preskoči na sadržaj

Obilježavanje 2011. godine kao Međunarodne godine šuma u III. osnovnoj školi Čakovec

Kao što smo već pisali, dosadašnjim pobjednicima i članovima Kluba najskockanijih ponuđena je mogućnost sudjelovanja u natjecanju „Skockajte web!“ i to putem posebnog zadatka koji je uključivao obradu teme o Međunarodnoj godini šuma.


Ovog vam puta predstavljamo na koji način su učenici i nastavnici III. osnovne škole Čakovec ispunili taj posebni zadatak. Oni nisu dugo razmišljali oko toga hoće li se uključiti u naše natjecanje. Naime, obilježavanje 2011. godine kao Međunarodne godine šuma započeli su još u studenom 2010. godine kada su zajedno sa udrugom „Kneja“ proveli „Akciju - 1000 stabala“. Akcija je uključivala pošumljavanje u Knejinom edukativnom centru u selu Črečan. Zapravo se radilo o terenskoj nastavi iz prirode za učenike šestih i sedmih razreda. U ovu aktivnost su osim učenika bili uključeni i njihovi roditelji, učiteljice Sanja Janušić i Nataša Boj, aktivisti udruge Kneja te predstavnici Šumarije iz Varaždina.

Zanimljivo je da se u školi već niz desetljeća provodi i akcija prikupljanja starog papira i to dva puta godišnje. Povodom Međunarodne godine šuma škola se dodatno aktivirala oko prikupljanja papira te su se svi učenici škole i razrednici, školski knjižničar, domar škole, spremačice, roditelji, djedovi i bake uključili u projekt „Zeleni korak“. To je nagradni projekt kojeg je podržalo i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Sama akcija trajala je oko 2 školska sata, a vodila ju je Elizabeta Haček, školska psihologinja.

Nadalje, u školskoj godini 2010./2011. u školi započinje projekt "U4ENERGY" -"Otpad nije smeće" kojem je bio cilj potaknuti učenike na prikupljanje različitih vrsta otpada i donošenje istog u školu. U projektu su sudjelovali svi učenici i razrednici te roditelji, a vodila ga je Nataša Boj, učiteljica informatike. Tijekom projekta učenici osmih razreda su istražili štetnost različitih vrsta otpada na okoliš i zdravlje ljudi, napravili prezentacije i plakate, a projekt se nastavio i u ovoj školskoj godini.

Akcijom "Plastičnim čepovima do skupih lijekova" svi učenici i razrednici su prikupili 2000 kg plastičnih čepova koje su donirali Udruzi oboljelih od leukemije i limfoma iz Čakovca, a pomaganje Udruzi i prikupljanje čepova se nastavlja i dalje.

Tijekom radionice "Ekološki otisak", u kojoj je sudjelovala grupa učenika 7. i 8. razreda, istraživalo se koliko se „gazi“ Hrvatska i svijet na temelju upitnika o ekološkom otisku te se poticalo na mijenjanje ustaljenih loših navika koje povećavaju naš eko otisak.

Aktivnosti u sklopu nastave

Nastavnici su kroz razne nastavne predmete s učenicima provodili niz aktivnosti na zadanu temu. Tako su se aktivnosti odvijale u sklopu nastave hrvatskog jezika, engleskog jezika, matematike, njemačkog jezika, vjeronauka, povijesi, geografije, glazbene kulture i informatike .

Na satu hrvatskoga jezika učenici 7. a i 7. b razreda promišljali su o šumi i prirodi, te povezanosti čovjeka i prirode kroz četiri godišnja doba. Svoja razmišljanja i osjećaje pokušali su izreći u kratkim lirskim minijaturama. Svoje su stihove potom povezali s glazbom i slikom te je tako nastao slikokaz "Opjevana šuma". Voditelji aktivnosti su bile učiteljice Tihana Preksavec i knjižničar Dražen Ružić, a za izradu slikokaza potrošena su 4 školska sata.

Na satu engleskog jezika učenici petih razreda su raspoznavali lišće i drveće u šumi te naučili njihove nazive na engleskome jeziku. Ponovili su i nazive životinja koje žive u šumi. Sve su to uobličili u osmosmjerke i zagonetke. Učenici sedmih razreda su pak na satu informatike napravili osmosmjerke u Ms Wordu i tako ujedno ponovili izradu tablica.

Na satovima informatike i matematike, učenici osmih razreda su se bavili istraživanjem podataka na Internetu – u čijem su vlasništvu šume u RH, o godišnjem prirastu šuma, drvnoj zalihi, šume prema vrstama dveća, istražili su što je to ETAT i tražili su zanimljivosti o šumama u RH. Nakon što su pronašli podatke, u Excelu su izradili proračune i grafički su prikazali određene podatke, a zatim su sve to zajedno sa zanimljivostima i svojim porukama uvrstili u prezentacije. Za to su potrošili 4 školska sata, a kroz nastavu su ih vodili Ksenija Gačal, učiteljica matematike i Nataša Boj, učiteljica informatike.

Tijekom nastave matematike učenici 7. razreda određivali su visinu stabla pomoću Talesove metode. Nakon kratkog teorijskog dijela učenici su dobili za zadatak izmjeriti visine nekih stabala u okolici škole pomoću Talesove metode. Mjerenja su izvršena 2 puta, a dobiveni rezultati iskazani su crtežima i proračunom koji je nakon mjerenja izvršen u učionici. Ova aktivnost trajala je 4 školska sata, a vodio ju je Ivan Malašić, učitelj matematike.

Učenici šestih razreda su proučavali mitove i legende u kojima se spominju šume i šumski svijet te su se na temelju toga nastojali literarno i likovno izraziti. Nakon toga su radove uz pomoć učitelja njemačkog jezika prevodili na njemački. Za upoznavanje legenda i mitova učenici su odvojili 4 školska sata, a kroz taj zanimljivi svijet vodili su ih Melita Vinković, učiteljica hrvatskog jezika i Nikola Pongrac, učitelj njemačkog jezika.

U vjeronaučnoj radionici učenici su se prisjetili stvaranja svijeta i trećeg dana kada je Bog stvorio biljni svijet. Razgovarajući shvatili su da je Bog stavio stablo spoznaje dobra i zla u Edenski vrt kako bi Adamu i Evi dao izbor da se svojom slobodom voljom odluče poslušati ili ne. Zatim su krenuli u izradu stabla spoznaje dobra i zla (plakat) kojim su željeli probuditi i izgraditi svijest o čovjekovoj odgovornosti za sve stvoreno, posebno šume. Time su se bavili 4 školska sata uz pomoć Katarine Pahek Čajić, vjeroučiteljice i Klaudine Mumić, voditeljice eko skupine.

Učenici su u okviru nastave povijesti i informatike istraživali podatke na Internetu vezane uz povijest šumarstva na našim prostorima. Proučili su propis o šumarstvu koji datira još iz 1769. godine, bavili su se poviješću šumskih rasadnika te istraživali povijest šumarstva u Međimurju. Na temelju pronađenih informacija izradili su plakat i kviz u programu Hotpotatoes. Za sve aktivnosti učenicima 8. razreda bilo je potrebno 4 školska sata, a usmjeravali su ih učiteljica povijesti Marija Blažić te učiteljica informatike Nataša Boj.

Kviz u programu Hotpotatoes su napravili i učenici 7. razreda i to u vezi rasprostranjenosti šuma po kontinentima.

Tijekom nastave glazbene kulture učenici 5. razreda su oponašali zvukove vjetra i kiše, po sluhu obrađivali pjesme i slušali skladbe. Učenici su dobili zadatak i da uz poticaj glazbe nacrtaju šumu u ljetnoj oluji. Kroz svijet glazbe učenike je 4 školska sata vodila ućiteljica glazbene kulture Marina Korunek.

Osmoza drveta bila je tema projektne nastave iz fizike i kemije za učenike sedmih razreda, a učenicima je pomagala učiteljica Jelisava Živković.

Na webu škole nalazi se prezentacija u kojoj je predstavljen projekt te kviz vezan uz temu projekta.

 

Razredna nastava
 

U okviru razredne nastave voditelj Šumarije, ispostave Čakovec, gospodin Horvat, održao je vrlo zanimljivo predavanje o šumama, nakon kojeg su učenici postavljali pitanja. Predavanje je trajalo 80 minuta, nakon toga su učenici zajedno sa svojim učiteljicama razgovarali o samome predavanju, a potom su se bavili različitim aktivnostima (crtanje, pjevanje, izrada eko igračaka od šumskih plodova i sl.) vezanim uz šumski biljni i životinjski svijet.

Valja spomenuti i to da je održana terenska nastava prirode tijekom koje su učenici promatrali vrste drveća zastupljenih u kontinentalnoj listopadnoj šumi te im mjerili opseg debla, radili otiske kore, promatrali listove te izgled krošnje i sakupljali plodove. Realizacija je trajala 4 školska sata. Nositelji projekta bio je 6.a i 6.b razred, a voditeljica: Sanja Janušić, učiteljica prirode i biologije.

Temu „Šume za ljude“ povodom Međunarodne godine šuma obradili smo kroz sve nastavne predmete  na integriranom nastavnom danu 27.09.2011.  i to u predmetnoj i razrednoj nastavi.

Kao rezultat svih aktivnosti koje su u III. osnovnoj školi Čakovec održane povodom Međunarodne godine šuma, nastali su zanimljivi web sadržaji koje možete pogledati ovdje.

Učenici i nastavnici III. osnovne škole Čakovec i dalje će raditi na opisanim i sličnim projektima.

 

| 19. 6. 2012. u 14:44 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1793. - Marija Antoaneta, zadnja kraljica apsolutističke Francuske, u...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr