preskoči na sadržaj
13. 12. 2019.

Održan završni skup projekta CRISS (Obzor2020) na Kreti

U sklopu projekta CRISS, 14. studenog 2019. održan je završni simpozij o usvajanju digitalne kompetencije -  Symposium on Acquiring Digital Competence in the classroom: the experience of primary and secondary schools in Europe  u...

6. 12. 2019.

Hrvatski nastavnici i učenici prvi u Europi testirali program za pomiješanu stvarnost - Magellan

Troje hrvatskih nastavnika zakoračilo je u nepoznate vode kako bi testirali novi program koji je bio dostupan uključenim školama tijekom projekta CRISS za pomiješanu stvarnost, Magellan.

5. 12. 2019.

Razgovor s Henryjem Girouxom: Pedagogija prekarijata

Na kraju godine 2019. godine donosimo vam još jednu poslasticu: dio razgovora s profesorom Henryjem Armandom Girouxom, vodećim teoretičarom u brojnim područjima, uključujući javnu pedagogiju, kulturne studije, studije o mladima, visoko obrazovanje,...

2. 12. 2019.

EACEA pokrenula novu platformu za prijave na natječaje

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA) pokrenula je novu platformu Funding and Tender Opportunities (F&TP) na kojoj će ubuduće biti objavljivani svi natječaji. Pilot faza počela je ove jeseni pa je jedan dio...

28. 11. 2019.

Radionica animiranog filma za učitelje, nastavnike i odgojitelje

Nakon prve održane radionice animiranog filma za odrasle, obrazovne djelatnike, koju su voditelji VANIME realizirali tijekom ljeta, Filmsko-kreativni studio VANIMA priprema novu koja će biti održana od 12. do 14. prosinca uz financijsku...

26. 11. 2019.

Nastavnice Marina Vukančić (OŠ Ive Andrića Zagreb) i Jasmina Kljunić (Upravna škola Zagreb) predstavile iznimne rezultate svojih škola na međunarodnom simpoziju projekta CRISS

U sklopu projekta CRISS, 14. studenog 2019. godine, u Heraklionu na Kreti održan je završni simpozij o usvajanju digitalne kompetencije -  Symposium on Acquiring Digital Competence in the classroom: the experience of primary and...

26. 11. 2019.

II. znanstveno-stručna konferencija s temom Modeli prevencije u zajednici – partnerstvo znanosti i prakse

Vijeće Gradske četvrti Gornja Dubrava organizira II. znanstveno-stručnu konferenciju s temom Modeli prevencije u zajednici – partnerstvo znanosti i prakse, koja će se održati u petak, 29. studenoga 2019. godine, u Narodnom sveučilištu Dubrava...

25. 11. 2019.

Međunarodna konferencija o suzbijanju dezinformacija u eri digitalnih medija

U srijedu, 27. studenog, od 9 do 16 sati u Novinarskom domu, Perkovčeva ul. 2, u Zagrebu održat će se međunarodna  konferencija  pod nazivom “Suzbijanje dezinformacija u eri digitalnih medija”, u organizaciji Veleposlanstva...

22. 11. 2019.

Rezultati projekta CRISS predstavljeni na okruglom stolu Razvoj, praćenje i vrednovanje digitalnih kompetencija na CUC-u 2019

Na ovogodišnjoj CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji koje se održala u Šibeniku, od 6. do 8. studenog 2019. godine, održan je okrugli stol  Razvoj,praćenje i vrednovanje digitalnih kompetencija  vezan uz razvoj digitalnih...

22. 11. 2019.

Komentiranje sadržaja na internetskim portalima i društvenim mrežama

Na mrežnim stranicama medijskapismenost.hr možete pronaći zadatak u kojem učenici trebaju odabrati jednu vijest o djeci i mladima s nekog internetskog portala te analizirati komentare medijskih korisnika - jesu li oni dobro argumentirani, ili su u njima...

15. 11. 2019.

Prikriveno oglašavanje u časopisima za mlade

Časopisi za mlade važan su izvor informacija koje mladi redovito čitaju. Popularni su zbog zabavnog sadržaja te su izrazito vješto grafički opremljeni, zbog čega privlače pozornost.

12. 11. 2019.

Događaj „Inspiriraj se!“ #BudiErasmusPlusGeneracija

Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) organizira događaj Inspiriraj se! #BudiErasmusPlusGeneracija tijekom kojeg će uspješni korisnici EU programa Erasmus+ i Europske snage solidarnosti svojim iskustvenim pričama upoznati buduće...

5. 11. 2019.

Besplatna radionica za strukovno obrazovanje u Otočcu za Erasmus+ početnike

Agencija za mobilnost i programe EU organizira u ponedjeljak, 18. studenog 2019. godine, u Otočcu u Maloj dvorani Gackog pučkog otvorenog učilišta Erasmus+ besplatnu regionalnu radionicu za pisanje projektnih prijedloga u području strukovnog...

4. 11. 2019.

Sramoćenje na internetu i društvenim mrežama

“Poštujmo sebe i druge u medijima” bila je glavna poruka  2. Dana medijske pismenosti , održanih u travnju 2019. U skladu s time, i tada objavljeni  nastavni materijali za srednje škole  bavili su se ljudskim dostojanstvom, vrijeđanjem, sramoćenjem i govorom mržnje u medijima.

25. 10. 2019.

Eurydice publikacije o strukturi europskih obrazovnih sustava i obveznom obrazovanju

Europska mreža Eurydice objavila je dvije publikacije s ažuriranim podacima o strukturi europskih obrazovnih sustava i obveznom obrazovanju za školsku i akademsku godinu 2019./2020.

22. 10. 2019.

Poziv na skup: Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi - Geometrija u nastavi matematike

Agencija za odgoj i obrazovanje od 14. do 16. studenog 2019. godine u hotelu Park Plaza Histria u Puli organizira stručno-metodički skup. Broj sudionika ograničen je na 500, a prijava je obavezna do 13. studenog 2019. godine na stranici...

14. 10. 2019.

eTwinning konferencija 2019: eTwinning – za razvoj učitelja budućnosti

Tradicionalna godišnja eTwinning konferencija, ove godine pod nazivom  eTwinning – za razvoj učitelja budućnosti , održat će se, 7. studenoga 2019. godine, u Zagrebu.

27. 9. 2019.

6. Info dan mreža i inicijativa Europske unije „Karijerno obrazovanje učenika u smjeru usvajanja vještina budućnosti“

6. Info dan mreža i inicijativa Europske unije „Karijerno obrazovanje učenika u smjeru usvajanja vještina budućnosti“ održat će se u ponedjeljak, 30. rujna 2019. godine, od 10 sati u prostoru Zagrebačkog...

23. 9. 2019.

Objavljena je nova Eurydice publikacija Digital Education at School in Europe

Nova publikacija mreže Eurydice prikazuje dvije različite, ali komplementarne perspektive digitalnog obrazovanja: s jedne strane prikazuje razvoj digitalnih kompetencija relevantnih za učenike i učitelje, odnosno nastavnike, a s druge strane stavlja...

20. 9. 2019.

Vježbe medijske pismenosti za rad s učenicima

Donosimo vam šest jednostavnih vježbi za razvoj medijske pismenosti koje se temelje na analizi mrežnih stranica vaše škole, a namijene su za rad s učenicima. Vježbe koje ćemo vam predstaviti, u tekstu koji slijedi, dio su obrazovnih materijala " Fake ≠ fact: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice...

17. 9. 2019.

Uspjeh hrvatskih učenika i nastavnika na projektu CRISS

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET je tijekom školske godine 2018./2019. uspješno implementirala projekt CRISS u hrvatskim osnovnim i srednjim školama. Projekt CRISS pokrenut je u sklopu europskog programa za...

11. 9. 2019.

Ideje kako integrirati medijsku pismenost u nastavu

Kad je riječ o medijskom obrazovanju, odnosno razvoju vještina medijske pismenosti kod djece i mladih u hrvatskim školama, kao najveći izazovi ističu se nedovoljna satnica, nedostatak nastavnih materijala, neujednačena...

6. 9. 2019.

Natječaj za izbor projekta međunarodne mobilnosti učenika s najuspješnijom primjenom Europskog kreditnog sustava u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (ECVET)

Agencija za mobilnost i programe Europske unije i hrvatska Radna skupina stručnjaka za ECVET pozivaju na sudjelovanje u natječaju za izbor projekta međunarodne mobilnosti učenika s najuspješnijom primjenom ECVET-a.

4. 9. 2019.

Poziv na prijavu za sudjelovanje na seminaru „International Project Management Skills for Newcomers to KA1 VET mobility“, Irska

Agencija za mobilnost i programe Europske unije poziva na prijavu za sudjelovanje na seminaru u okviru aktivnosti transnacionalne suradnje (Transnational Cooperation Activity – TCA) International Project Management Skills for Newcomers to...

4. 9. 2019.

Međunarodni stručni skup „Izazovi u školi“

U susjednoj Sloveniji, u malenom gradiću Kamnik, u osnovnoj školi Fran Albreht na Međunarodni dan učitelja, 5. listopada 2019. godine, održat će se Međunarodni stručni skup za učitelje pod nazivom „Izazovi u školi“. 

3. 9. 2019.

Konferencija „Učimo o održivom razvoju - od vrtića do fakulteta”

Centar za edukaciju i savjetovanje Sunce u sklopu projekta „Sinergija održivog razvoja i poduzetničke aktivnosti u školskim klupama“ organizira konferenciju za profesore i stručne suradnike osnovnih i srednjih škola. Konferencija...

3. 9. 2019.

Započele su prijave za sudjelovanje na 3. Danima strukovnih nastavnika

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih obavještava sve zainteresirane nastavnike strukovnih predmeta da su započele prijave za  sudjelovanje na 3. Danima strukovnih nastavnika, koji će se održati od 9. do 11. listopada...

3. 9. 2019.

Poziv na prijavu za sudjelovanje na seminaru „Project Incubator - The future of VET“, Finska

Agencija za mobilnost i programe Europske unije poziva aktivne dionike u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju na prijavu za sudjelovanje na seminaru u okviru aktivnosti transnacionalne suradnje (Transnational Cooperation Activity – TCA) Project...

27. 8. 2019.

Poziv na prijavu za sudjelovanje na seminaru „Professional development of staff in VET: from policy to practice“, Nizozemska

Agencija za mobilnost i programe Europske unije poziva nastavnike strukovnih škola na prijavu za sudjelovanje na seminaru u okviru aktivnosti transnacionalne suradnje ( Transnational Cooperation Activity  – TCA)  Professional...

26. 8. 2019.

Otvorene prijave za stručne skupove za nastavnike strukovnih predmeta

Stručno usavršavanje osmišljeno je kao dio aktivnosti projekta “Modernizacija sustava stručnog usavršavanja nastavnika strukovnih predmeta”. Usavršavanje će se provoditi kroz temeljne i izborne module, uključujući...

23. 8. 2019.

Najava stručnih edukacija za „Školu za život“ u organizaciji Agencije i Ministarstva znanosti i obrazovanja

Viši savjetnici i vanjski suradnici Agencije za odgoj i obrazovanje u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, a u sklopu pripreme za idući krug edukacija učitelja, nastavnika, ravnatelja i stručnih suradnika za frontalnu primjenu...

23. 8. 2019.

Predstavljen ŠeR - Školski e-Rudnik (vol. 2)

U Ministarstvu znanosti i obrazovanja održan je brifing za predstavnike medija na kojem je predstavljeno proširenje aplikacije ŠeR - Školski e-Rudnik (vol. 2). Ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak na brifingu je prezentirala statistiku o izostancima, općem uspjehu, pedagoškim...

23. 8. 2019.

PETICA – igrom do zdravlja, edukacija o provedbi programa prevencije pretilosti u djece školske dobi

Skup je namijenjen učiteljima razredne nastave, studentima i ravnateljima čije škole su sudionici programa „PETICA - igrom do zdravlja“. Stručni će se skup održati u petak, 6. rujna 2019. godine, u 12 sati u Centru za zdravlje mladih,...

22. 8. 2019.

Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Istraživanja pokazuju da danas većina djece posjeduje pametni telefon koji im već od rane dobi omogućuje pristup internetu. Mnoga djeca većinu vremena na pametnim telefonima igraju igre ili se dopisuju sa svojim vršnjacima, često...

20. 8. 2019.

Čitateljska pismenost u kontekstu medijske pismenosti

Medijski teoretičar Marshall McLuhan već je šezdesetih godina prošloga stoljeća naglasio da mediji nisu samo (pasivni) prijenosnici poruka. Medij je poruka, rekao je McLuhan, naglašavajući time da medij koji prenosi...

14. 8. 2019.

Razgovor s Peterom McLarenom: Revolucionarna kritička pedagogija ostvaruje se u hodu

I ovoga puta vam donosimo dio razgovora s vrhunskim stručnjakom na području suvremenog obrazovanja, objavljenog u knjizi Petra Jandrića "Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije". Riječ je o razgovoru s Peterom...

2. 8. 2019.

Historiana – obogatite svoje poučavanje povijesti

Mrežna stranica Historiana nudi otvoreni digitalni sadržaja iz područja povijesti, aktivnosti za učenje i poučavanje povijesti i prijedloge primjene inovativnih digitalnih alata te mogućnost kreiranja vlastitih aktivnosti. 

10. 7. 2019.

Razgovor s Markom Košičekom na temu „Učitelji su važni“

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“ koji je pokrenut s ciljem da se istakne važnost rada svih učitelja i njihov utjecaj na razvoj društva u cjelini, te da se naglasi važnost te profesije, ali i samog...

28. 6. 2019.

Govor mržnje na internetu i društvenim mrežama

Govor mržnje teško je definirati, a često se uspoređuje, pa čak i jednim dijelom izjednačuje s klevetom i/ili uvredom. No, u raspravama se najčešće spominje Preporuka Vijeća Europe koja govor mržnje definira kao “sve oblike...

28. 6. 2019.

Najava drugog okruglog stola o učiteljima budućnosti u sklopu priprema za predsjedanje Republike Hrvatske Vijećem Europske unije

U prvom semestru 2020. godine Republika Hrvatska predsjeda Vijećem Europske unije te u vezi s tim Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH priprema i razrađuje prioritetne teme vezane uz područje obrazovanja.

11. 6. 2019.

Kako kritički vrednovati izvore na internetu

Među  obrazovnim materijalima  pripremljenima za  2. Dane medijske pismenosti  nalazi se i paket materijala “ Fake ≠ fact: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice “. Riječ je o izvorno švedskim materijalima, namijenjenima prvenstveno učenicima srednjih škola, koji su prevedeni...

6. 6. 2019.

Poziv na skup: Pedagogija i interdisciplinarnost

Agencija za odgoj i obrazovanje 15. lipnja 2019. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu organizira znanstveno-stručnu konferenciju. Broj sudionika ograničen je na 100, a prijava je obavezna do 10. lipnja 2019. godine na stranici...

31. 5. 2019. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako organizirati uspješan grupni rad?

Podvojena su učenička mišljenja oko grupnog rada koji je jedan od važnih čimbenika odgojno-obrazovnog procesa. Koje sve kompetencije učenici stječu putem grupnog rada? 

28. 5. 2019.

Najava okruglog stola o učiteljima budućnosti u sklopu priprema za predsjedanje Republike Hrvatske Vijećem Europske unije

U prvom semestru 2020. godine Republika Hrvatska predsjeda Vijećem Europske unije te u vezi s tim Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH priprema i razrađuje prioritetne teme vezane uz područje obrazovanja. Jedno od prioritetnih tematskih područja...

28. 5. 2019.

Pedagogija i interdisciplinarnost

U subotu, 15. lipnja 2019. godine, na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu od 9 i 30 do 17 sati održat će se znanstveno-stručna konferencija "Pedagogija i interdisciplinarnost". Konferencija je koncipirana nizom plenarnih predavanja i diskusija na kojima će eminentni/e...

23. 5. 2019.

Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda

U sklopu 2. Dana medijske pismenosti, Agencija za elektroničke medije i UNICEF, objavili su nastavne materijale pod nazivom Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda . Nastavni...

17. 5. 2019.

Otkrijte nove značajke platforme CRISS i uključite se

Još jednom se pozivaju svi nastavnici da se uključe u međunarodni projekt CRISS. CARNET tijekom ove  školske godine (2018/2019) uspješno provodi projekt CRISS  (Demonstration of a scalable and cost-effective...

14. 5. 2019.

Razgovor s McKenziejem Warkom: Novo znanje za nov planet: kritička pedagogija u i za antropocen

Iz knjige Petra Jandrića "Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije", ovoga vam puta donosimo dio razgovora s piscem i znanstvenikom McKenziejem Warkom čija djela o hakerskoj kulturi i gejmerskoj teoriji neprestano...

8. 5. 2019.

Europska oznaka jezika priznanje za inovativne projekte u poučavanju i učenju jezika

Europska oznaka jezika ( European Language Label - ELL ) za inovativne projekte u poučavanju i učenju jezika priznanje je kojim se potiču nove inicijative, nagrađuju nove tehnike te promiče i potiče uvođenje dobre prakse u području učenja i poučavanja...

6. 5. 2019.

Natjecanje „Europeana STEM Challenge“

U ponedjeljak, 25. ožujka 2019. godine, otvoreno je natjecanje pod nazivom „Europeana STEM Challenge“. Natjecanje je namijenjeno svim zainteresiranim snimateljima, vlogerima i nastavnicima i traje do srijede, 15. svibnja 2019. godine.

6. 5. 2019.

Kako i sami sudjelujemo u širenju lažnih vijesti

Čak 85 % građana u Europskoj uniji prepoznaje  lažne vijesti  kao problem u njihovim državama, pokazalo je  istraživanje EUROBAROMETRA  koje je provedeno među 26 576 ispitanika u 28 država članica u veljači 2018. godine.

18. 4. 2019.

Poziv za uključivanje u međunarodni projekt CRISS

Pozivamo sve nastavnike hrvatskih škola da se uključe u CRISS-ov online pilot i iskoriste mogućnosti platforme razvijene u sklopu projekta. Nastavnici koji provedu i vrednuju određen broj zadataka stječu uvjete za potvrdu o sudjelovanju u...

17. 4. 2019.

Kontakt seminar za predstavnike škola

Hrvatska škola Outward Bound poziva sve ravnatelje, pedagoge, nastavnike i stručne djelatnike osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske da se prijave na Kontakt seminar doživljajna pedagogija u prirodi koji će se održati u subotu, 4. svibnja 2019. godine, u Edukacijskom centru Outward Bound u Velikom Žitniku, nedaleko...

15. 4. 2019.

ECML/CELV novi projektni ciklus - Program 2020. - 2023.

Europski centar za suvremene jezike Vijeća Europe ( European centre for modern languages of the Council of Europe  ECML/CELV) poziva stručnjake za jezično obrazovanje na suradnju u novome projektnom ciklusu.

15. 4. 2019.

Roditeljski sastanak o medijima i medijskoj pismenosti

Među  obrazovnim materijalima  koje su u sklopu 2.  Dana medijske pismenosti  pripremili Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, nalaze se i materijali za pripremu i vođenje roditeljskih sastanaka u vrtićima i...

4. 4. 2019.

Poziv na skup: Matematika u primjenama

Agencija za odgoj i obrazovanje 13. travnja 2019. godine na Odjelu za matematiku, Trg Ljudevita Gaja 6, u Osijeku organizira regionalni stručni skup namijenjen nastavnicima matematike i informatike. Broj sudionika ograničen je na 50, a prijava je obavezna do 11. travnja 2019. godine na stranici http://ettaedu.azoo.hr .

1. 4. 2019.

Obavijest o natječaju The ISABS Future Scientist Award i međunarodnom kongresu “Practical Knowledge for Students”

U Splitu će se od 4. do 7. travnja 2019. godine održati Međunarodni kongres “Practical Knowledge for Students” na Medicinskom fakultetu. Zahvaljujući ostvarenoj suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje te vodećih domaćih i svjetskih institucija...

29. 3. 2019.

Kreće treći i završni krug masovnog online tečaja za korištenje platforme u sklopu projekta Europske unije Obzor 2020 - CRISS

Svi zainteresirani nastavnici koji žele sudjelovati u online pIlotu projekta CRISS, a koji se nisu uspjeli registrirati ili završiti tečaj u prvom i drugom krugu, imaju priliku registrirati se i/ili proći novi i zadnji krug masovnog online tečaja...

27. 3. 2019. :: Autor: Dora Jelakovic

Smjernice za osnaživanje pozitivnog odnosa između nastavnika i učenika

Zašto je uopće važno imati snažnu i pozitivnu povezanost s učenicima? Nastavnik svakodnevno aktivno sudjeluje u odgojno-obrazovnom procesu svakog svog učenika. Pozitivan, iskren i otvoren odnos između nastavnika i učenika, temelj su...

25. 3. 2019.

Najava državnoga skupa za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova u Primoštenu

Agencija za odgoj i obrazovanje 9. i 10. travnja 2019. godine u Primoštenu organizira državni stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova RH „Vođenje i rukovođenje školskom/domskom ustanovom“. Ravnateljima...

19. 3. 2019.

Prvi Europski tjedan medijske pismenosti

Od 18. do 22. ožujka 2019. godine održava se  Europski tjedan medijske pismenosti , nova inicijativa Europske komisije s ciljem promicanja vještina i projekata medijske pismenosti diljem Europske unije.

19. 3. 2019.

EducationUSA sajam u Zagrebu

U utorak, 2. travnja 2019. godine, od 16 do 19 sati održat će se šesti EducationUSA sajam visokog obrazovanja u hotelu Sheraton, Ul. kneza Borne 2, u Zagrebu. Na sajmu će 15 američkih visokih učilišta predstaviti svoje preddiplomske i diplomske studijske programe te različite mogućnosti financiranja za hrvatske...

18. 3. 2019.

Radionica pripreme projektnih prijava u sklopu dijaloga s mladima programa Erasmus+

Agencija za mobilnost i programe EU u suradnji s Centrom za mlade Informadur organizira radionicu o pripremi projektnih prijava u sklopu aktivnosti dijaloga s mladima programa Erasmus+. Radionica će se održati 4. travnja 2019. godine od 10 do 15 sati u...

14. 3. 2019.

Eratostenov eksperiment u ožujku 2019.

U četvrtak, 21. ožujka 2019. godine, provest će se globalni Eratostenov eksperiment u kojem brojne škole diljem svijeta, u trenutku kada je Sunce na prikladnom položaju, računaju opseg Zemlje koristeći običan štap i metar za mjerenje. Cilj eksperimenta poticanje je istraživačkog učenja.

12. 3. 2019.

Poziv na skup: Suvremene nastavne strategije i tehnike u nastavi fizike

Agencija za odgoj i obrazovanje 20. ožujka 2019. godine u Splitu organizira međužupanijski jednodnevni skup namijenjen učiteljima i nastavnicima fizike Zadarske, Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske  županije....

7. 3. 2019.

1000 učenika uči o novcu

Uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja Štedopis - Institut za financijsko obrazovanje aktivno radi na povećanju financijske pismenost tisuću učenika srednjih škola u Zagrebu, Bjelovarsko-bilogorskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji.Projekt financijske pismenosti za srednje škole „Moj novac, moja...

7. 3. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme – ENABLE

U petak, 15. ožujka 2019. godine, u 14 sati, predavač Danijel Forjan održat će webinar na temu ENABLE. Webinar uživo moći će se pratiti u  virtualnoj učionici MZO-a .

6. 3. 2019.

Prednatjecanje međunarodnom natjecanju u izradi taktilne slikovnice za slijepu i slabovidnu djecu

Osnovna škola Pećine u Rijeci te Odjel i Prva dječja knjižnica za djecu oštećena vida koji djeluju unutar škole ove su godine kontakt ustanova međunarodne grupe Typhlo& Tactus  koja svake druge godine organizira...

6. 3. 2019.

Javni poziv za podnošenje zahtjeva za izvođenje eksperimentalnoga programa „Škola za život“

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje Javni poziv za podnošenje zahtjeva osnovnih i srednjih škola za izvođenje eksperimentalnoga programa „Škola za život“. Predmet je i cilj poziva odabir škola koje će se u...

6. 3. 2019.

V. konferencija školske medijacije

V. konferencija školske medijacije održat će se u petak, 5. travnja 2019. godine, u XV. gimnaziji, Jordanovac 8, od 9 do 16 sati. Prijave su otvorene do nedjelje, 31. ožujka 2019. godine. Tema je konferencije „Uloga vršnjačke medijacije kao preventivnog programa u jačanju mentalog zdravlja djece i mladih“.

5. 3. 2019.

Tjedan mozga u Osijeku

Medicinski fakultet Osijek i Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek, pridružuju se kampanji Tjedna mozga te uz podršku Hrvatskog instituta za istraživanje mozga (HIIM), Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatskog društva za neuroznanost (HDN), Medicinskog fakulteta Osijek, Odjela za...

4. 3. 2019.

Pitanja koja se mogu koristiti za analizu bilo kojeg medijskog sadržaja

Prilikom analize medijskih sadržaja, važno je da medijski korisnici postave ključna pitanja koja se mogu podijeliti u tri ključne skupine (Scheibe, Rogow, 2012: 39). Portal Medijska pismenost potiče da se s učenicima kod analize medijskih...

28. 2. 2019.

Izlaganja i seminari Hrvatske narodne banke za nastavnike i učenike

Hrvatska narodna banka organizira za učenike izlaganja, a za nastavnike seminare namijenjene podizanju razine njihove ekonomske i financijske pismenosti, posebice njihovih znanja o djelovanju hrvatske središnje banke.

28. 2. 2019.

Još sedam dana za prijavu na natječaj „Pametno s pametnim tehnologijama - Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“

Podsjećamo sve zainteresirane osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj kako rok za prijavu na natječaj „Pametno s pametnim tehnologijama - Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“ traje još samo sedam dana....

27. 2. 2019.

Razgovor s Howardom Rheingoldom, jednim od istinskih pionira digitalnih tehnologija

I ovoga puta vam donosimo dio razgovora vođenih s vrhunskim stručnjacima na području suvremenog obrazovanja i objavljenih u knjizi Petra Jandrića "Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije" te vam ovog puta donosimo dio...

22. 2. 2019.

Mjesec hrvatskog jezika

Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje jučer, 21. veljače 2019. godine, na Međunarodni dan materinskoga jezika započeo je manifestaciju Mjeseca hrvatskoga jezika koja završava 17. ožujka 209. godine, na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika.

15. 2. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme - Java u Ericsson Nikoli Tesli

U četvrtak, 21. veljače 2019. godine, u 14 sati, predavač Ante Perić održat će webinar na temu „Java u Ericsson Nikoli Tesli“.

15. 2. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme - Uvod u Blockchain

U utorak, 19. veljače 2019. godine, u 14 sati, predavač Ivan Delić održat će webinar na temu „Uvod u Blockchain“.

14. 2. 2019.

Skup „Hrvatski jezik u računalnom jezikoslovlju“

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Odjel za matematiku u petak, 15. veljače 2019. godine, organiziraju skup „Hrvatski jezik u računalnom jezikoslovlju“. Cilj je povezivanje svih zainteresiranih znanstvenika,...

13. 2. 2019.

Natječaj za učenike osnovnih i srednjih škola za najbolji videorad, strip, plakat te infografiku na temu: „ Pametno s pametnim tehnologijama - Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“

U povodu Svjetskog dana prava potrošača, koji se obilježava svake godine 15. ožujka, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, Hrvatskom regulatornom agencijom za mrežne djelatnosti,...

13. 2. 2019.

Prijava učenika za radionice „Djeca upoznaju medije“

Medijska je pismenost vještina o kojoj se može i treba učiti iz različitih izvora. Kako bi djeci i mladima omogućili učenje o medijima izravno od medijskih profesionalaca, Agencija za elektroničke medije i UNICEF u partnerstvu s vodećim...

12. 2. 2019. :: Autor: Dora Jelakovic

Smjernice za poticanje učenika na veću angažiranost

Kako potaknuti učenike na veću angažiranost, svakodnevni je izazov za nastavnike. Uz stručnu literaturu, obvezno gradivo, ponekad je izazov kako prekinuti uobičajenu rutinu nastavnog sata i potaknuti učenike na samostalno istraživanje, promišljanje,...

11. 2. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme – „Upravljanje softverskim projektima"

U četvrtak, 14. veljače 2019. godine, u 14 sati, predavač Damir Antunović održat će webinar na temu „Upravljanje softverskim projektima".

11. 2. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme – Umjetna inteligencija (AI) i „digitalni asistenti“

U utorak, 12. veljače 2019. godine, u 14 sati, predavač Ivan Delić održat će webinar na temu „Umjetna inteligencija (AI) i „digitalni asistenti“.

4. 2. 2019.

Kreće drugi krug masovnog online tečaja za korištenje platforme u sklopu projekta Europske unije Obzor 2020 - CRISS

Svi zainteresirani nastavnici koji žele sudjelovati u online pIlotu projekta CRISS, a koji se nisu uspjeli registrirati ili završiti tečaj u prvom krugu, imaju priliku registrirati se i/ili proći novi krug masovnog online tečaja (MOOC-a) za...

1. 2. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme - O softverskim projektima i rapidnom razvoju softvera

U četvrtak, 7. veljače 2019. godine, u 14 sati, predavači Frane Urem i Darko Jureković održat će webinar na temu „O softverskim projektima i rapidnom razvoju''.

1. 2. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme - Računalstvo u oblaku (Cloud)

U utorak, 5. veljače 2019. godine, u 14 sati predavači Morana Kobal i Darko Jureković održat će webinar na temu „Računalstvo u oblaku (Cloud)“.

31. 1. 2019.

Najava Obrazovne konferencije Kreativnost i inovativnost u nastavi u Osijeku

Agencija za odgoj i obrazovanje u suorganizaciji s Visokim učilištem Effectus organizira Obrazovnu konferenciju „Kreativnost i inovativnost u nastavi“ koja će se održati u utorak, 26. veljače 2019. godine, s početkom u 10 sati na...

29. 1. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme – Programski jezik Java - kako učenicima olakšati ulazak u svijet objektno-orijentiranog programiranja: Alice i Greenfoot

U četvrtak, 31. siječnja 2019. godine, u 14 sati, dr. sc. Frane Urem održat će webinar „Programski jezik Java - kako učenicima olakšati ulazak u svijet objektno-orijentiranog programiranja: Alice i Greenfoot“.

28. 1. 2019.

Besplatne radionice o pisanju i provedbi Erasmus+ projekata

Hrvatska škola Outward Bound organizira informativne radionice o pisanju i provedbi Erasmus+ projekata u sklopu projekta Grada Zagreba, u suradnji s Centrom za mlade grada Zagreba.

28. 1. 2019.

Djeca upoznaju medije: radionice za djecu i mlade u medijskim kućama

U sklopu dana medijske pismenosti, i ove će se godine održati radionice „Djeca upoznaju medije“. Deset medijskih kuća u šest gradova ugostit će učenike osnovnih i srednjih škola i pružiti im priliku da na jedan dan...

28. 1. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme - Autonomna baza podataka

U utorak, 29. siječnja 2019. godine, u 14 sati, predavačica Morana Kobal održat će webinar pod nazivom „Autonomna baza podataka“.

24. 1. 2019.

Webinar „Korištenje platforme Europeana u obrazovne svrhe“

U četvrtak, 24. siječnja2019. godine, u organizaciji European Schoolneta održat će se webinar na hrvatskom jeziku pod nazivom „Korištenje platforme Europeana u obrazovne svrhe“. Webinar će voditi prof. Ivana Štiglec, Europeana...

21. 1. 2019.

Webinar edukacije učitelja u sklopu kurikularne reforme - Programski jezik Java – uvodno predavanje

U četvrtak, 24. siječnja 2019. godine, u 14 sati, dr. sc. Branko Mihaljević održat će webinar Programski jezik Java - uvodno predavanje.

15. 1. 2019.

Javni poziv za sufinanciranje projekata medijske pismenosti u 2019. godini

Vijeće za elektroničke medije objavilo je Javni poziv za prikupljanje ponuda za sufinanciranje projekata na temu poticanja medijske pismenosti za 2019. godinu.

8. 1. 2019.

Razgovor s prof. Michaelom Adrianom Petersom: Učenje, kreativna ko(labor)acija i kulture znanja

Nastavljamo s objavom razgovora vođenih s vrhunskim stručnjacima na području suvremenog obrazovanja i objavljenih u knjizi Petra Jandrića "Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije". te vam ovog puta donosimo dio...

7. 1. 2019.

Poziv na skup: Rane odgojno-obrazovne intervencije za djecu i učenike s problemima u ponašanju

Agencija za odgoj i obrazovanje 2. veljače 2019. godine, na Učiteljskom fakultetu u Rijeci organizira državni skup namijenjen namijenjen odgajateljima, učiteljima te stručnim suradnicima. Broj sudionika ograničen je na 40, a prijava je obavezna do 28....

4. 1. 2019.

2. Dani medijske pismenosti

Dani medijske pismenosti, projekt koji su pokrenuli  Agencija za elektroničke medije  i Ured  UNICEF -a za Hrvatsku s ciljem edukacije djece, roditelja, odgojitelja i nastavnika o medijskoj pismenosti, održat će se drugi put od 8. do 12. travnja 2019.

2. 1. 2019.

65. Zimski seminar za geografe

Od 9. do 10. siječnja 2019. godine, u Kongresnom centru Hotela Antunović u Zagrebu održat će se dvodnevni državni stručni skup 65. Zimski seminar za geografe. Obvezna je prijava do srijede, 9. siječnja 2019. godine http://ettaedu.azoo.hr .

21. 12. 2018.

Predstavljanje projekta CRISS na ovogodišnjem CUC-u

Na 20. CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji - CUC , koja se održala u Šibeniku od 21. do  23. studenog 2018. godine, uspješno su održana tri događanja posvećena projektu CRISS (iz programa Europske unije Obzor 2020 ).  

17. 12. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Što učiniti kada učenici pružaju otpor u nastavi? (drugi dio)

U prethodnom smo tekstu pisali o  mogućim razlozima zašto određeni učenici pružaju otpor u nastavi . Što učiniti kada otpor jednog ili više učenika utječe na cjelokupnu nastavu, ali i mir drugih učenika, pročitajte u drugom...

13. 12. 2018. :: Autori: Gordana Benat, Aleksandra Mudrinić

Što smo saznali na Danima obrazovnih znanosti

U Zagrebu su tijekom 25. i 26. listopada 2018. godine održani 4. Dani obrazovnih znanosti. Riječ je o znanstvenoj konferenciji u organizaciji Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu – Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja. Tema ovogodišnje konferencije bila je "Odgojno-obrazovni sustav:...

28. 11. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Razlozi zašto određeni učenici pružaju otpor na nastavi (prvi dio)

Djeca u svojem razvoju i odrastanju od najranije dobi nastoje pomicati granice koje su im postavljene i od strane roditelja, ali i nastavnika. Nastoje pronaći načine kako se izvući iz neposlušnosti ili pogrešnih postupaka, kako izbjeći...

20. 11. 2018.

Razgovor s prof. Andrewom Feenbergom: Rasprskavajući kotao digitalnog obrazovanja - kritička pedagogija i filozofija tehnologije

Nastavljamo s objavom razgovora vođenih s vrhunskim stručnjacima na području suvremenog obrazovanja i objavljenih u knjizi Petra Jandrića "Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije" te vam ovog puta donosimo dio razgovora...

14. 11. 2018.

Započela provedba pilot projekta CRISS u osnovnim i srednjim školama Hrvatske

U rujnu 2018. godine započela je provedba onsite pilot projekta CRISS koji se odvija u okviru programa Europske unije za istraživanja i inovacije OBZOR 2020 i ima za svrhu razvoj i pilot implementaciju digitalne platforme za stjecanje, vrednovanje i...

2. 11. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Smjernice za postizanje bolje koncentracije u učionici

Vrlo je česta rasprava među nastavnicima kako i što učiniti po pitanju učeničke koncentracije koja je vidno narušena u posljednje vrijeme. Koncentracija je sve manja, na nju utječu različiti elementi i učenici ponekad nisu u stanju mirno i...

1. 10. 2018.

Razgovor s prof. Larryjem Cubanom: Dvojbeno obećanje obrazovnih tehnologija - povijesni obrasci i budući izazovi

Kao uvod u niz razgovora vođenih s vrhunskim stručnjacima na području suvremenog obrazovanja i objavljenih u knjizi Petra Jandrića "Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije", ovog vam puta donosimo dio razgovora...

MOOC 12. 9. 2018. :: Autor: Martina Hribar

Crtica o MOOC-ovima

MOOC, akronim za Masovni otvoreni online tečaj, oblik je poučavanja na daljinu koji postoji tek desetak godina. Predstavlja online tečaj koji je namijenjen velikom broju korisnika s otvorenim pristupom svim obrazovnim sadržajima putem interneta u vrijeme kada to njima najviše odgovara. Polaznicima je, najčešće kroz...

10. 9. 2018. :: Autor: Jasminka Maravić

Predvodnici e-učenja: George Siemens

George Siemens je obrazovni stručnjak i znanstvenik čija su istraživanja usmjerena na učenje, društvene mreže, analitike učenja, otvorenost u obrazovanju i organizacijsku učinkovitost digitalnih okruženja.

4. 9. 2018.

Osnaživanje dječjeg samopoštovanja u razredu

Mnoge situacije s nastavnicima i kolegama učenicima mogu utjecati na dječje samopoštovanje pa tako i na način na koji se suočavaju sa svakodnevnim izazovima.

21. 8. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako razvijati i graditi pozitivan i autentičan odnos s učenicima?

Svaki početak nove školske godine ujedno je i prilika za novi početak u uspostavljanju pozitivnih odnosa između nastavnika i učenika. Sve pogreške i propusti koji su se dogodili u protekloj godini, mogu se ispraviti i temelji na kojima će se...

13. 8. 2018. :: Autor: Jasna Tingle

Teorije učenja

Teorije učenja tumače kako ljudi uče tj. kako ljudski mozak usvaja nova znanja. Znanstvenici se oko toga ne slažu u potpunosti te su pojedine teorije prihvaćene ili odbačene u nekom razdoblju ili od neke skupine znanstvenika.

13. 8. 2018.

Kako pomoći djeci prepoznati pogrešna i neprihvatljiva ponašanja na internetu?

Jedan od zadatka iz nastavnih materijala o sigurnosti djece na internetu i elektroničkom nasilju za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole, koje su povodom  Dana medijske pismenosti  objavili Agencija za elektroničke medije i...

2. 8. 2018. :: Autor: Gordana Benat

Suradničko učenje

Suradničko učenje jedna je od suvremenih metoda poučavanja koja se temelji na stajalištu da učenje proizlazi iz zajedničkog rada učenika, koji sami otkrivaju smisao sadržaja, a nastavnik ih samo usmjerava.  Učenici stječu znanja u skupinama u kojoj svaki član individualno sudjeluje u aktivnosti koristeći pri tome znanje,...

31. 7. 2018. :: Autor: Lucija Dejanović

Oblici e-učenja

Kako bi se mogli razumjeti oblici e-učenja potrebno je prvo definirati pojam e-učenja. U najširem smislu to je pojam koji označava učenje pomoću informacijsko komunikacijske tehnologije s ciljem unaprjeđenja procesa učenja. 

31. 7. 2018.

Suradnja između roditelja i učitelja

Jedna od bitnih odrednica pedagoški djelotvorne škole je razvijena suradnja s roditeljima. Ukratko, suradnja predstavlja zajedničko djelovanje i pregovaranje koje je usmjereno prema nalaženju rješenja, odnosno novog, zajedničkog polazišta.

24. 7. 2018.

Održana ljetna škola projekta CRISS

U sklopu pilot projekta CRISS, od 2. do 5. srpnja 2018. godine, održana je ljetna škola u gradu Citta di Castello u Italiji. Domaćin ljetne škole bila je Fondazione Hallgarten-Franchetti Centro Studi Villa Montesca, a u aktivnostima škole sudjelovali su partneri projekta te učitelji iz osnovnih i srednjih...

6. 7. 2018.

Učitelji su važni! – Ozren Grabarić

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“. Razgovori su nastali tijekom organiziranja 19. CARNET-ove korisničke konferencije koju je posjetilo skoro 650 učitelja.

3. 7. 2018.

Kako u učionici poučavati internetski bonton

Učenici danas intenzivno koriste tehnologiju u svakodnevnoj komunikaciji, stoga je izuzetno važno poučiti učenike kako da se ponašaju na internetu.

15. 6. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Učinkovito ponavljanje znanja (drugi dio)

U prvom dijelu pisali smo o tome zašto je učinkovito ponavljanje znanja bez sumativnog vrednovanja važno jer pridonosi boljem usvajanju i razumijevanju gradiva, potiče refleksiju te kako naučeno primijeniti u svakodnevnom životu.

8. 6. 2018.

Kako učenike naučiti da prepoznaju lažne vijesti?

Jedna od glavnih digitalnih kompetencija kojoj možemo naučiti današnju djecu jest kako usvojiti kritički stav prilikom čitanja vijesti ili članaka na internetu. Golemi porast svih vrsta informativnih portala i njihovo širenje putem...

7. 6. 2018.

Učitelji su važni! – Saša Ceci

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“. Razgovori su nastali tijekom organiziranja 19. CARNET-ove korisničke konferencije koju je posjetilo skoro 650 učitelja.

4. 6. 2018. :: Autor: Petar Jandrić

Postdigitalna znanost i obrazovanje

U suvremenom svijetu digitalne medije i tehnologiju nije moguće razdvojiti od čovjekova identiteta i društva. Ta činjenica inspirirala je pojavu novog koncepta – postdigitalnosti – koji se sve češće spominje u širokom spektru disciplina koji uključuje likovnu umjetnost, glazbu, humanistiku,...

22. 5. 2018.

Upoznajte generaciju Z: tko su i kako uče?

Ako ste učitelj koji je svakodnevno u interakciji s tinejdžerima i poučava ih, zasigurno vam je važno znati kavi su, što vole te što razlikuje njihovu generaciju od vaše. Najizraženije obilježje generacije koju poznajemo pod nazivom generacija Z (koja uključuje osobe rođene između 1995. i 2010. godine, dakle...

9. 5. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Usvajanje i razvijanje vještine informacijske pismenosti

Informacijska pismenost je vještina koja se može implementirati u svaki nastavni predmet. Njome se podržava učinkovit pristup informacijama, a učenici pritom razvijaju kritičko mišljenje i promišljanje, kako riješiti problem,...

2. 5. 2018.

Učitelji su važni! – Arjana Blažić

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“. Razgovori su nastali tijekom organiziranja 19. CARNET-ove korisničke konferencije koju je posjetilo skoro 650 učitelja.

18. 4. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Učinkovito ponavljanje znanja (prvi dio)

Nastavnici često napominju kako nemaju dovoljno vremena svaki sat ponavljati gradivo s učenicima. Činjenica je da nastavni sat od 45 minuta ne može objediniti sve željene aktivnosti, ali upravo kratko ponavljanje za vrijeme ili na kraju sata, pridonosi boljem i učinkovitijem usvajanju znanja. 

9. 3. 2018.

Učitelji su važni! – Damir Sabol

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“. Razgovori su nastali tijekom organiziranja 19. CARNET-ove korisničke konferencije koju je posjetilo skoro 650 učitelja.

6. 3. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Smjernice za nastavnike kako razgovarati s roditeljima o ozbiljnim temama

Loše ili zabrinjavajuće informacije i vijesti, nitko ne voli čuti, a pogotovo kada je riječ o roditeljima i njihovoj djeci. U pitanju mogu biti ocjene, ponašanje, narušeni odnosi s nastavnikom i razrednim kolegama ili nastavnikovo...

28. 2. 2018. :: Autor: Gordana Benat

Promatranje posla (Job shadowing) u okviru Erasmus+ mobilnosti na Institutu za obrazovne tehnologije (IET), Open University

Stručna usavršavanja kroz programe Erasmus+ mobilnosti odlična su prilika za učenje i razmjenu iskustava i znanja i razvijanje strateških partnerstva u zemljama Europe. Radi se o prilici da uz financijska sredstva dodijeljena kroz Erasmus+...

23. 2. 2018. :: Autor: Petar Jandrić

Odgoj, obrazovanje i tehnološki uzrokovana nezaposlenost

Suvremene tehnologije polako ali sigurno uništavaju više poslova nego što ih stvaraju – i taj trend će se vjerojatno nastaviti barem u bliskoj budućnosti (Peters, Jandrić, i Hayes, 2018; Peters i Jandrić, 2018a). Istraživači,...

16. 2. 2018.

Učitelji su važni! – Aljoša Jurinić

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“. Razgovori su nastali tijekom organiziranja 19. CARNET-ove korisničke konferencije koju je posjetilo skoro 650 učitelja.

5. 2. 2018. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako razvijati učeničku samostalnost

Samostalan je učenik, uspješan učenik bez obzira na ocjene i konačan uspjeh koji postiže u školi. Samostalan učenik nije učenik koji ima sve odlične ocjene i godišnju pohvalu nastavnika ili nastavničkog vijeća za primjereno ponašanje, već onaj koji procesu učenja i usvajanja novog gradiva i znanja...

18. 1. 2018.

Učitelji su važni! – Zlatko Saračević

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“. Razgovori su nastali tijekom organiziranja 19. CARNET-ove korisničke konferencije koju je posjetilo skoro 650 učitelja.

11. 1. 2018.

Učitelji su važni! - Toni Milun

Predstavljamo vam niz snimljenih razgovora na temu „Učitelji su važni“. Razgovori su nastali tijekom organiziranja 19. CARNetove korisničke konferencije koju je posjetilo skoro 650 učitelja.

projektna nastava 9. 1. 2018.

Obrazovni trendovi i suvremene pedagoške metode (2. dio)

U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam obrazovne trendove i suvremene pedagoške metode karakteristične za koncept suvremene škole koje učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koje potiču samostalnost i odgovornost za...

4. 1. 2018.

Obrazovni trendovi i suvremene pedagoške metode (1. dio)

U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam obrazovne trendove i suvremene pedagoške metode karakteristične za koncept suvremene škole koje učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koje potiču samostalnost i odgovornost za...

29. 12. 2017. :: Autor: Tihomir Katulić

Što su i čemu služe Creative Commons

Creative Commons licencijski ugovori pomažu autorima i korisnicima zaštićenih djela da jasno i nedvosmisleno reguliraju  upotrebu djela u digitalnom okruženju. Od svih izazova koje razvoj i upotreba informacijskih tehnologija postavlja suvremenom pravnom poretku, oni na polju ostvarivanja i zaštite prava...

28. 12. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Preporuke za nastavnike kako sačuvati energiju

Nastavnički je posao jedan od najodgovornijih, ali i najstresnijih zanimanja u kojem je tanka linija koja dijeli nastavnike od iskrenog uživanja u radu s učenicima do prevelikog preopterećenja i naposljetku prebrzog izgaranja na radnom mjestu. U hrvatskim...

21. 12. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Prijedlozi kako motivirati učenike na čitanje

Kako motivirati učenike na čitanje? Pitanje je koje si nastavnici postavljaju gotovo svaki dan u međusobnim razgovorima i konzultacijama, ali često ga postavljaju i samim učenicima. Ovo se pitanje posebno odnosi na učenike na kraju osnovnoškolskog obrazovanja i onima u srednjoškolskom obrazovnom procesu. 

16. 11. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Mikroagresija među učenicima – kako je spriječiti?

Što je mikroagresija? Mikroagresija je zlostavljanje na temelju identiteta žrtve. Zlostavljanje u ovom slučaju može biti namjerno ili nenamjerno i poprima gotovo suptilne, ponekada ne tako očite znakove koji se ne mogu odmah prepoznati i svrstati...

14. 11. 2017. :: Autor: Tatjana Barat

Kako su naše škole obilježile Mjesec hrvatske knjige?

Već tradicionalno od 15. listopada do 15. studenog obilježava se Mjesec hrvatske knjige popraćen brojim aktivnostima u knjižnicama, knjižarama, vrtićima, školama i drugim kulturnim objektima diljem Hrvatske. Pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture...

17. 10. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Pristup introvertiranim učenicima

Kako bismo bolje razumjeli introvertirane učenike, potrebno je prvenstveno objasniti razliku između ekstrovertiranih i introvertiranih osoba. Uvriježeno je mišljenje kako su introvertirane osobe stidljive i povučene, izbjegavaju društvo i socijalizaciju s drugima. Znanstvena su istraživanja pokazala kako introvertirane...

7. 9. 2017. :: Autor: Tatjana Barat

Hrvatske škole koje mijenjaju lice lektire: Osnovna škola Mursko Središće

Inicijativu „Hrvatske škole koje mijenjaju lice lektire" je pokrenula Tatjana Barat s ciljem da se predstavi škole u kojima se nastavnici trude približiti lektiru učenicima na zanimljive i inovativne načine. Svaki mjesec...

28. 8. 2017. :: Autor: Ljerka Čulina

Digitalno pripovijedanje

Digitalno pripovijedanje u svojoj osnovi je praksa korištenja digitalnih alata u svrhu pričanja priča. Za opisivanje ove prakse koriste se i drugi pojmovi kao što su digitalni dokumentarci, digitalni eseji, interaktivno pričanje priča itd. Svi se ti pojmovi vrte oko ideje ujedinjenja vještine pričanja priča i...

8. 8. 2017. :: Autor: Aleksandra Uzelac

Europeana i njena dobrobit za obrazovne aktivnosti

Europeana je vjerojatno najambiciozniji europski kulturni projekt i pouzdan izvor relevantnih i provjerenih informacija iz područja kulturne baštine. Platforma Europeana pokrenuta je s ciljem da se na jednom mjestu objedine digitalizirani sadržaji...

28. 7. 2017.

Diskriminacija u školskim klupama – kako se boriti protiv nje

Jane Elliott, nekadašnja osnovnoškolska učiteljica u Iowi, 1968. godine provela je eksperiment u svom razredu „trećaša“, koji se do danas smatra jednako kontroverznim koliko i značajnim. Potaknuta ubojstvom Martina Luthera...

27. 7. 2017.

Psiholog u školi

Što je školska psihologija? Što je posao školskog psihologa? Bavi li se školski psiholog samo učenicima ili je tu i za potrebe nastavnika – odnosno: tko su korisnici školskog psihologa?

26. 7. 2017.

Pet pogrešaka online studenata

Razmišljate li o završetku online studija nakon nekoliko godina odsustva? U sljedećem članku detaljno ću opisati pet zamki koje biste trebali izbjegavati. Čak i najbolje pripremljeni studenti mogu se u njih uloviti — pogotovo oni koji nemaju iskustva s online nastavom.

20. 7. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako unaprijediti vještine čitanja

Nastavnici svih predmeta dobro su upoznati s činjenicom kako učenicima nije dovoljno samo pročitati tekst vezan za gradivo ili knjigu. Vještina je čitanja također nešto što se sustavno uči, gradi i unaprjeđuje.

1. 7. 2017.

Ispunite upitnik o digitalnim kompetencijama u okviru projekta CRISS

U siječnju 2017. godine započeo je CRISS (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools) projekt iz programa Europske unije Obzor...

26. 6. 2017. :: Autor: Gordana Benat

e-Škole scenariji poučavanja kao podrška nastavnicima u primjeni inovativnih ideja (drugi dio)

Život u 21. stoljeću uvodi nas u digitalno društvo u kojem i stari i mladi svakodnevno koriste informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) što im omogućuje pristup širokom spektru informacija. Jesmo li, kao građani 21. stoljeća,...

13. 6. 2017. :: Autor: Gordana Benat

e-Škole scenariji poučavanja kao podrška nastavnicima u primjeni inovativnih ideja (prvi dio)

Život u 21. stoljeću uvodi nas u digitalno društvo u kojem i stari i mladi svakodnevno koriste informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) što im omogućuje pristup širokom spektru informacija. Jesmo li, kao građani 21. stoljeća,...

9. 6. 2017.

Zavirite u priručnik "Intelektualno vlasništvo na Internetu"

U današnje vrijeme tehnologija ulazi u sve domene društva, pa tako i u obrazovanje, a nastavnici u Hrvatskoj, Europskoj uniji, i ostatku razvijenog svijeta imaju funkcionalan pristup internetu (Mimiko, 2012). Posljedično, u učenju i...

2. 6. 2017.

CARNetova Riznica - mjesto razmjene digitalnih nastavnih materijala izrađenih na sustavu Loomen

Alat Moodle na kojem se bazira CARNetov sustav Loomen, jedan je od najraširenijih i najpopularnijih svjetskih alata za udaljeno učenje. Jednako je popularan i u hrvatskoj obrazovnoj zajednici gdje ga u sklopu CARNetove usluge koristi više od...

9. 5. 2017. :: Autor: Petar Jandrić

Vizualne pedagogije: potreba stvara priliku

Nakon duge i iscrpljujuće školske godine napokon ste krenuli na odmor. S palube trajekta vidjeli ste jato prekrasnih dupina i poželjeli ste iskustvo podijeliti s obitelji i prijateljima. Izvadili ste mobitel. Što ćete napraviti? Još prije desetak godina, nazvali bi najbližu osobu i podijelili ushićenje preko...

25. 4. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Nastavnička pomoć za kraj polugodišta ili školske godine

U posljednjim tjednima prije kraja polugodišta ili školske godine, raste napetost i stres među učenicima i nastavnicima, pogotovo kod učenika koji završavaju osnovnu i srednju školu. Pišu se posljednji testovi i ispiti...

29. 3. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Refleksija – moćno oružje suvremenog obrazovanja (drugi dio)

Koja je definicija refleksije? Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost...

24. 3. 2017. :: Autor: Sonja Lušić Radošević

Autorsko pravo

Donosimo vam tekst o autorskom pravu u kojem možete saznati zanimljive informacije o povijesti autorskog prava, zakonskoj regulativi, Creative Commons licencama, otvorenim obrazovnim sadržajima te informacije o tome gdje pronaći besplatne slike i glazbu na internetu.

21. 3. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Strategije kako pomoći učenicima u postizanju bolje koncentracije

Osim nedostatka motivacije, nastavnici se u posljednjih nekoliko godina također suočavaju s manjkom ili potpunim nedostatkom koncentracije kod učenika. Određeni učenici nisu u mogućnosti izdržati nastavni sat od 45 minuta s jednakom količinom...

10. 2. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako izbjeći kritiziranje učenika u razredu

Mnogi učenici, ali i odrasli, nerado se prisjećaju trenutaka kada su ih nastavnici za vrijeme nastave otvoreno kritizirali. Čak i nekoliko godina nakon što se kritiziranje dogodilo ili se sustavno događalo, posljedice mogu biti dugotrajne, teške i traumatične.

31. 1. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Intervju s Gordanom Paladom

Donosimo vam intervju s gospođom Gordanom Paladom koja je na CARNetovom natjecanju za nastavnike "Pravi kaLibar za znanje" osvojila treće mjesto. Gospođa Palada profesorica je engleskog jezika u Osnovnoj školi Brodarica u Šibeniku i nedavno je promovirana u zvanje učitelja savjetnika. Nastavnica s brojnim...

24. 1. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Intervju s Ines Čeko

Donosimo vam intervju s učiteljicom Ines Čeko koja je na CARNetovom natjecanju za nastavnike "Pravi kaLibar za znanje" osvojila drugo mjesto. Učiteljica nastavnih predmeta Hrvatskog jezika i Povijesti u Osnovnoj školi Veliko Trgovišće otkrila je što ju je motiviralo u izradi prvih digitalnih...

17. 1. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Intervju s Brankom Pastuović – pobjednicom CARNetovog natjecanja za nastavnike „Pravi kaLibar za znanje“

Donosimo vam intervju s gospođom Brankom Pastuović, pobjednicom CARNetovog natjecanja za nastavnike "Pravi kaLibar za znanje". Svestrana učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi Brodarica u Šibeniku otkrila je kakvi su...

4. 1. 2017. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako motivirati nemotivirane učenike

Što je motivacija? Motivacija je izravni ili neizravni poticaj ponašanja, govora ili razmišljanja. Upravo je motivacija jedna od najvećih briga današnjih nastavnika koja potiče gotovo svakodnevna pitanja: „Kako motivirati učenike na učenje?“ ili „Kako ih zainteresirati za gradivo i...

8. 12. 2016. :: Autor: Jelena Valčić

e-Laboratorij - digitalni alati i sadržaji na dohvat ruke

CARNetov portal e-Laboratorij nastao je s ciljem da pomogne nastavnicima i ostalim korisnicima, koji koriste ili bi željeli koristiti digitalne alate u nastavi i drugim procesima koji se odvijaju u školi, pri odabiru i korištenju alata.

25. 11. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ (drugi dio)

U prvom su dijelu teksta Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ opisane temeljne značajke procesa i prve dvije grupe pitanja. „Potraga za učenjem“ ( eng. Looking for Learning ) suvremena je metoda koja...

26. 10. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Kako nastavnici mogu provoditi proces "Potrage za učenjem" (prvi dio)

Što je učenje? Prema definiciji učenje je djelatan oblik stjecanja znanja i umijeća te njihova zadržavanja i reproduciranja na svim područjima psihofizičkog života. Što je „Potraga za učenjem“ ( eng. Looking for Learning ) i...

11. 10. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Kada roditelji pitaju nastavnike

Suvremeno obrazovanje sve više potiče roditelje na suradnju s nastavnicima kao i aktivno uključivanje u proces obrazovanja. Roditeljski je angažman poželjan, a obuhvaća i poznavanje važnih činjenica o nastavnim materijalima i ishodima. S dolaskom prvih roditeljskih sastanaka i konzultacija, donosimo vam nekoliko pitanja koje...

21. 9. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Izjave koje bi nastavnici trebali izbjegavati u učionici

Nastavnici s višegodišnjim iskustvom u obrazovanju i odgoju učenika, zasigurno se nerado prisjećaju određenih trenutaka u karijeri kada njihove izjave pred učenicima nisu bile primjerene. Uvijek postoje dani kada nastavnici niti učenici nisu...

12. 9. 2016. :: Autor: Petar Jandrić

Digitalna kreativnost

U današnje vrijeme, kreativnost je najtraženija roba. Govorimo o kreativnim ekonomijama, industrijama, školama, učiteljima, učenicima itd. Međutim, pojam kreativnosti izuzetno je teško definirati. Kako bi kreativnost smjestili u društveni i politički kontekst, moramo se vratiti nekoliko desetljeća unazad i...

6. 9. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Suvremeni početak nove školske godine

Jučer je počela nova školska godina. Uzbuđenje, lagana nervozna i preispitivanja što se sve promijenilo u posljednja tri mjeseca. Promjene su neizbježne. Od novog početka školske godine, novih nastavnika, prelaska iz osnovne u srednju školu, napuštanju razredne nastave i nova upoznavanja s predmetnom...

8. 6. 2016. :: Autor: Petar Jandrić

Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura

Krajem dvadesetog stoljeća, dok su računala polako pronalazila puteve iz garaža i istraživačkih instituta prema odgojno-obrazovnim institucijama, učitelji i nastavnici započeli su istraživati različite načine za razumijevanje složenih odnosa između informacijskih tehnologija, odgoja i obrazovanja. Stručnjacima iz područja pedagogije,...

3. 6. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Refleksija - moćno oružje suvremenog obrazovanja (prvi dio)

Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost današnjeg obrazovanja, ali i...

3. 5. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Strategije za uspostavljanje odnosa s različitim tipovima učenika

Pisali smo o odnosu između nastavnika i različitih tipova učenika , koliko je bitno za nastavnike zadržati pozitivan pristup, smirenost ali i kako pravodobno reagirati u određenim situacijama. U nastavku osvrćemo se na činjenicu kako netipični...

11. 4. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Razlika između individualnog rada i individualiziranog pristupa učeniku (drugi dio)

Novom se kurikularnom reformom u nastavu uvodi i stavlja naglasak na individualizirani pristup svakom učeniku. Individualizirani se pristup uvelike razlikuje od individualnog rada kojeg učenik samostalno izvršava u učionici za vrijeme nastave....

6. 4. 2016. :: Autor: Petar Jandrić

Tri poruke iz doba geografskih otkrića

U članku Odgoj i obrazovanje u eri kolonizacije virtualnosti (Jandrić i Kuzmanić, 2014) pokazali smo da je stare ideje moguće odjenuti u digitalno ruho kako bi doživjele novu mladost i pomogle nam u opisivanju složenih procesa koji karakteriziraju suvremeni odgoj i obrazovanje.

25. 3. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Savjeti za mlade učitelje

U svakom poslu pa tako i u učiteljskom koje je jedno od najpredanijih i najizazovnijih zanimanja, iskustvo, smirenost i mudrost dolazi s godinama radnog iskustva. Mladi učitelji koji tek započinju svoju karijeru u odgojno-obrazovnom sustavu često se susreću s početničkim problemima i teškoćama poput prebrzog sagorijevanja i...

16. 3. 2016. :: Autor: Petar Jandrić

Odgoj i obrazovanje u eri kolonizacije virtualnosti

Godine 2001., u govoru koji je održao povodom prihvaćanja nagrade Američke strukovne organizacije kompozitora, umjetnika i producenata (ASCAP), čuveni umjetnik Tom Waits prisjetio se kolonizacije Novog svijeta. "Kada ljudi migriraju na drugi...

7. 3. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Individualan rad učenika u učionici (prvi dio)

Motiviranje učenika nije uvijek jednostavan zadatak za nastavnike, pogotovo kada se radi o individualnom radu. Postoje učenici koji preferiraju grupne zadatke i kojima je na taj način lakše iznijeti rad do kraja, ali bez obzira na to individualan...

22. 2. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Intrinzična motivacija

Što je intrinzična motivacija, jedna od glavnih temelja nove kurikularne reforme? Intrinzična ili unutarnja motivacija sve je ono što učenike navodi na aktivnost, određuje njezin smjer, intenzitet i trajanje. Intrinzična je motivacija neovisna o potencijalnim materijalnim i socijalnim dobitcima. Proces učenja i stjecanja...

12. 2. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Neslaganje između nastavnika i učenika

Životni je poziv nastavnika jedno od najtežih, najizazovnijih ali i najljepših zanimanja. Preuzimanje odgojne uloge u životu svojih učenika zasigurno niti jednom nastavniku nije jednostavno pogotovo ako između nastavnika i učenika dođe do određenog neslaganja, razmirica, a u ekstremnijim slučajevima i potpune međusobne...

5. 2. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Nasilje nad nastavnicima

Nasilje nad nastavnicima od strane učenika prisutan je i izražen problem o kojemu se puno zna, ali malo govori. Nezaštićeni se nastavnici u posljednje vrijeme sve češće i češće suočavaju s verbalnim, psihičkim ali i fizičkim nasiljem. Mnogi glavnim krivcima smatraju roditelje i odgoj, neograničenu slobodu koju...

4. 2. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Organizacija grupnog rada u učionici

Grupni je rad u učionici jednaki izazov za nastavnike i za učenike. Postoje učenici koji preferiraju individualan rad i skloniji su izbjegavati grupne zadatke gdje je predviđena suradnja s razrednim kolegama. Naravno, postoje i tipovi učenika koji više vole raditi u manjim grupama. Grupnim se radom razvijaju različite...

22. 1. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Zašto su audio knjige dobre za djecu?

Audio knjige u posljednjih su nekoliko godina dosegnule veliku popularnost među djecom, učenicima i nastavnicima koji ih redovito uključuju u dio svog nastavnog programa. Neki autori decidirano pišu svoje knjige upravo zato kako bi ih se moglo slušati preko audio zapisa. 

19. 1. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Odnos nastavnika i različitih tipova učenika

Svaki se nastavnik nebrojno puta u svojoj profesionalnoj karijeri susreo s izazovom odgoja i obrazovanja različitih tipova učenika. Izazov je danas veći nego što je bio prije, štoviše nastavnici su danas više nego ikada izloženi generacijama učenika koji su različiti iz svojih vlastitih specifičnih razloga...

5. 1. 2016. :: Autor: Dora Jelakovic

Djeca i neuspjeh u školi

Svi nastavnici žele vidjeti uspjeh svojih učenika i nagraditi trud koji je uložen u učenje, sudjelovanje i aktivnost na nastavi i u školi. Iako je možda prividna činjenica da nastavnici ne proživljavaju neuspjehe svojih učenika jednakim intenzitetom kao djeca i njihovi roditelji, to nije točno. Mnogi nastavnici neuspjeh učenika...

11. 12. 2015. :: Autor: Dora Jelakovic

Važnost slušanja dječjih priča

Djeca uvijek imaju nešto važno za ispričati. Ponekada samo imaju potrebu podijeliti događaj iz svog života ili žele ispričati priču koju su zamislili. Često puta u trenutku svog žara za pričanjem priče bivaju zaustavljeni iz različitih razloga. Nezainteresiranost i nedostatak vremena jedni su od glavnih čimbenika zbog kojeg...

17. 9. 2015.

Jednostavne navike koje uklanjaju stres iz radnog dana

Dnevni rad koji obavljamo – u školi, tvrtki ili kao privatni poduzetnik – može nas lako pregaziti, postati neučinkovit te isisati energiju i radost iz svega što radimo. Kako možemo raditi na lakši, jednostavniji način,...

21. 8. 2015.

Sedam načina da potaknete kreativnost s pomoću tehnologije

Školski portal objavio je članak o sedam aplikacija i internetskih stranica koje će nastavnicima i njihovim učenicima pomoći da bez puno muke pronađu vrijeme za kreativnost u učionici. U nastavku donosimo poveznice i kratke opise svake od njih.

24. 7. 2015.

Što je MOOC (masovni otvoreni online tečaj)?

Skalabilnost koju omogućava IKT te razine i vrste komunikacije i kolaboracije koje omogućavaju alati društvenog softvera i društveni mediji (eng. social media) doveli su do sve raširenijeg fenomena - takozvanih masovnih otvorenih online tečajeva (eng. massive open online course - MOOC).

28. 5. 2015. :: Autor: Tihomir Katulić

Zaštita osobnih podataka u obrazovnim procesima

U okruženju digitalnih tehnologija sve je teže štititi i kontrolirati vlastitu privatnost. Upotrebom informacijskih tehnologija svjesno (i nesvjesno) ostavljamo digitalan trag o svojem profesionalnom radu I interesima, ali i sasvim privatnim...

26. 1. 2015.

Kako učenje novog jezika u bilo kojoj životnoj dobi utječe na mozak?

Poznato je da je učenje drugog jezika dobro i zdravo za mozak, ali nova istraživanja otkrivaju da se time zapravo mijenja i struktura i funkcija mozga, bez obzira na to da li vam je četiri ili osamdesetičetiri godine. Svaki put kad naučite nešto...

15. 12. 2014.

Digitalni Einstein dostupan na Internetu

Bilješke, pisma, razglednice, dnevnici, deseci tisuća dokumenata koje je fizičar Albert Einstein ostavio sveučilištu Princeton u New Jerseyu i Židovskom sveučilištu u Jeruzalemu od nedavno su dostupni na Internetu.

8. 12. 2014.

Top 100 alata za učenje

Popis od top 100 alata za učenje rezultat je osme po redu godišnje ankete o alatima učenja. Sastavljen je prema glasovanju 1038 profesionalaca koji se bave podučavanjem iz 61 zemlje diljem svijeta, a objavljen je krajem rujna 2014.

6. 11. 2014.

Uvođenje sigurnosti i zdravlja u obrazovanje

Europska agencija za sigurnost i zdravlje na radu (EU-OSHA) zajedno s konzorcijem Napo osmislila je niz nastavnih alata za zdravlje i sigurnost na radu (OSH) za učitelje namijenjenih upoznavanju osnovnoškolske djece s temama zdravlja i sigurnosti na obrazovan, a ipak zabavan i maštovit način koristeći filmove s...

26. 9. 2014.

Kako reciklirati u školi?

Bez obzira na dob djece, ona olako mogu naučiti i usvojiti nova i korisna znanja kako živjeti zdravije i u skladu s prirodom. Od presudne je važnosti započeti educirati djecu “od malih nogu”, kako bi paralelno s rastom djeteta rasla i njegova svijest o ekologiji, točnije, o važnosti recikliranja, skupljanja otpada,...

29. 8. 2014.

Savjeti za uspješnu komunikaciju nastavnika i roditelja

Kako pripremate svoje nastavne sate i učionicu za prvi dan škole vjerojatno razmišljate i o kontaktu s roditeljima. Za kvalitetan početak nove školske godine iznimno je važno jasno informiranje o očekivanjima u razredu i pružanje...

26. 6. 2014.

Odmor

Nastavna je godina završila. Učenici su već na zasluženom odmoru. Bezbrižnost, igra, uživanje i rasterećenje bez knjiga i učenja odavno je počelo. Nastavnici, poput učenika,  čekaju odmor – „bijeg“ od administracije, roditeljskih sastanaka i predavanja. Budući da je svaki posao težak i stresan na svoj...

3. 6. 2014. :: Autor: Renata Ivanković

Poštovanje među djecom i mladima

Kada pričamo o poštovanju, prvo na što pomislimo je poštovanje prema drugim osobama. Iako je to također važno razvijati, veliku pozornost u razvoju mladih osoba treba posvetiti i poštovanju prema samome sebi. Poštovanje prema sebi i drugim osobama podrazumijeva uvažavanje različitih mišljenja...

15. 5. 2014.

Treba li učenike poticati na (ruko)pisanje?

Novinski naslov poput „Rukopis izumire – U SAD-u se ne uče pisana slova, a u Hrvatskoj rukopis sve nečitljiviji“ navodi na razmišljanje o tome koliko je rukopis zapravo važan. Pisanje je ljudska vještina koja se razvijala godinama, a naši preci prenosili su je iz generacije u generaciju. Iz...

9. 4. 2014.

Različitosti nas ujedinjuju – stop zadirkivanju i ismijavanju

Šale, zdravi humor i smijanje od srca određenim zgodama zasigurno obogaćuju školske dane. Zdravi humor i dobronamjerne šale znakovi su prijateljske povezanosti i zabave. Svatko je kad tad zadirkivao svoga prijatelja,...

31. 3. 2014.

Koja je uloga sadržaja u obrnutim učionicama?

U obrnutoj učionici učenici "pohađaju" nastavu izvan učionica, obično u obliku prezentacijskih videa nastavnika ili animiranih dijaprojekcija koje se mogu gledati online, a u sofisticiranijoj izvedbi slijede dijagnostički testovi koji pokazuju napredak svakog učenika u razumijevanju gradiva predstavljenog u sklopu te...

27. 2. 2014.

Budućnost igara u obrazovanju

Gemifikacija je trend koji neće uskoro nestati. Elementi edukacijskih igara koje upotrijebite u nastavi mogu pomoći u stvaranju dinamičnog i interaktivnog okruženja, koje će doprinijeti angažiranosti učenika. Gemikifacija kao trend ima brojne odlike koje bi mogle utjecati na to da ostane popularna dulje vremena.

15. 11. 2013.

Motivacijske tehnike u razredu

„Reci mi i ja ću zaboraviti. Poduči me i ja ću se sjetiti. Uključi me u rad i ja ću naučiti.“ - Benjamin Franklin U prošlim člancima govorilo se općenito o motivaciji. Uz teorijski opis što pokreće učenike na učenje (interes, različite nagrade i drugo), ponuđeni su neki praktični savjeti kako potaknuti...

25. 7. 2013.

Učiteljski posao i stres

Posljednjih se godina sve više govori o stresu kojemu su učenici izloženi – od testiranja (koje se ponekad provodi više puta u istom danu), opširnog gradiva koje je potrebno savladati, postizanja što boljeg uspjeha zbog upisa u srednju školu ili na fakultet, prevelikih očekivanja roditelja...

18. 7. 2013. :: Autor: Gordana Benat

E-tečajevi za primjenu u nastavi

Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi...

25. 2. 2013.

Usvojen Zakon o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru

Hrvatski je Sabor 8. veljače 2013. godine usvojio Zakon o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru. Riječ je o zakonu kojim se uspostavlja Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO) kojim se uređuje sustav kvalifikacija u Republici Hrvatskoj. HKO je reformski...

Neformalno učenje (foto: Behija Salkić) 29. 10. 2012.

Neformalno učenje – potrebno, ali ne i priznato

Jeste li ikada pohađali radionicu o motivaciji, zapošljivosti, spolnom ponašanju ili ekologiji? Jeste li ikada igdje volontirali? Ako jeste, tada ste i neformalno učili. Biste li voljeli da vam je takav način obrazovanja dostupniji, ali i...

27. 7. 2012. :: Autor: Jasminka Maravić

Inovativna nastava kemije

Svim nastavnicima kemije na raspolaganju su film i priručnik "Chemistry: All About You", koji sadrže upute i materijale za pripremu inovativnog i zabavnog sata kemije.

25. 7. 2012. :: Autor: Jasminka Maravić

Podrška učenju upotrebom ICT-a

U videu koji donosimo nastavna asistentica Jan Molloy govori o brojnim prednostima koje nosi upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije.

12. 6. 2012. :: Autori: Marina Rauker Koch, Maja Gligora Marković

Koristimo li i koliko web 2.0 alate u nastavi?

Web 2.0 alati nalaze primjenu u svim razinama obrazovanja, od osnovnih škola do sveučilišta. Kako smo svjedoci stalnih očekivanja naših učenika da nastavnici koriste  nove tehnologije u obrazovanju to su se u...

19. 5. 2011. :: Autor: Vesna Janko

Edmodo – sigurna društvena mreža za učenike i učitelje

Sigurno ste već imali osjećaj po izlasku iz učionice da niste uspjeli razgovarati sa svakim učenikom, da niste prenijeli sve informacije koje ste planirali, da je nastavni sat prekratak za kreativne i istraživačke aktivnosti. Razlog tome je sve...

9. 3. 2011. :: Autor: Jasminka Maravić

Alati za škole: Novosti vezane uz Web 2.0

Donosimo prijevod teksta o alatima društvenog softvera namijenjenim obrazovanju, autora Howiea DiBlasija. Tekst je izvorno objavljen u časopisu Middle Ground (The Magazine of Middle Level Education).

22. 2. 2011. :: Autor: Anamarija Sorić-Ćustić

Učenje glavom, srcem i rukama - Waldorfska pedagogija

„Dijete treba u strahopoštovanju primiti, u ljubavi odgajati a u slobodi otpustiti“ - R.Steiner. Waldorfska pedagogija nastala je početkom 20. stoljeća na načelima antropozofskog pogleda na svijet. Njen utemeljitelj je znanstvenik, pisac...

7. 12. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Europeana

Europeana je digitalna knjižnica s 14 milijuna jedinica građe iz europskih knjižnica, umjetničkih galerija i drugih ustanova. Sadrži knjige, karte, slike, časopise, fotografije, ulomke filmova i glazbene isječke.

2. 12. 2010.

Sedam načina na koje će nas elektroničke knjige učiniti boljim čitateljima

U ovom prijelaznom razdoblju, kada svijet prelazi s papirnatih knjiga na elektroničke, čujem mnoge ljude kako kažu: "Ali ja volim svoje papirnate knjige..." I ja ih volim, i moj posao ovisi o prodaji proizvoda ljudima koji vole knjige....

26. 11. 2010. :: Autori: Jasminka Maravić, Ana Roca

10 pravila poučavanja u 21. stoljeću

Desetljećima smo predviđali tehnološku revoluciju. Ona se konačno dogodila prije pet godina, čime je primjena tehnologija postala standardom. Iznenada visokoškolsko obrazovanje više nema monopol nad kreiranjem znanja i njegovom distribucijom. Pozitivno gledajući, cijela kultura postaje izvorom učenja,...

5. 11. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Podcasting u školi

Podcast je emitiranje multimedijalne informacije (najčešće audio) putem Interneta. Razlikuje se od emitiranja u tome što nije ograničen rasporedom i ne zahtijeva sofisticiranu opremu kako bismo ga snimili. Video i radio programi, glazba, predavanja i najave često su podcasti.

21. 9. 2010.

Rad s djecom u mješovitim dobnim skupinama

Mješovita dobna skupina je kombinacija djece mješovite dobi u jednom razrednom odjelu. Može se organizirati za učenike nižih razrednih odjela, a ponekad i za učenike starije dobi, od petog do osmog razreda.

1. 3. 2010.

Ubrzano aktivno učenje

Što je ubrzano učenje? Kada učimo u uobičajenim situacijama (uz knjigu ili učitelja), u osnovi koristimo tek 20% naših intelektualnih sposobnosti. Međutim, naš potencijal tijekom učenja nije predefiniran i ograničen.

13. 11. 2009. :: Autor: Marija Šarić

Darovita djeca

Osnovno načelo rada s darovitom djecom ima za cilj osigurati djetetu ono što najbolje odgovara njegovu stupnju razvoja, specifičnim potrebama, interesima, potencijalima i sposobnostima, nadilazeći pritom uobičajene programe namijenjene djeci određene dobi.

14. 5. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Kakvoća nastavnika

U nastavku pročitajte prijevod dokumenta Europskog udruženja za obrazovanje nastavnika (ATEE) posvećen kakvoći nastavnika.

3. 4. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Repozitoriji obrazovnih materijala

Repozitoriji obrazovnih materijala su kolekcije materijala namijenjene obrazovanju. U ovome će tekstu biti riječi o repozitorijima digitalnih obrazovnih materijala koji su dostupni na Internetu. Prema definiciji objavljenoj u časopisu Edupoint repozitorij je zbirka digitalnog obrazovnog materijala koja omogućuje sustavno...

19. 3. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Novi pristup odgoju i obrazovanju

Promjene koje se događaju u odgojno-obrazovnom sustavu proizašle su iz stanja koje imamo u sustavu, a podaci o obrazovnoj strukturi pokazuju da su te promjene i reforme u sustavu više nego nužne.

27. 11. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Zaštita osobnih podataka

Osobni podaci su podaci koji jednoznačno opisuju svojstva, stanja i aktivnosti fizičke osobe. Zakonom o zaštiti osobnih podataka uređena je zaštita osobnih podataka o fizičkim osobama te nadzor nad prikupljanjem, obradom i korištenjem osobnih podataka u Republici Hrvatskoj.

1. 10. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Rad u produženom boravku

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću...

7. 7. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Konceptualne mape u nastavi

Tehniku konceptualnog mapiranja razvio je Joseph D. Novak i njegov tim na sveučilištu Cornell 70-ih godina prošlog stoljeća. Novakov rad se bazirao na kognitivnim teorijama Davida Ausubela (teorija asimilacije), koji je naglašavao važnost predznanja kao mogućnost da se uče novi pojmovi. Česta je usporedba...

2. 7. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Cyberbulling - nasilje putem Interneta

Intervju s psihologinjom Marijom Krmek iz Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba.

12. 6. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Stvaralačko obrazovanje i uloga nastavnika

Zadatak učenika je da uče. Učenju ih privlači zanimljivo gradivo, želja za uspjehom, pohvale nastavnika i roditelja, nagrade, strah od nastavnika ili od roditelja, želja za afirmacijom i nastavkom školovanja.

27. 3. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Školska knjižnica - Informacijska pismenost i poticanje čitanja

Suvremena je školska knjižnica informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte  kvalitetne škole koja radi po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu.

28. 2. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Savjeti za izradu prezentacije

Korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi sve je prisutnije u našim učionicama. Često puta nastavnici se odlučuju za korištenje prezentacija u nastavi. Međutim, prilikom izrade prezentacija potrebno je poznavati određena pravila izrade kako bi prezentacija publici bila prihvatljiva,...

5. 12. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Eksperiment "rupa u zidu"

U Indiji živi milijarda ljudi tj. svaki šesti stanovnik Zemlje. Polovina stanovnika je nepismeno, a samo svaki četvrti stanovnik ima pristup Internetu. Oko 350 milijuna Indijaca živi od samo jednog dolara dnevno. Unatoč tome u Indiji se nalaze predstavništva nekih od najvećih svjetskih tvrtki naprednih tehnologija te...

31. 10. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Nastavna umijeća

Koja su sve znanja i osobine nastavnika potrebne za učinkovito poučavanje? Prema knjizi Chrisa Kyriacoua za uspješno poučavanje nastavnici bi trebali posjedovati i razvijati temeljna nastavna umijeća. Autor kaže: "Biti djelotvoran nastavnik znači znati čime i kako potaknuti učenike da uče".

23. 8. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Društveno umrežavanje

Društveno umrežavanje (eng. social networking) zasniva se na zamisli da pojedina elektronički povezana računala mogu tvoriti temelj za stvaranje računalno posredovane društvene interakcije. Društvene mreže povezuju ljude s najrazličitijim interesima, a trenutno je u porastu uporaba društvenih mreža u...

16. 7. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Provođenje istraživanja u nastavi

Kako bi mogli valorizirati i unapređivati svoj rad nastavnici bi trebali usvojiti praktične i teorijske osnove znanstvenog istraživanja odgoja i obrazovanja.

9. 7. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Profesionalna orijentacija

Osnovni cilj profesionalne orijentacije je podrška u odabiru zanimanja. Profesionalna orijentacija ima veliku važnost u formiranju odgovarajućeg stava prema radu, stvaranja profesionalnog duha i zadovoljstva u budućem radu.

27. 6. 2007. :: Autor: Karmen Sadaić

PUP - Priručnik za učenje i poučavanje

U novoobjavljenom digitalnom materijalu PUP - Priručnik za učenje i poučavanje nalaze se i sadržaji koji će biti zanimljivi  stručnim suradnicima. PUP sadrži primjere i predloške različitih instrumenata za vrednovanje napredovanja učenika i učinaka nastave te samovrednovanje; za prikupljanje, obradu i analizu podataka;...

27. 6. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Wiki u nastavi

Wiki je ime jednog specifičnog alata za upravljanje sadržajem (CMS - Content Management System). Od drugih takvih sustava razlikuje se po tome što dinamičko stvaranje web sadržaja nije ograničeno na uži broj korisnika, nego to može činiti svatko tko to želi.

20. 6. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Igra u nastavi

"Razlog zbog kojeg većina djece ne voli školu nije to što je rad pretežak, nego jer je potpuno dosadan"  (dr. Seymour Papert, prof. na Institutu tehnologije u Massachusettsu). Prema izvještaju Američke akademije za pedijatriju (American Academy of Pediatrics) nestrukturirana igra je zdrava i...

4. 6. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Učenje čitanja

Metoda učenja čitanja pod nazivom sintetička fonetika postigla je izniman uspjeh u Škotskoj.  Učenje čitanja malobrojnima je lako, kod većine zahtjeva velik trud, a dio djece ima iznimne poteškoće pri usvajanju te vještine. Učenje čitanja u prosjeku je teže za djecu iz siromašnih obitelji kao i za...

17. 5. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Obrazovanje odraslih

Potrebe za obrazovanjem odraslih u Hrvatskoj specifične su zbog restrukturiranja gospodarstva i visoke stope nezaposlenosti. Izražena je potreba za prekvalifikacijom (ne)zaposlenih kako bi se povećala zapošljivost.

3. 5. 2007. :: Autor: doc.dr.sc. Renata Glavak Tkalić

Rad nastavnika s agresivnom djecom

Pored rada na obrazovanju nastavnik također ima odgojnu ulogu u radu s djecom. Osnovna je zadaća nastavnika da kod djece potiče pozitivne oblike ponašanja i radi na suzbijanju negativnih, a u interesu djeteta. Kako bi to postigao, treba uočavati čimbenike koji doprinose poremećajima u ponašanju kao i one koji utječu...

27. 4. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Usavršavanje nastavnika - program Pestalozzi

U sklopu svojih aktivnosti Vijeće Europe provodi program usavršavanja nastavnika i edukatora Pestalozzi. Vijeće Europe je međunarodna organizacija sa sjedištem u Strasbourgu čiji su glavni zadaci jačanje demokracije, zaštita ljudskih prava i pravne države u Europi.

4. 4. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Pedagogija Marije Montessori

Maria Montessori postala je 1896. godine prva žena liječnica u Italiji. Godine 1907. otvorila je Dječju kuću (Casa dei Bambini) u kojoj razvija i provodi metodiku rada s djecom s posebnim potrebama. Dva je puta nominirana za Nobelovu nagradu za mir.

2. 4. 2007. :: Autor: Karmen Sadaić

Reggio pristup

U radu se govori o Reggio pristupu, koncepciji Lorisa Malaguzzija, u osnovi koje su 3 načela: konstruktivizam, zorno učenje i škola otvorena zajednici. Koncepcija se temelji na učenju Deweya, Piageta i Vigotskog. 

19. 3. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Akcijsko istraživanje

Akcijsko je istraživanje istodobno i akcija (u smislu mijenjanja i unapređivanja) i istraživanje (u smislu spoznavanja efekata tih akcija, odnosno promjena).

1. 3. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Koraci u pokretanju online kolaboracijskog projekta

Online kolaboracijski projekti su projekti koje zajednički vodi grupa nastavnika. Primjer globalnog kolaboracijskog projekta jest Wikipedija. Online kolaboracijski projekti uključuju nastavnike i učenike koji rade na istraživanju nekog problema....

24. 1. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Projektno učenje

Projektno učenje pomaže učenicima u razvijanju vještina važnih u društvu znanja u kojem je naglasak na korištenju tehnologije. Projektno učenje jest metoda poučavanja u kojoj se učenici angažiraju u kontinuiranom, suradničkom istraživanju. Projektno učenje razlikuje se od istraživačkoga upravo zato što...

16. 11. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Problemi u ponašanju

Kako spriječiti problematično ponašanje primjenom podrške pozitivnom ponašanju saznajte u tekstu koji slijedi.

13. 11. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Daroviti učenici

Darovita i talentirana su ona djeca koja su od stručne osobe identificirana kao naročito sposobna za velika postignuća. Da bi mogla realizirati svoje mogućnosti i ostvariti maksimalan doprinos za sebe i za društvo, ta djeca imaju potrebe za diferenciranim programima i obrazovnim uslugama koje znatno prelaze ono što...

13. 11. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Ocjenjivanje

Ocjenjivanje je postupak vrednovanja svih važnih činjenica o učenikovim postignućima tijekom praćenja i ispitivanja, a izražava se ocjenom. Izbor metoda vrednovanja znanja ovisi o ciljevima obrazovanja i o tome što želimo vrednovati: znanje studenta, nastavnika ili kvalitetu programa i kolegija.

Arhiva naših vijesti
Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Znanjem do zdravlja

Kako živjeti zdravije i sretnije? Kako mnoge teškoće i bolesti spriječiti, a kako što uspješnije liječiti? Kako o svome zdravlju brinuti? Emisija Znanjem...

1553. - umro Hanibal Lucić, hrvatski pjesnik i dramatičar, autor Pisni...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr