preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Izazovi razredništva

Razredništvo iz perspektive i dugogodišnjeg iskustva nastavnica Sanje Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar i Sande Šutalo iz Tehničke škole Karlovac.


Biti razrednik zasigurno je jedna od najzahtjevnih, ali i najuzbudljivijih uloga nastavnika. Što od razrednika očekuju učenici, roditelji, drugi nastavnici, a što od samog sebe očekuje nastavnik u ulozi razrednika? Vjerojatno, savršenstvo! A upravo to savršenstvo gradi se kroz iskustvo i višegodišnji rad u razredu. Nikada ne prestaje i predstavlja put ka vlastitom razvoju i  napretku.

Gotovo svatko od nas sjeća se svojih razrednika, počevši od učitelja u razrednoj nastavi, potom višim razredima osnovne škole pa sve kroz srednju školu. Većinom su ta sjećanja ispunjena nostalgijom za proteklim vremenima, zahvalnošću zbog podrške i smjernica, veseljem i osmjehom uz brojne anegdote i dogodovštine…

Razrednik mora biti svestran i posjedovati brojne kompetencije. Stručnost je imperativ svakog posla, pa tako razrednik mora biti stručnjak u matičnom predmetu, ali i stručnjak u poznavanju i obavljanju zadataka koje razredništvo nosi sa sobom.

Razrednik nije samo osoba koja prenosi znanja učenicima i vodi razrednu administraciju, on je puno više. Emocionalni je oslonac svojim učenicima, pruža im podršku na individualnoj razini kroz svrhovit i poticajan razgovor, tješi ih, savjete i osnažuje. Da bi to mogao, mora biti dosljedan, iskren i taktičan.

Učenici osobito cijene i poštuju dosljednost. Doživljavaju je kao pravednost, to jest ravnopravno i jednako ponašanje prema svima, bez obzira na uspjeh i osobni stav razrednika prema pojedinom učeniku. Da bi razrednik mogao biti dosljedan, potrebno je prije svega biti iskren. Iskrenost je temeljna komponenta suradničkog i korektnog odnosa. Učenici iskrenost smatraju jednom od najvrjednijih osobnih vrlina, a na odraslima je da svojom iskrenošću i dosljednošću, odnosno, svojim primjerom, potaknu učenike na iskreno i dosljedno ponašanje. Ove dvije osobine od iznimne su važnosti u situacijama kada je potrebno riješiti odgojne probleme razrednog odjela, izreći odgojne mjere, predložiti nagrade i pohvale, odnosno, u brojnim situacijama kada dolazi do izražaja odgojna uloga razrednika. Razrednik pedagoški vodi razredni odjel pa time u velikoj mjeri utječe na stvaranje i formiranje osobnosti učenika, što je ujedno i jedna od najznačajnijih uloga cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava. Taktičnost je još jedna osobina koja uvelike pomaže razrednicima. Ona dolazi do izražaja u brojnim situacijama, gotovo kao oblik diplomatičnosti, budući se preko razrednika ostvaruje cjelokupna suradnja škole s roditeljima, s pedagoško psihološkom službom i s ostalim školskim djelatnicima.

Razrednik mora znati organizirati i koordinirati rad razrednog odjeljenja, poticati suradnički odnos učenika i ostalih nastavnika. Isto tako, kvalitetnom komunikacijom razrednik mora znati i moći izgraditi odnos povjerenja s roditeljima jer samo je tako moguće ostvariti partnerski odnos između učenika, razrednika, nastavnika i roditelja. Suradnja s roditeljima jedna je od najbitnijih pretpostavki za uspješno školovanje učenika, pa je stoga važno osvijestiti činjenicu da razrednik, nastavnici i roditelji postaju partneri tijekom učenikovog školovanja i da svi zajedno brinu o učeniku, njegovom napretku razvoju i uspjehu.

U svim navedenim međuodnosima dolazi do izražaja samopouzdanje i autoritet razrednika. Autoritet se gradi od prvog kontakta, postupno i pažljivo. Ne dolazi preko noći i potrebno ga je zavrijediti. U izgradnji autoriteta važnu ulogu ima realističnost razrednika. Razrednik treba biti realan u postavljanju ciljeva i u očekivanju njihovih ostvarenja. Realističnost se ogleda u raznim situacijama, u pripremi učenika za stvaran život, u pružanju uvida roditeljima u stvarno stanje, uspjeh i postignuća djeteta. Ako se realističnosti doda ljubaznost i pristupačnost, bit će jednostavnije ostvariti dobru i konstruktivnu komunikaciju i sa učenicima i sa roditeljima.

Značajke dobrog razrednika koje je važno izdvojiti su organiziranost i informiranost. Dobra organiziranost i informiranost daju učenicima i roditeljima osjećaje sigurnosti i povjerenja u razrednika. Razrednik koji posjeduje ove karakteristike temeljito prati i poznaje situacije i na osnovu njih donosi pravovremene i pravovaljane odluke što posebno dolazi do izražaja kod povremenih izleta i ekskurzija. Organizirani izleti i ekskurzije potiču radost otkrivanja, istraživanja i stvaranja. Pogodni su za timski rad, utječu na stvaranje kvalitetnih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine i potiču intelektualna čuvstva. Prilike su to kada se učenici međusobno povezuju, ali i osnažuju svoju povezanost s razrednikom koji pak ima priliku upoznati svakog učenika individualno u neformalnim situacijama. Razrednik na taj način može saznati što učenici vole, što su im područja interesa, čega se plaše, koliko su spremni za izazove i slično, a sva ta saznanja u budućnosti mogu obogatiti i odnos razrednika i učenika, ali i komunikaciju sa roditeljima.

Razrednici su, dakle  važne osobe u životima njihovih učenika. Najveću vrijednost za uloženo vrijeme i trud primaju kada se uvjere da su njihovi učenici stečena znanja i stečene sustave vrijednosti  primijenili u svom životu. Vrijedno je vidjeti kako se učenici u svojoj odrasloj dobi prisjećaju svojih razrednika kao osoba od kojih su naučili životna znanja i mudrosti. Neki rezultati će se vidjeti odmah, a za neke će biti potrebne godine.

Biti razrednik vještina je koja se stječe neprestanim usavršavanjem, kako profesionalnim, stručnim, tako i usavršavanjem vlastitih osobina. Biti dobar razrednik nije samo profesionalna težnja ka usavršavanju nego i osobna, moralna obaveza koju sa sobom nastavnički poziv nosi.

| 12. 10. 2020. u 09:15 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1556. - najgori potres koji je zabilježen u povijesnim knjigama dogodio...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr