivanje zadanih ishoda u online okruženju koristeći inovativne metode poučavanja provodeći vrednovanja ishoda svojih nastavnih predmeta. Vrednovanje za učenje se provodi praćenjem rada i napretka učenika u online okruženju pomoću e-portfolija. Vrednovanje kao učenje se provodi vršnjačkim vrednovanje rezultata rada učenika i samovrednovanjem. Vrednovanje naučenog se provodi vrednovanjem učeničkih radova, audio, video i/ili ppt prezentacija.

U projektu se isprepleću međupredmetne teme: Osobni i socijalni razvoj: A 5.1. Razvija sliku o sebi. A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. A.5.3. Razvija svoje potencijale. B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora. B.5.2. Suradnički uči i radi u timu. B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno. Održivi razvoj: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije: A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. Učiti kako učiti: A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja. A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. Zdravlje: B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima. B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice.        

Škola ističe da su prednosti sudjelovanja u projektu "Life&Money" višestruke za sve sudionike budući da se projektnom nastavom podiže kvaliteta obrazovanja, jačaju se kompetencije i vještine sudionika, povećava se interes mladih za financijsku pismenost i potiče se razvoj europske dimenzije u stečeno obrazovanje. Svakim novim projektom jača se kvaliteta škole i usmjerenost škole prema praćenju suvremenih dostignuća na području obrazovanja i osposobljavanja.

Škola prenosi da će projekt "Life&Money" omogućiti sudionicima korištenje najnovijih metodoloških pristupa učenju. Očekivani rezultati za učenike su: nova usvojena znanja i vještine u struci, veće samopouzdanje i samostalnost u obavljanju posla, snalaženje u novim nepredvidivim situacijama, poboljšanje komunikacijskih vještina, učenje stranih jezika, otvorenost prema europskim vrijednostima, međukulturalna osvještenost, razvijanje poduzetničkog duha i inicijative i veća motiviranost za sudjelovanje u novim projektima. Očekivani rezultati za nastavnike su: jačanje kompetencija u poučavanju i radu s učenicima, veća otvorenost promjenama i modernizaciji u obrazovnoj ustanovi, razvijanje metoda vrednovanja i samovrednovanja učenika, sposobnost prilagodbe individualnim potrebama učenika i grupe, transverzalne kompetencije i mogućnost da se stečena iskustva ugrade u kurikulum i razvojni plan škole. Očekivani rezultati za školu su: internacionalizacija škole, razvoj kvalitete i ugleda škole, poboljšanje kvalitete obrazovanja u školi, novi kurikulum i stjecanje novih kompetencija za učenike i nastavnike.

Evaluacija projekta:

1. Rezultati istraživanja u projektu „Life&Money“ 

2. Rezultati istraživanja u projektu "Life&Money": Evaluacija učenika i nastavnika     

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Projektne_aktivnosti.pdf (194.91 KB)
| 16. 7. 2020. u 22:58 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1556. - najgori potres koji je zabilježen u povijesnim knjigama dogodio...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr