preskoči na sadržaj

Posjet i učenje o primarnom obrazovanju u Andaluziji

Autor: Gordana Foder

U sklopu projekta “Poboljšanje programa rada i internacionalizacije 4. osnovne škole Varaždin“ financiranog od strane EU u programu Erasmus +, Ključna aktivnost 1, učiteljice Gordana Foder (razredna nastava), Sofija Fruk (engleski jezik) i Antonija Benjak (povijest) boravile su u Španjolskoj, u Sevilli, od 23. listopada do 5. studenog 2014. godine.


Tijekom svog boravka, učiteljice su upoznale način i strukturu primarnog obrazovanja u Andaluziji, nove metode interakcije roditelja u rad škole, neke od oblika rada s učenicima s posebnim potrebama, inovativnu metodu rada u matematici u nižim razredima osnovne škole te mnogobrojne kulturno – povijesne spomenike, znamenitosti i običaje naroda tog dijela Europe.

Prvog dana svog boravka u Sevilli, učiteljice Fruk, Foder i Benjak posjetile su Centro del Profesorado, Castilleja de la Cuesta, Seville - Spain (CEP – „Centre for Teachers“), ustanovu zaduženu za koordinaciju i obuku učitelja za područje Seville, jednu od 32 takve ustanove u španjolskoj pokrajini Andaluziji. Tamo su, nakon razgledavanja ustanove i upoznavanja djelatnika ustanove, upoznate s Andaluzijskim načinom i strukturom primarnog obrazovanja, a učiteljica Gordana Foder održala je predavanje o hrvatskoj strukturi obrazovanja, od predškolskog do visokoškolskog.

Job shadowing održavao se u CP Mosaico, Public School u mjestu Santiponce, smještenom 10 km od Seville. Škola je odabrana stoga što svojim radom i strukturom odgovara potrebama projekta IV. osnovne škole Varaždin – ima izuzetno dobro razvijenu suradnju s lokalnom zajednicom i roditeljima te integrirane učenike s posebnim potrebama u razredne odjele.

Doček hrvatskih učiteljica bio je i više nego srdačan, učenici i učitelji potrudili su se i ukrasili cijelu školu hrvatskim zastavicama koje su bojali učenici, plakatima s podatcima o Hrvatskoj, kao i malim hrvatsko – španjolskim rječnicima po zidovima škole pa su učenici hrvatske učiteljice pozdravljali osmjesima i veselim uzvicima na nespretnom hrvatskom: Bok! Kako si?

CP Mosaico je škola u namijenjena obrazovanju djece od 3 do 12 godina, a trenutno imaju dvije grupe predškolaca od 3 godine, jednu grupu četverogodišnjaka i jednu grupu petogodišnjaka. U školi je jedan prvi razred koji pohađaju šestogodišnjaci, jedan drugi razred sedmogodišnjaka, jedan treći razred osmogodišnjaka, jedan četvrti razred devetgodišnjaka i jedan peti razred desetogodišnjaka. Školu također polazi i 14 učenika s posebnim potrebama koji su integrirani u razredne odjele. Svi učitelji su učitelji razredne nastave, ali svatko je „specijalizirao“ jedan predmet (npr. glazbenu kulturu, tjelesno – zdravstvenu kulturu, engleski jezik...). Ukoliko učitelj nema koji sat nastavu jer je u njegovom razredu „specijalist“, tada taj učitelj pomaže kolegama koji imaju učenika s posebnim potrebama, ili rade s učenicima koji ne pohađaju nastavu vjeronauka. Nastava počinje u 9,00 sati, sat traje 60 minuta, između satova nema zvona. Učenici slobodno bez pitanja izlaze iz učionice na WC. U 12 sati je odmor od pola sata predviđen za užinu koju učenici donose od kuće. U 12,30 nastava se nastavlja  još dva školska sata, ovaj put u trajanju po 45 minuta. Školsko dvorište je zaključano u vremenu od 9 do 14 sati, za otvaranje i otključavanje vrata zadužen je domar.

Roditelji ne kupuju knjige, već škola dobija od vlasti sredstva svake četiri godine i nabavlja udžbenike koje tada roditelji zadužuju na godinu dana. Kako se svi trude održavati udžbenike urednima i čuvaju ih, u školi kažu da se ponekad dogodi da nakon četiri godine očuvani udžbenik ponovno dođe u istu obitelj drugom djetetu.

Specifičnost u radu škole su Interaktivne radionice koje se odvijaju jednom tjedno. Svaki razredni odjel / predškolska grupa, ima određen jedan dan u tjednu kada roditelji volonteri dolaze u školu i rade s učenicima. Učitelj pripremi materijale za ponavljanje, podijeli učenike u grupe po četvero (u odjelima je od 24 do 26 učenika) te uputi roditelje koji su ciljevi koji se od učenika očekuju. Svaka grupa ima različite zadatke – npr.  jedna skupina radi jezik, druga matematičke zadatke, treća prirodu i društvo. Na satu engleskog jezika pak svaka grupa ima drugačiju vrstu zadataka iz gradiva engleskog jezika. Rad u grupi traje 15 – 20 minuta. Za to vrijeme svi učenici zajedno s roditeljem volonterom rade, razgovaraju i zajednički rješavaju zadani problem. Pri tome nije važno predznanje niti edukacija roditelja, važna je samo komunikacija u grupi i međusobna suradnja, kako učenika međusobno tako i roditelja i učenika. Nakon isteka vremena, učenici mijenjaju grupu, sadržaj rada i voditelja. Roditelj – voditelj grupe bilježi zapažanja o radu učenika, a isto radi i učitelj koji koordinira radom cijele radionice. Na kraju radionice, prvo roditelji daju svoje mišljenje o radionici, zadatcima koje je njegova grupa imala, reakciji i radu učenika, a zatim istu evaluaciju rade i učenici.

Učiteljice Fruk, Foder i Benjak nazočile su radionicama u grupama gotovo svih uzrasta, a aktivno su sudjelovale u radu interaktivne radionice engleskog jezika u petom razredu gdje su vodile dvije različite grupe u kojima se s učenicima razgovaralo o Hrvatskoj, o školstvu u Hrvatskoj, običajima, dječjim igrama, hrani... svemu što je učenike zanimalo. Također, sudjelovale su u pripremi interaktivne radionice za učenike predškolskog uzrasta, a referentno na jedan od projekata koji se provodio u IV. osnovnoj školi Varaždin – „Aboriginal art“.

U razgovoru s djelatnicom zaduženom za brigu o učenicima s posebnim potrebama, čije je zvanje Profesora de Pedagogia Terapeutica, Licenciada en Psicopedagogia (u daljnjem tekstu „terapeut“), učiteljice su dobile informacije na koji način, kada i tko determinira probleme kod učenika, kako stručni tim određuje obim gradiva koji učenik može svladati, na koji se način radi s učenicima te što ako učenik ne svlada predviđeno gradivo u određenom vremenskom roku. Terapeut obilazi školu te radi s učenikom na nastavi, svaki sat s nekim drugim učenikom, ovisno o potrebama te tako pomaže učiteljima u čijim se razredima učenici s posebnim potrebama nalaze.

Učiteljice su nazočile i vježbanju joge u grupi predškolaca, te izuzetno zanimljivom satu glazbene kulture u drugom razredu. U sklopu „Hrvatskog dana“ učiteljice su uredile „Hrvatski kutak“ u školi na kojem su učiteljima i učenicima prezentirale Hrvatsku i Varaždin kroz prospekte i brošure. U petom razredu učiteljica Antonija Benjak održala je predavanje putem prezentacije o Varaždinu, a Sofija Fruk također putem prezentacije predavanje o Republici Hrvatskoj, njezinim kulturno – povijesnim znamenitostima, nacionalnoj baštini, Nacionalnim parkovima, spomenicima pod zaštitom UNESCO – a te prirodnim ljepotama.

Praćenje i ocjenjivanje učenika u andaluzijskim školama, pa tako i u CP Mosaico odvija se na portalu Séneca (juntadeandalucia.es). Na tom se portalu upisuju podatci o učeniku, njegova postignuća, a za učenike s posebnim potrebama i planovi te specifične poteškoće koje učenik ima i praćenje njegovog razvoja.

Posljednjeg dana boravka u Sevilli, učiteljice su obišle još dvije škole: javnu školu Colegio Público José María del Campo i Colegio Bienaventurado Virgen Maria, Irlandesas de Bami, školu koja je dijelom privatna, a dijelom javna.

Sljedeći zadatak učiteljica Gordane Foder, Antonije Benjak i Sofije Fruk je primijeniti u praksi i prenijeti iskustva stečena u Španjolskoj. Prvi korak tome bit će održavanje Inretaktivnih radionica u matičnoj školi.

| 27. 11. 2014. u 10:52 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Slušaj kako zemlja diše

Emisija o zemlji i prirodi koja otkriva tajne biološkog uzgoja, novih tehnologija u poljoprivredi, važnosti recikliranja, upozorava na zagađenja koja proizvodimo, kao i...

1931. - umro Thomas Alva Edison, jedan od najvećih tehničkih genija. U...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr