preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

CLIL u nastavi hrvatskog i njemačkog jezika u Srednjoj školi Prelog

Autori: Tanja Baksa, Željka Ivančok Varga

Svima nam je poznato kako se suradnja i timski rad danas smatraju nužnima za uspješan rad i općenito uspjeh u životu, kako u privatnom tako i u poslovnom. Suradnja se s drugima može naučiti i usavršavati, a najbolje učimo primjerom. 


U tom duhu nastavnice hrvatskoga i njemačkoga jezika u Srednjoj školi Prelog, prof. Ivančok Varga i prof. Baksa, rado surađuju  kad se radi o književnosti njemačkog govornog područja, u svim razredima u kojima predaju. Ovakav metodičko-didaktički pristup, pod nazivom CLIL (engl. Content and Language Intergrated Learning), podrazumijeva poučavanje sadržaja na stranom jeziku. Podučavati se mogu različiti sadržaji iz različitih predmeta na stranom jeziku. U primjeru Srednje škole Prelog radi se o Goetheovom djelu Patnje mladog Werthera, a suradnja je ostvarena u razredima s naprednim učenjem njemačkog jezika (najmanje 5 godina, no može se prilagoditi i za početnike). Učenici su zbog diskusija i osnovnog uvida u djelo prethodno trebali pročitati cijeli roman na hrvatskom jeziku, a potom su u 90 minuta i na njemačkom i na hrvatskom jeziku ponovili najvažnije podatke o samom Goetheu i protumačili odnose među glavnim likovima iz navedenog romana.

U prvom koraku učenici su izvlačili kartice s pitanjima i odgovorima na njemačkom jeziku, a u šetnji razredom postavljali pitanja i provjeravali odgovore. Nakon dobivenog odgovora razmijenili su kartice i pitali sljedećeg učenika. Na taj način su se učenici podsjetili i kratko ponovili osnovne podatke vezane uz pisca i djelo. Učenici su još jednom radi provjere postavljali pitanja cijelom razredu, prozivali i provjeravali odgovore kako bi se još utvrdilo gradivo. Na poleđini kartice je zalijepljena naljepnica u boji i na taj način su se formirale četiri grupe. U grupama su učenici prvotno trebali pročitati kratki sadržaj na njemačkom jeziku, napisan na karticama koje je trebalo povezati sa sličicama i poredati prema redoslijedu događaja u romanu. Potom su učenici na Youtubeu odgledali kratki video na njemačkom jeziku i usporedili sa svojim rješenjem.

Nakon ponavljanja sadržaja djela, učenici su u grupama PLACEMAT metodom, svaki za sebe odgovorili u tišini na zadana pitanja i potom o navedenim pitanjima vezanima uz djelo raspravili i predstavili zaključke grupe. Zaključke grupe usmeno je izložio predstavnik grupe. Učenici su u prethodnom koraku dobili i citate na temelju kojih su donosili svoje zaključke.

U predzadnjem koraku učenici su usporedili hrvatske citate s njemačkima i pokušali pronaći odgovarajuću njemačku inačicu. Budući da se radi o originalnom tekstu, nastavnice su smatrale kako će učenici, prepoznavajući ključne riječi, moći otkriti parove citata što se i ostvarilo. Učenici su potom kratko raspravili s nastavnicama što smatraju teškim i nerazumljivim u hrvatskom tekstu i što im je pomoglo u prepoznavanju i razumijevanju teksta na njemačkom jeziku.

Na kraju sata učenici su ispunjavali evaluacijski listić i kratku anketu o zadovoljstvu CLIL pristupom. Rezultati evaluacije bili su pozitivni. Svi učenici su odgovorili kako bi voljeli u razredu imati češće ovakav način rada. Ponukane tim željama nastavnice su već napravile nekoliko takvih suradnji te planiraju i daljnje suradnje. 

Ovakav oblik integrirane nastave potiče kreativnost, dozvoljava nove načine povezivanja književnih sadržaja s učenjem jezika, a nastavnicima predstavlja profesionalni izazov i neprocjenjivo iskustvo.

Detaljni materijali za CLIL nastavu mogu se pronaći na poveznici.

Tanja Baksa i Željka Ivančok Varga

 

| 16. 11. 2020. u 09:33 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1803. - u Francuskoj su stupile na snagu nove odredbe o pravu na rad po...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr