preskoči na sadržaj
| 21. 5. 2015. u 13:07 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ukoliko želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) te unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?.

Sat kodiranja (Hour of Code) u Gimnaziji Vukovar

S obzirom kako informatičko obrazovanje svakim danom postaje sve važnije i jedan je od osnovnih izazova 21. stoljeća za koje moramo pripremiti naše učenike, Gimnazija Vukovar uključila se u jedan od najvećih edukativno - informatičkih programa učenja programiranja poznat pod nazivom Sat kodiranja. 


Status Microsoft Showcase School i aktivno sudjelovanje u Europskom tjednu programiranja s više od 200 učenika koje nam je donijelo Potvrdu o izvrsnosti u programerskoj pismenosti, dokaz su kako naši učenici mogu i žele svojim znanjima, vještinama, sposobnostima i iskustvima savladati izazove digitalnog doba, stjecati nova informatička znanja i ulagati u vlastitu budućnost u području informacijskih tehnologija u kojima se programiranje nameće kao posao budućnosti.

Sat kodiranja organiziran je od strane Code.org, javne i neprofitne organizacije posvećene širenju informatike i stjecanju prvih programerskih iskustava i time predstavlja globalni pokret kojeg čine deseci milijuna učenika u preko 180 zemalja. Projekt u Hrvatskoj provodi nevladina udruga Osijek Software City s 15 drugih nevladinih udruga uz podršku tvrtke Microsoft, a u Gimnaziji Vukovar za provedbu i organizaciju zaslužne su profesorice Sanja Pavlović Šijanović i Karolina Dvojković uz podršku ravnatelja Davora Šijanovića.

Sat kodiranja organiziran je u tjednu podučavanja informatike: Computer Science Education Week od 5. do 9. prosinca 2016. godine iako smo s pripremama započeli znatno ranije. Sve je započelo pregledavanjem ponuđenih vodiča i izborom nekoliko ponuđenih lekcija. Uslijedila je prijava na https://code.org/ i priprema za samu realizaciju. S obzirom kako je sat kodiranja osmišljen za demistifikaciju kodiranja i kao dokaz da svatko može naučiti osnove programiranja, za početak smo isprobali početničke, a potom i naprednije tutorijale. 

Učenici su kroz blok sate nastave informatike naučili programirati droide u igri Zvjezdani ratovi u dalekoj galaksiji, s Annom i Elsom istraživali su čaroliju i ljepotu leda u Snježnom kraljevstvu, pomagali ljutitim pticama Angry Birds da kroz labirint uhvate zločeste svinje koje su im ukrale jaja, dizajnirali igricu uz pomoć likova iz crtanog filma Ice Age i stvarali glazbu kroz osnovne kodove Scratcha u tutorijalu Make Music with Scratch. Kreirali su najpopularniju igru Minecraft (Designer i Adventurer) koja na zabavan način upoznaje učenike s osnovama kodiranja, potičući ih na istraživanje dvodimenzionalnog svijeta Minecrafta u kojem svojim potezima ispunjavaju različite zadatke čime se generiraju računalni kodovi. Od naprednijih tutorijala isprobali smo Silent teacher koji zahtjeva poznavanje JavaScripta i Pythona i kroz osnovne naredbe pridruživanja, grananja i ponavljanja postavlja izazove koje treba postepeno rješavati, CodeCombat: Game Development - strateška igra u kojoj s osnovama Pythona i JavaScripta treba poraziti ogre, proći labirinte i doći do posljednje razine i tutorijal Python with Turtles (kornjačina grafika) koji omogućuje učenicima crtanje i rad sa grafičkim oblicima što je ujedno i uvijek najzanimljivija tema bilo kojeg programskog jezika pa tako i Pythona.

Neovisno o izboru igre, učenici tijekom rješavanja izazova koriste već poznato Code.org drag-and-drop sučelje kodiranja kako bi naučili pojmove računalne znanosti kao što su programiranje, orijentacija u odnosu na objekt, logičke petlje, grananje i sl. Učenici se suočavaju s određenim brojem izazova koje trebaju riješiti, što u konačnici dovodi do izrade vlastite jednostavne igre koju je potom moguće podijeliti i igrati s prijateljima. Pprimjer učeničkih igara - Star Wars: Building a Galaxy with Code: https://studio.code.org/c/300662719https://studio.code.org/c/300663552

Ove je godine Microsoft podržao sat kodiranja s novim Minecraft vodičem i bilo je moguće pratiti i trening za nastavnike Hour of Code Facilitator Training, organiziranom online u tri termina (22., 23., i 30. studenoga 2016. godine). Novi je online vodič besplatan i dostupan na stranici http://code.org/minecraft, a omogućuje početnicima u kodiranju stvoriti i podijeliti svoja postignuća u igri Minecraft i osmišljen je kako bi svakom sudioniku omogućio razvoj  vještina potrebnih za  rješavanje problema, ali i razvoj kritičkog razmišljanja koje je od iznimnog značaja u današnjem tehnološkom svijetu. Od 100 milijuna igrača koji vole Minecraft, 38 posto su žene pa ovaj vodič može pomoći u uključivanju što više žena i djevojaka u svijet informatike. Što se tiče same uključenosti djevojka u sat kodiranja, ona je u našoj školi uvjetovana strukturom pri samom upisu u školu, tako da su u ovu aktivnost jednako bili uključeni i dječaci i djevojke. Svaki je prijavljeni nastavnik mogao na svojoj osobnoj početnoj stranici pratiti učeničke račune i njihov napredak.

Istraživanje koje smo proveli nakon provedenih aktivnosti kodiranja pokazuju da gotovo i nema razlike u postignućima između djevojaka i dječaka. Na postignuća isključivo utječe osobni angažman, motiviranost i znatiželja, a sve je to neovisno o spolu učenika.

Kao nagradu za ostvarene rezultate, na stranci https://code.org/certificates, ispisali smo zaslužene certifikate svim učenicima koji su sudjelovali u satu kodiranja.

Sat kodiranja daje priliku svim učenicima u svim školama da se susretnu sa programiranjem i samom informatikom. Iz tog razloga i ne iznenađuje broj  od 1 713 980 osoba koje su dale svoju podršku inicijativi po kojoj svi učenici u svim školama trebaju imati priliku naučiti informatiku (https://code.org/). Dijelimo stav kako bi svaki učenik trebao imati priliku usvajati znanja iz područja računalne znanosti jer znanja iz ovog područja pomažu u razvijanju vještina rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. 

Naši su učenici odlučili odvojiti znatno više vremena od predviđenog blok sata jer su uvidjeli kako je računalna znanost zabavna i kreativna, a s obzirom da tutorijali ostaju na Internetu cijele godine, sat kodiranja proširio se na cijeli dan, čitav tjedan i sigurni smo kako će neki naši sadašnji učenici u bliskoj budućnosti stasati i u programere računalnih i video igara. Video: sat kodiranja u Gimnaziji Vukovar: https://www.youtube.com/watch?v=6XMEAgDeMM0.

| 8. 12. 2016. u 08:38 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Dobra ekonomija

Donosimo vam rad učenika Emanuela Kufrina, učenika 7.c razreda Osnovne škole Klinča Sela. Rad je u video obliku sa sadržajem projektnog dana održanog 7. travnja 2017. godine pod temom "Dobra...

Nastavni materijali

Osnovni pristupi u suvremenoj psihologiji

Zadani su opisi, a potrebno je upisivati nazive pristupa.  

1671. - na današnji su dan hrvatski ban i vojskovođa Petar...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr