Nastava na daljinu za mene je bila pravi izazov. Cilj istraživanja je bio dobiti podatke koji bi olakšali daljnje izvođenje online nastave, ali isto tako i podatke koliko je i u kojem području učenicima u ovom trenutku potrebna podrška kako bi nastavu na daljinu prošli sa što manje štetnih posljedica.
Odmah prvi dan nastave na daljinu kreirala sam anketni upitnik i zamolila ih da ocijene zadovoljstvo prvim online danom. Anketi je pristupilo 19 učenika od 22 i svi su prvom danu dali čistu peticu.
Nakon drugoga tjedna nastave ponovo sam istraživala kako se snalaze u nastavi na daljinu. Istraživanju su pristupili svi učenici 3. b razreda. Drugi tjedan nastave na daljinu učenici su ocijenili s 4,34 i time pokazali da nemaju većih teškoća u nastavi. 53 % učenika je reklao da im nije bilo teško samostalno rješavati zadatke, 45 % učenika djelomično može sam raditi dok 3 % učenika ne mogu sami i treba im stalno nečija pomoć. Svi zadatci su jasni kod 92 % učenika dok 3 % učenika kaže da im treba pojašnjenje.
Ovo su neki odgovori na pitanje što im je bilo najzanimljivije u online nastavi:
Na pitanje "Čega bi više htio/htjela u sljedećem tjednu", 39 % učenika je izrazilo želju da imaju manje domaćeg rada, 24 % učenika bi htjelo više video lekcija, 21 % učenika želi više razgovora preko video poziva te 16 % učenika želi više kvizova.
Na kraju ankete dala sam učenicima mogućnost da izraze svoje osjećaje i da mi napišu poruku. Ovo su neki od komentara:
Nakon trećeg tjedna nastave istraživanjem sam došla do podatka da su učenici učenje u online okruženju ocijenili s 4,65 i time potvrdili da ima nastava na daljinu ide sve bolje. Važan podatak je da učenicima sve manje treba pomoć u učenju te 90 % učenika kaže da su im zadatci jasni dok samo 10 % učenika još uvijek treba nečiju pomoć.
Zanimljivost zadataka su ocijenili s 4,7 što je dobar pokazatelj i motivacija za rad. Često ističu i da im je većinu gradiva zapravo lako pratiti jer nastavnici detaljno objasne što trebaju raditi, pripreme linkove na kojima mogu vježbati i ponavljati te da su uvijek dostupni za eventualna pitanja u Microsoft Teamsu. Da su im kvizovi najzanimljiviji reklo je 45 % učenika i uz njih brže i lakše uče. Zadatci na Padletu bili su zanimljivi za 40 % učenika , na Lino it ploči zadatke voli 40 % učenika dok 5 % učenika voli rješavati zadatke iz udžbenika. Moj rad su ocijenili s 4,9 na što sam izrazito ponosna.
Ovo su neki od odgovora na pitanje Što bi poručio/poručila svojoj učiteljici:
Učenicima nižih razreda osnovne škole bilo je sugerirano da prate nastavu na HRT 3. Istražila sam koliko učenika prati takav oblik nastave, kako im se sviđa i je li takav oblik nastave zanimljiviji nego naš u virtalnoj učionici.
Nastava u našoj virtualnoj učionici u Microsoft Teamsu zanimljivija je 86% učenika dok 14% učenika radije prati nastavu na HRT 3. Nastavu s učiteljicom u virtualnoj učionici ocijenili su s 4,81 dok nastavu putem TV-a s 3,67.
Učenici su pisali i svoje prijedloge za unapređenje online nastave:
Na pitanje "Što ti najviše nedostaje kod učenja kod kuće odgovorili su:
Željela sam čuti stavove roditelja svojih učenika te sam istražila i njihove stavove o nastavi na daljinu i zamolila ih za iskrene odgovore kako bi mi pomogli za unaprjeđenje daljnjeg rada. Na temelju rezultata ankete roditelja, može se reći da su velika većina roditelja zadovoljna načinom organizacije nastave na daljinu (91 %), što je ujedno i motivirajuće za daljni rad.
Roditelji misle (50 %) da su učenici djelomično aktivniji u učenju na daljinu dok 33 % misli da su aktivniji, a tek 17 % smatra da nisu aktivnije nego prije. Čak 72 % roditelja misli da učenici samostalno istražuju i izrađuju složenije radove i pritom koriste vjerodostojne izvore, dok 28 % roditelja smatra da to učenici rade djelomično. Većina roditelja (44 %) smatra da su učenici kadri jedni drugima dati povratne informacije s prijedlozima za poboljšanja, dok ostali misle da su to učenici ponekad sposobni.
Mnogi roditelji smatraju (54 %) da su njihova djeca u stanju opisati kriterije vrednovanja za svaki rad koji se ocjenjuje dok 33 % misli da su to sposobni ponekad, a da nisu sposobni procijeniti misli 5 % roditelja. Komunikacija između učiteljice i roditelja je izrazito važna i nastojala sam biti što fleksibilnija i dostupnija pa tako 83 % roditelja smatra da su sa mnom dovoljno komunicirali dok je 17 % djelomično komuniciralo.
Roditelji su svoje zadovoljstvo online nastavom iskazali komentarima:
U nastavi na daljinu održala sam i online roditeljske sastanke te sam na kraju sastanka vršila istraživanje o zadovoljstvu roditelja održanim online roditeljskim sastankom. Na roditeljskom sastanku je bilo nazočno 18 roditelja od 22. Svi roditelji se slažu da su dobili sve potrebne informacije o online nastavi. Za vrijeme roditeljskog sastanka 100 % roditelja kaže da su imali mogućnost iznošenja vlastitog mišljenja. Da je roditeljski sastanak ispunio njihova očekivanja slažu se svi roditelji (100 %).
Ovo su neki od komentara na online roditeljski sastanak:
Roditelji su dali svoje komentare za online nastavu:
Ovakvi rezultati su mi dodatni poticaj za unaprjeđenje daljnjeg rada i ulaganje truda pri realizaciji nastave na daljinu.