preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Strukom "u sridu"

Nakon uspješno realiziranih međuškolskih projekata srodnih strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije, zajednička suradnja učenika i nastavnika Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj se proširila na međužupanijsku razinu, na Zadarsku županiju. Riječ je o projektu "Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku", čije su projektne aktivnosti započele u rujnu. 


Projektni zadatak se realizira u I. i II. obrazovnom razdoblju u školskoj godini 2020./2021. Projekt "Različiti a ipak slični - rastimo kroz struku" se temelji na temama stručno-teorijskih nastavnih predmeta iz područja Ekonomija, Trgovina, Ugostiteljstvo i Turizam. U projektu sudjeluju učenici koji se obrazuju za zanimanje ekonomist, komercijalist i kuhar. Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola. Učenici će upoznati vršnjake iz strukovnih škola, njihovu tradiciju, kulturne običaje i tradicionalna jela kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija. Prvi planirani susreti je u Sinju (sa studenog prebačen na prosinac) i nastavlja se dalje u Splitu (ožujak) i Biogradu na Moru (svibanj).

U sklopu projekta "Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku" predstavljen je istoimeni međuškolski projekt, projekt suradnje tri strukovne škole: Srednja škola Biograd na Moru, nositelji projekta: Davorka Demo, prof. savjetnik i Marin Banović, prof. mentor i Komercijalno-trgovačka škole Split, Jasenka Rašetina, prof. savjetnik i nastavnica Andrea Braovac, prof. mentor i Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj, Nada Ratković, prof. mentor i Marija Šimunović, prof. mentor.

Zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 nije bilo moguće realizirati prvi stručni posjet uživo u Sinju, pa se isti realizirao online pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju Zoom.

Prema planu projektnih aktivnosti, prvo predstavljanje projekta i susret projektnih partnera i sudionika održano je online u srijedu, 23. prosinca 2020. godine. Učenici i nastavnici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj su za svoje partnere pripremili svečanu manifestaciju pod nazivom "Strukom "u sridu" kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine", u obliku izložbe radova učenika na virtualnom zidu Padleta. 

Učenici 1. b i 2. b razreda zanimanja komercijalist i učenici 2. kh razreda zanimanja kuhar, zajedno s mentoricama, Nadom Ratković i Marijom Šimunović, nositeljicama projekta u strukovnoj školi u Sinju predstavili su svoje projektne zadatke i projektne aktivnosti.

Program svečane manifestacije u obliku izložbe radova učenika pod nazivom - Strukom „u sridu „ kulturno-povijesne baštine Sinja i Cetinske krajine, vodila je učenica Vanesa Vojković, učenica drugog razreda koja je vrlo stručno odradila posao moderatorice. Pomoću suvremenih digitalnih alata učenici su napravili virtualnu izložbu i predstavili svoje inovativne i kreativne radove online na virtualnom zidu Padleta.

Na samom početku manifestacije, učenici i nastavnici srodnih strukovnih škola iz Biograda na Moru i Splita su se predstavili uz kratki opis osobnih karakteristika i školskog okruženja. Cilj je zajednički uočili sličnosti i razlike i kritički raspravili o izazovima i dobrobitima sličnosti i različitosti. Nakon kratke rasprave, učenici domaćini su upoznali vršnjake s školom, gradom i zavičajem u božićnom ruhu. Uslijedili su primjeri dobre prakse na virtualnom zidu Padleta, kojima su učenici opisali bogatu tradiciju i kulturne običaje grada Sinja i prikazali tradicionalna sinjska jela i pića na primjerima. Učenici su predstavili poznate osobe iz svog kraja s naglaskom na njihov profesionalni razvoj. Virtualni zid Padleta je bio prepun iznenađenja. Na zidu su se nalazili poznati književnici, sportaši, novinari, svečenici, lječnici, skladatelji, pjevači, alkari, medicinske sestre i mnogi drugi koji su rođeni, živjeli i/ili pokopani u Sinju. Svi su na trenutak zauzeli posebno mjesto i predstavljeni su uz svoje djelo, pjesmu i ples. Kroz virtualnu šetnju Sinjem i okolicom, učenici i nastavnici su kroz povijest upoznali znamenitosti grada, tvrđave, muzeje, galerije i prirodne ljepote. Etno-kutak je bio prepun narodnih nošnji, običaja, starih zanata i zaštićenih kulturnih dobara. Posebno je predstavljena tradicionalna viteška igra Sinjska Alka, Čudotvorna Gospa Sinjska, Sinjska rera, Nijemo kolo i Muzej Sinjske alke i bogata gastronomska ponuda. Sinj i Cetinska krajina su pravi raj za gurmane, poznati po vrlo ukusnim i jedinstvenim jelima. Osim sinjskih arambaša, poznate su žabe, riječni rakovi, cetinska pastrva, sinjski rafioli kao i mnogi drugi specijaliteti. 

Svi učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima projektnog tima, kritički su raspravljali o prednostima zavičaja, važnosti očuvanja kulture i običaja jednog naroda kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija.

Učenički kreativni interaktivni radovi, prezentacije, audio i videozapisi, digitalni posteri i brošure, stripovi, umne mape i plakati su izrađeni u raznim digitalnim 2.0 alatima: Canva, Powtoon, Popplet, MS Powerpoint, Prezzi, Glogster, Piktochart, Youtube i dr. Svi učenički radovi predstavljeni su na digitalnoj ploči Padleta, kao i načini kako učenici razvijaju nove kompetencije.

Korištenjem digitalne tehnologije i provođenjem inovativnih pedagoških metoda koje su usmjerene na učenika, njegove potrebe, interese i motive potiče se kreativnost, komunikacija, samostalnost i kritičko mišljenje. 

U projektnim aktivnostima ostvareni su planirani odgojno-obrazovni ishodi i očekivanja međupredmetnih tema: GOO, IKT, OSR, POD, ODR, ZDR i UKU.

  1. MPT Građanski odgoj i obrazovanje: C. 4. 3. Promiče kvalitetu života u zajednici.
  2. MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije: A. 4. 1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. C. 4. 2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C 4. 4. Učenik samostalno odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.
  3. MPT Osobni i socijalni razvoj: A 4. 1. Razvija sliku o sebi. B 4. 2. Suradnički uči i radi u timu. C 4. 4. Opisuje i prihvaća vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture.
  4. MPT Poduzetništvo: A. 4. 3. Upoznaje i kritički sagledava mogućnosti razvoja karijere i profesionalnog usmjeravanja. B. 4. 3. Prepoznaje važnost odgovornog poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice.
  5. MPT Održivi razvoj:  A. 4. 1. Razlikuje osobni od kolektivnih identiteta te ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu.
  6. MPT Zdravlje: B. 4. 1. A Odabire primjerene odnose i komunikaciju.  B. 4. 1. B Razvija tolerantan odnos prema drugima.
  7. MPT Učiti kako učiti: A. 4/5. 1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. A. 4/5. 4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. D. 4/5. 2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

Učenici Srednje strukovne škole ban Josip Jelačić Sinj poručuju: "Različiti a ipak slični - rastimo kroz struku". Projekt se nastavlja dalje u Splitu u ožujku i u Biogradu na moru u svibnju.

 

 

| 30. 12. 2020. u 03:33 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1778. - engleski pomorac i istraživač James Cook, u potrazi za prolazom...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr