Prvi su se oblici glazbenog obrazovanja, s posebnim naglaskom na glazbene igre, pojavili već kod najstarijih civilizacija starog Istoka. Glazba se u Ateni smatrala snažnim sredstvom ljudskog razvoja i kako bavljenje istom čovjeka čini boljim i plemenitijim bićem. U poznatom spartanskom odgoju, glazba je pak korištena kao snažno sredstvo razvijanja borbenog duha i pripremu vojnika za bitke.
Igre imaju veliki značaj u procesu odgoja i obrazovanja. Kroz igru se potiče, ali i razvija prirodna radoznalost djeteta, razvijaju se sposobnosti zapažanja i izražavanja (pamćenje, govor, mišljenje).
U nastavi Glazbene kulture najčešće se provode sljedeće glazbene igre s pjevanjem:
Dječje brojalice pogodan su oblik glazbenih igara za mlađe dobne skupine djece koje omogućavaju djeci shvaćanje ritma, tempa, dinamike i tijeka, odnosno glazbe općenito. Karakteristike brojalica su jednostavni tekstovi i zabavan ritam kojima se zadržava koncentracija djece.
Glazbeno-dramske igre:
Učenici slobodno stoje u učionici, voditelj pljeskanjem, drvenim štapićima, zvečkama, trokutićima zadaje različite ritmove. Različitim hodovima i pokretima tijela ponavljaju zadani ritam.
Zvučna vježba izvodi se stojeći ili sjedeći u krugu. Zvuk i ugođaj ljetne kiše stvara se pomoću četiri različita zvuka sljedećim redom:
Igra se izvodi u nekoliko skupina. U svakoj skupini od pet do deset učenika. Skupine osmišljavaju zajedničku glazbenu frazu koju stalno, u istom ritmu ponavljaju. Nakon što svaka skupina osmisli svoju frazu, smještaju se polukružno kao orkestar. Učitelj dogovara znakove kojima ukazuje na izvođenje fraze, glasnoću, početak ili kraj fraze.
Svaku pjesmu, priču, rečenicu ili zadanu riječ je moguće ozvučiti, popratiti zvukom. Zadatak može biti oponašanje zvukova iz prirode, ili izvođenje novih zvukova glasom, dijelom tijela ili nekim predmetom.
Primjerice: smisliti priču o lastavicama koje odlaze na jug i prikazati je zvukom i plesom, ozvučiti zadane stihove, udaraljkama odsvirati poznati napjev i slično.
Učenike podijeliti u nekoliko skupina. Svaka skupina po četiri člana. Svaka skupina odabere jedan zvuk glasanja neke ptice. Primjerice vrabac: živ, živ, sova: hu,hu, gavran: gra,gra. Na znak učitelja svi zatvore oči, uspore kretanje prostorom učionice i glasaju se. Zadatak je, da se nakon zatvaranja očiju, skupine sastave pomoću osluškivanja. Na znak glasanja svoje skupine traže najbližeg para i uzimaju ga za ruku. Skupina se zaustavlja i članovi prestaju izvoditi zvukove kada su svi na okupu.
Glazbene igre pružaju mogućnost kombiniranja više glazbenih aktivnosti: pjevanje, sviranje, pokret i ples. Igra u užem smislu riječi prvenstveno znači zabava, dok u slučaju glazbene poduke treba biti sredstvo kojim će se ostvariti glazbeni obrazovni cilj. Glazbene igre osposobljavaju djecu da postanu kompetentni korisnici glazbe, pridonose razvoju umnih, estetskih i tjelesnih sposobnosti, ali i radnih navika. Kroz njih se prvenstveno razvijaju glazbene sposobnosti. Uporaba igara može doprinijeti zanimljivosti i raznovrsnosti glazbenog poučavanja, učenici će biti pažljiviji, a znanje stečeno kroz glazbenu igru s pjevanjem trajnije.